2021-10-04, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dajb
hade bilen tagit så stor kontakt med räcket vid det första hålet så hade det funnits mer delar av bilen över hela vägbanan och betydligt mer däckmärken där dom markerat ut antagligen däckrester med gula markeringar

det finns bilder från idag (dagen efter olyckan) som visar att första hålet i räcket har används som evakuering av bilar (däckspår som dragit med sig jorden ut över hela norrgående vägbanan)

så bilen har endast haft kontakt med räcket EN gång, och det är det bortre hålet vid däckmärkena vilket visar att det har varit en extremt tvär igång mot räcket

vittnen som säger 160km/h ska definitivt tas med en nypa salt då det alltid överdrivs vid såna omständigheter, har både åkt och kört på platsen i fråga i över de hastigheter som vittnen säger sig att fordonet färdats i (dock i tillägg aldrig i en landrover på 4.5 ton) men om det nu skulle va så att dom färdats i 160km/h på denna sträcka med helt torr vägbana så ska det absolut inte ha varit några problem

vad jag får det till så har det hänt något med däck/styrning som gjort att den drogs rakt in i räcket ganska omedelbart, dessutom, tittar man på däckspåren som leder rakt in i räcket så är ett av dom betydligt mer markant och bredare än de andra tre, ett helt låst hjul? däckexplosion? mest troligt ja

Det ser ut som en undanmanöver har skett. Frågan är väl, pga vad?

Inget tyder på däckexplosion.. kan ha berott på annan trafik eller vårdslöshet lika gärna som ett attentat.
Med tanke på att det var just Lars Vilks i bilen så är ju frågan om attentat fullt berättigad och möjlig lösning.
Citera
2021-10-04, 19:46
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarmaAndEffect
Ja, det finns vittnen till denna OLYCKA.
Det var det jag frågade efter!

Vilka är då dessa vittnen till olyckan?
Citera
2021-10-04, 19:48
Medlem
DeekinTTs avatar
Tur de krockade med en lastbil.

Deras bil körde i 160 km/h och vägde 4.5 ton. Hade de de krockat med en vanlig bil hade den blivit mos. Tänk om det hade varit en barnfamilj i den bilen...
Citera
2021-10-04, 19:49
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Det första hålet är uppklippt av polisen så att bilar kunnat köra igenom där och ta en annan väg .

Har du källa som styrker detta? Tycker det låter märkligt, det finns ju en massa gula makörer just där.

Och skulle man klippa det så fult?
Citera
2021-10-04, 19:49
Medlem
megacoolmans avatar
Ja, fan vad konstigt det ser ut på bilderna med bromsspåren.
Det ser ut som de precis i utgången av kurvan gjort en kraftig gir åt vänster.

Jag har själv kört där och är rätt tveksam till att de kört i 160 knyck genom den kurvan, som något vittne hävdade. De borde ha voltat direkt i den farten om föraren gjort en sådan manöver åt vänster.
Om så är fallet så måste de haft jävligt bråttom, som att de var jagade t ex.
Senast redigerad av megacoolman 2021-10-04 kl. 19:52.
Citera
2021-10-04, 19:50
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakkyaa
Kunde tyvärr inte skicka pm då jag inte varit tillräckligt aktiv här haha..

Citat:
Ursprungligen postat av Biblo163
Jag var där! Har bilder. Men vet ej om jg får lägga ut pga flashbacks regler.
Ladda gärna upp era bilder på extern sajt och länka! Tänk på att tvätta bort efix-data först.
Citera
2021-10-04, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Det du ser är spåren vid själva olyckan. Hålet innan tvistar vi vidare om. Vajern sitter kvar där, så bilen har förmodligen rullat över.

Bild på hur första hålet i räcket blev till.
https://sverigesradio.se/artikel/bargaren-efter-lastbilskrocken-pa-e4an-chaufforen-mar-inte-bra
Citera
2021-10-04, 19:51
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarmaAndEffect
Du läser inte tråden eller media överhuvudtaget? Inte fan tänker jag göra jobbet åt dig om du är för lat.
Jag har läst tråden och jag ber dig redovisa vittnena till olyckan, hur svårt kan det vara.

Finns inget att läsa om vittnen till själva olyckan vad jag vet. Varför inte svara helt enkelt.
Citera
2021-10-04, 19:51
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det ser ut som en undanmanöver har skett. Frågan är väl, pga vad?

Inget tyder på däckexplosion.. kan ha berott på annan trafik eller vårdslöshet lika gärna som ett attentat.
Med tanke på att det var just Lars Vilks i bilen så är ju frågan om attentat fullt berättigad och möjlig lösning.
Håller med till 100%. Undanmanöver pga någonting, det är vad bilderna som postades här tidigare säger.
Citera
2021-10-04, 19:52
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Har du källa som styrker detta? Tycker det låter märkligt, det finns ju en massa gula makörer just där.

Och skulle man klippa det så fult?

Var faktiskt en som var på plats när olyckan skedde som var inne här och skrev det och att dom fick sitta i närmare 4 timmar innan dom kunde vända och köra vidare genom det uppklippta mitträcket
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Hög hastighet kan också vara till fördel om man smäller med ett djur. Sett något klipp från vad jag tror är från Sverige när någon bmw klipper en älg och den flyger över bilen istället för det åka in i bilen. Nu är de betydligt större än ett vildsvin men jag tror inte det sprang omkring vildsvin mitt på ljusa dagen på en relativt väl trafikerad väg där det finns viltstängsel som vissa spekulerar i
Ett djur hade den bilen klarar galant, dessutom hade rester av djuret funnits på bilens sida av vägen.
Citera
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innecognito
Bild på hur första hålet i räcket blev till.
https://sverigesradio.se/artikel/bargaren-efter-lastbilskrocken-pa-e4an-chaufforen-mar-inte-bra
Besvärar det dig inte det minsta att den artikeln publicerades för nästan en månad sedan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in