2021-10-04, 18:59
Medlem
Jag tycker man får en ganska klar bild hur den sista delen av olyckan gått till.

Bilen har i hög fart kört in i vägräcket. Oklart varför. Men att farten varit hög är uppenbart.
Vägräcket har faktiskt gjort sitt jobb och hållit bilen kvar i rätt körfält.
Om farten varit normal, och bilen normal, så hade det slutat där.
Men nu var farten extrem och bilen har fortsatt, fått rejäl stoppsladd och voltat över räcket vid andra försöket. Passagen har varit i det närmaste vinkelrät. Jag tycker man kan se att räcket faktiskt inte är av, utan snarare nedtryckt.
Vid normal fart hade bilen troligen stannat efter smäll ett i räcket.

Polisens ”däckrester” är förmodligen upphittade i anslutning till smäll 1.

Antagligen har man inte mött lastbilen front mot front, utan gått in nånstans i sidan. Men med hög energi.

Sen vet jag inte om bilden på lastbilen luras. Men den tycks ha brunnit upp rejält. Vilket ju också styrks av den stora rökutveckling som synts på bilder. Lättantändlig last.

Återstår endast två frågor.
Varför skulle man köra så fort?
Varför klarar inte en välutbildad förare kurvan i hög fart?
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottskod
Säkerhetsbilar åker alltid i denna fart. Det är ingen nöjeskörning man utför. Bl.a så för att utesluta att man är förföljd. En annan orsak kan vara att man har bråttom och att man alltid kör med blåljus på. Tycker du detsamma om ambulans och brandkår?
Ambulans och brandkår måste ta sig så fort som möjligt mellan a och b, tror du på allvar att det är ett måste för den här typen av transport?
Citera
Medlem
Det är helt sjukt att skattebetalarna betalar en följebil….
Och sen visade sig att den, följebilen, är ifrån åkt…
Hade dom inofficiellt Ett annat uppdrag…
Inget ont till chauffören/polisen, men cheferna deras
Senast redigerad av Ny-ans 2021-10-04 kl. 19:07.
Citera
Medlem
Spriteees avatar
Kan någon ha mixtrat med olycksbilen när den besiktades på Besikta Malmö - Valdemarsro den 15 september?
Senast redigerad av Spriteee 2021-10-04 kl. 19:01.
Citera
2021-10-04, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Körde dom ner lastbilen i diket efteråt, varför då?

I diket? Nej, den stod snett över hela vägbanan, PÅ vägen. Där det svarta strecket/fältet är på asfalten..
Eller om det var släpet som gjorde det.. ser ut som det på bilderna i media iaf.
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Läs på ordentligt innan du kastar dig över tangenterna; mitt inlägg var ett svar till en användare som skrev att det handlade om två Land Rovers.

Eller menar du att det inte handlar om två Range Rover Sentinel? I så fall är jag idel öra.

Land Rover heter bilföretaget som tillverkar Range Rovers .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnula
Är det säkerställt att det var en Landrover/rangerover? Skyddsgruppen Malmö, som haft hand om skyddet av Vilks har väl bara BMW X5or? E70, modell.

Fälgen som syns på bilderna tillhör definitivt en Range Rover och inte en BMW.

https://cached-images.bonnier.news/bnl01/standard-article/60a96931-dbdc-4bfb-83d4-04eda404ccbf/563d5578-4f92-4493-85fb-2cc1bd7cfea1/annan/0/original.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Har de träffats i sidan av lastbilen, så lär nackarna ha knäckts direkt.

0,1 sekunder efter att lastbilen nuddade bilens plåt lär ingen i bilen haft något som liknar en nacke kvar att tala om. Det är en bepansrad SUV som smulats sönder i småbitar, kilats fast under lastbilen, dragits med och sedan brunnit.

Tänk mer det som sitter fast i gallret efter att du grillat hamburgare snarare än människor med brutna nackar…
Citera
Medlem
Märkligt. Hur kan det komma sig att det är svarta bromsspår tvärs över vägen. Eller har de gjort en burn out. Jag har aldrig sett något liknande.
Citera
2021-10-04, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakkyaa
Vi stod där i våran bil innan polis och brandkår ens hunnit komma. Så antagligen var inte avspärrningarna där just då.
Ser du gräshögen och därefter är är det jord som sprutat över vägen som orsakats av olyckan, bilderna visar samma plats innanför avspärrningarna.
https://archive.is/Fw1A6/3908c91c1fe2a6c9cf432a9dbb4730f9f103836d.jpg
https://archive.is/6fO7O/144288e9a6a3e1a235ed18db848f1bd3c07461e4.jpg
Konbanan visar hur polisens tekniker märkt ut hur personskyddsbilen färdats under olyckstillfället.
Inte leder polisen igenom trafiken mitt i en brottsplats och riskerar att förstöra hela brottsplatsen.
Dom har troligtvis gjort ett annat hål för att leda trafiken igenom, det finns inget på bilderna som tyder på att trafiken leds om genom olycksplatsen.
Jag kommer besvara dig mer om detta.
Senast redigerad av Jahvet 2021-10-04 kl. 19:05.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spriteee
Kan någon ha mixtrat med olycksbilen när den besiktades på Bilbesiktning Malmö - Valdemarsro den 15 september?

Det klart! Alla svenska myndigheter och privata företag är med på konspirationen!!

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Den ansvarige är ju bilföraren vad fan ska vi ha på vägarna som skydd betongmurar mellan vägarna?

Trafikverket fanns väl skyldig för några år sedan i Halland, tror jag att det var. Det är en verklighet i Sverige idag, att man kan skylla på ägaren av olycksplatsen. Bara du har bevis på ägarens brister..
Sanslöst.
Jag står inte bakom denna utveckling, tycker den är skrämmande. Men det är min gissning, varför Trafikverket REDAN startar utredning. Kolla mitt tidigare inlägg, där uttalar sig Trafikverket frågande om hur det kan vara deras fel...
Citera
2021-10-04, 19:03
Medlem
Detta är andra "egendomliga"olyckan på E4 Markaryd i år , vi hade ju den som åkte in i servering , även där verkar hög fart varit inblandad , kan något stört elektroniken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in