2021-10-04, 19:23
Medlem
dannbaggens avatar
https://www.reuters.com/resizer/5iHlcOkaOGS7k5ZuzbWHSGA2oH0=/1920x0/filters:quality(80)/cloudfront-us-east-2.images.arcpublishing.com/reuters/J2WUL72VAVKPBN734ZP6CKRPQU.jpg

Det troligaste är nog att man bilen efter första kontakten med räcket har slängt ut med med bakpartiet och sedan roterat runt så att de sen farit igenom räcket 80 meter senare "baklänges" med högersidan av bilen. Tycker att hjulspåren, och de gula markeringarna av fynd tyder på det.
Citera
2021-10-04, 19:23
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakkyaa
Dessutom så stod vi precis framme vid olyckan. Och på bilder jag har på mobilen så ser man inte ens något svart märke i marken, utan det har kommit efter olyckan.

Dela med dig av bilderna.
Citera
2021-10-04, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakkyaa
Dessutom så stod vi precis framme vid olyckan. Och på bilder jag har på mobilen så ser man inte ens något svart märke i marken, utan det har kommit efter olyckan.
Om du har bilder som motbevisar så dela dom du kan även pm:a om du inte vill lägga ut dom här.
Det jag skriver stämmer bra med teknikernas koner samt vad man kan utläsa från bilderna.
Citera
2021-10-04, 19:27
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.reuters.com%2Fresize r%2F4juM3Pj8bVNru7lsudhaG-Ya-vw%3D%2F1200x0%2Ffilt ers%3Aquality%2880%29%2Fcloudfront-us-east-2.images.arcpublishing.com%2Freuters%2FJ2WUL72VAVK PBN734Z P6CKRPQU.jpg

Sjuk kurva att ha på en motorväg, räcket borde också varit förstärkt.

Men kurvan är inte så skarp som det ser ut på bilderna. Jag har åkt från båda hållen på vägen med google map då får man en annan uppfattning . Det är inga skarpa kurvor
Citera
2021-10-04, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
Vi har väl inte på något enda sätt fått bekräftat hur fort bilen körde?

Nej det är bara en trådsanning. Bara dom i bilen visste exakt hur fort, el möjligen nån som precis blev omkörd.

Förövrigt är kurvan inte alls så skarp där vilket syns bra på Google maps.

Hursomhelst ett enormt fiasko för svenska staten att
1 Vilks behövde detta skydd, hade inte Sverige varit fullt av muslimer hade det aldrig blivit nått problem. Visar tydligt vad islam är för en ideologi, ett primitivt maktprogram.

2 en av Sveriges mest bevakade personer dödades i en...händelse. Det är så otroligt dåligt.
Citera
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarmaAndEffect
Vittnen säger att bilen färdades i hög hastighet, tappade kontrollen och kom över i motsatt körfält.

Men fortsätt spekulera ni.
Vilka vittnen?

Hur många vittnen till olyckan finns det?

Jag trodde det mesta var spekulationer och analyser av vägbanan.

Har någon förutom offren verkligen bevittnat själva olyckan alltså?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Den ligger ffs på SIDAN då den brinner så enl dej så ska RT dragit den dit först då innan dom påbörjat släckningsarbetet???

RT = RäddningsTjänsten så du inte går mer vilse

Den låg kanske på sidan, det vet jag inte. Men du har rätt, det svarta "strecket" är lite längre fram än där släpet stod/låg ser jag nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Om du har bilder som motbevisar så dela dom du kan även pm:a om du inte vill lägga ut dom här.
Det jag skriver stämmer bra med teknikernas koner samt vad man kan utläsa från bilderna.
Kunde tyvärr inte skicka pm då jag inte varit tillräckligt aktiv här haha..
Citera
2021-10-04, 19:33
Medlem
Jag var där! Har bilder. Men vet ej om jg får lägga ut pga flashbacks regler.
Citera
2021-10-04, 19:33
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
https://www.reuters.com/resizer/5iHlcOkaOGS7k5ZuzbWHSGA2oH0=/1920x0/filters:quality(80)/cloudfront-us-east-2.images.arcpublishing.com/reuters/J2WUL72VAVKPBN734ZP6CKRPQU.jpg

Det troligaste är nog att man bilen efter första kontakten med räcket har slängt ut med med bakpartiet och sedan roterat runt så att de sen farit igenom räcket 80 meter senare "baklänges" med högersidan av bilen. Tycker att hjulspåren, och de gula markeringarna av fynd tyder på det.

Den gick inte med bredsidan in i mitt-barriären, 45% grader med slumpat hörn först.
Jag noterar även att där vi vet att bilen gick igenom mitt-barriären, så har det slungas ut jord i motsatt riktning.

https://images.aftonbladet-cdn.se/v2/images/e8b1ae1a-85e2-43fa-8159-3a228193dd9c?fit=crop&format=auto&h=733&q=50&w=110 0&19ee1d13

Förmodligen sker detta när fundamentet till en stolpe knäcks upp genom marken.
Citera
2021-10-04, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Jag utgår från att du inte har körkort.

???
Citera
2021-10-04, 19:34
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Vilken tur att det var "för ganska många år sen" eftersom du då garanterat inte kan backa upp påståendet med en källa.

Vaddå backa upp, jag skrev klart och tydligt att det var ett påstående som en person sa att han kunde. Jag skrev inte att personen verkligen kunde hacka vilken bil som helst eller ens att jag själv trodde att personen kunde hacka vilken bil som helst. Jag såg bara en demonstration på en specifik bil. Det är fullt möjligt att han bara kunde hacka den specifika bilmodellen med den specifika programvaran. Jag har dock hört att säkerhetsprogramvaran i många bilar är undermåliga. Hur det ligger till med brittiska bilmärken kan jag inte uttala mig om men jag gissar att säkerhetsfordon har en högre säkerhet än övriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in