2021-10-04, 20:47
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpleisafruit
Även om den här Muhammed-tecknaren dog av ålder är det skumt att två konstnärer med liknande kritiskt utförande dör så kort inpå varandra.

Kurt Westergaard, a Danish cartoonist whose caricature of the Prophet Muhammad outraged many Muslims worldwide, has died at the age of 86.

https://www.bbc.com/news/world-europe-57883392
Inte ett dugg skumt. Det kallas sammanträffande.
Citera
2021-10-04, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eugodlbrnujn
http://www.sakerhetspolisen.se/personskydd.html

Förklara det för Säpo.

Livvakter är i grunden poliser.

Pratade på presskonferensen om att det var poliser som skötte personskyddet.

Det är annat om de bevakat Konungen eller Statsministern eller andra ministrar.

Eller tror du det lagts samma resurser på LV?
Citera
2021-10-04, 20:49
Medlem
twoeggss avatar
Nä jag tror på något gått snett typ att en bil helt plötsligt i lägre fart kommit in i samma körfält så de har tvingats väja eller att någon bromsat av oklar anledning.. Titt som tätt blir det ju tillbud när trafiken är tät och folk inte håller hastigheten. En däckexplosion känns mindre trolig.
På bilderna ser det ut som de kör från höger körfält
Citera
2021-10-04, 20:49
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northrunner
Det känns rätt orimligt att polisen avsiktligt svängt över till mötande trafik.
Av bilder från olycksplatsen kan man se att bilen träffat vajerräcket och studsat tillbaka åt höger för att sedan slutligen sladda över till vänster och slutgiltigt korsa vajerräcket.
Polisens gula koner visar bilens färdväg:
https://archive.is/6fO7O/144288e9a6a3e1a235ed18db848f1bd3c07461e4.jpg
Ser allt att döma ut som en bil som tappat kontrollen. Polisen har inte klarat av att få kontroll över bilen efter först kontakten med räcket.
Detta betyder ju dock inte att garanterat var en olycka. Det kan ju fortfarande vara någon som saboterat bilen på något vis.

Kan någon vänlig själ förklara dessa utplacerade koner.

Placeras de ut måfå och inte efter bokstavsordning?
Om man ser till den där bilden hur har bilen egentligen färdats?

Såg också att de hade hund ute där söker de efter något speciellt?

Tycker denna olycka eller "olycka" är väldigt intressant.
Citera
2021-10-04, 20:50
Medlem
Enligt vittnen i en bil som var på plats strax efter själva olyckan i samma färdriktning som bilen kom i så kom där även en svart Mercedes i sjukt hög fart och körde om dom på insidan fast de låg i högerfilen.
Sammanträffande eller inte vem vet men inget jag sett eller läst innan i tråden/trådarna innan och väldigt märklig omkörning och notera då att mercedesen ej var vid olyckan när de kom fram.
Citera
2021-10-04, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Finns det ingen där ute med info om reg.nr på lastbilen, något från sjukhuset där lastbilschauffören vårdas eller liknande?
Hmm..Jag tror jag förstår din fråga. Men skulle du kanske kunna berätta varför du undrar efter det där?
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Eftersom Vilks var starkt hotad till livet, får man utgå från att det var ett mord tills motsatsen är bevisad.
Om chauffören visar sig att han i själva verket inte är en lastbilschaufför, utan visar sig att det där var bara hans ''tillfälliga'' jobb, så kan jag också tippa på att det var staten som utfört det där.

Alt: Att lastbilschauffören dör under mystiska omständigheter, så skulle jag absolut tro att staten ligger bakom alltihopa.

Intressant! Jag tror vi har Sveriges första största konsperationsteorie i moderns tid, där det handlar om att Sveriges stat ligger bakom ett dåd.

Jag har i alla fall inte hört att Sverige har några konsperationsteorier alls. (Där staten utfört något dåd)
Citera
2021-10-04, 20:51
Medlem
Emolls avatar
Det måste ju finnas uppgifter på vilka livvakterna från polisen var? Deras bakgrund är ju högst intressant här. Skulle någon av dem varit muslim så är det väldigt mycket som talar för ett "alahu akbar" attentat.
Men känner man svensk media rätt så skulle de aldrig granska detta för att få fram sanningen i vad som skett.
Citera
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Al-Qaida gick inte ut med att de var den som flög in i Twin Towers.

Flera terrordåd i Europa har utförts av ensamagerande GM eller små isolerade terrorceller.

I Sverige utfördes två terrordåd av ensamagerande GM. Varken Al-Qaida eller IS tog på sig dem.

Ni har helt fel.

Nja, helt fel behöver det inte vara - Al Qaida tog nämligen nästan aldrig på sig skulden för några terrordåd före millennieskiftet - men de ändrade strategi och började gladeligen basunera ut vad de gjort några år senare.
• Initial reluctance to claim responsibility for operations evolved into claiming responsibility publicly. Until the attack of September 11, al-Qaeda spokespeople obscured the organization’s involvement in order to prevent it or its hosts from being subject to international pressure and to acts of reprisal and punishment. This changed after the September 11 attack, and even more once the American-led coalition forces attacked terrorist activities in Afghanistan, toppling the Taliban regime that had been ruling the country. Al-Qaeda affiliates claimed responsibility for attacks under various names directly related to the idea of global jihad and under the names of leaders of al-Qaeda and affiliates who had been killed.
Källa: https://www.files.ethz.ch/isn/91065/2005-11_(FILE)1188301256.pdf
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eugodlbrnujn
http://www.sakerhetspolisen.se/personskydd.html

Förklara det för Säpo.

De har redan sagt att det inte var säpo som stod för skyddet.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuneStaxx
Det förvånar mig faktiskt lite att en bil för ändamålet inte har intern, uppkopplad kameraövervakning år 2021.

Hade ju röjt undan all spekulation rätt omgående, och borde liksom vara standard ur ren säkerhetssynpunkt.

Det är ju passande att det nu saknas filmbevis på vad som skett.

En ombyggd skyddsbil utan kameror o punkteringsfria däck.
Där bensintanken exploderar vid krock.
Citera
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuneStaxx
Det förvånar mig faktiskt lite att en bil för ändamålet inte har intern, uppkopplad kameraövervakning år 2021.

Hade ju röjt undan all spekulation rätt omgående, och borde liksom vara standard ur ren säkerhetssynpunkt.

Ja , alternativt en hyfsad dashcam - som kanske pallar lite stryk hade ju kunnat vara en billig investering. Kostar ju mindre än ett däck... fast överskatta inte myndighetens innovationsförmåga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammevafan
Enligt vittnen i en bil som var på plats strax efter själva olyckan i samma färdriktning som bilen kom i så kom där även en svart Mercedes i sjukt hög fart och körde om dom på insidan fast de låg i högerfilen.
Sammanträffande eller inte vem vet men inget jag sett eller läst innan i tråden/trådarna innan och väldigt märklig omkörning och notera då att mercedesen ej var vid olyckan när de kom fram.
Vad spelar det för roll om denna bil kom i hög fart. Dessutom vart har du läst detta? ''Enligt vittne''. Du får gärna länka till en artikel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in