2021-10-04, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Varför inte? Då är det ju gott om plats på båda sidor. Så länge ingen ligger framför vill säga.
Jag utgår från att du inte har körkort.
Citera
2021-10-04, 18:18
Medlem
CalzoneItalias avatar
Hur långt efter var följebilen? Kanske var i den som terroristerna färdades om man nu ska tro på ett attentat mot Vilks.
Citera
2021-10-04, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakkyaa
Poliserna klippte upp vajerräcket själva där det svarta strecket är. För att vi som stod i kö södergående skulle kunna köra över och köra uppåt för att sedan kunna ta en annan väg.
Är du säker på att det är exakt samma plats då det är innanför avspärrningarna.
Citera
2021-10-04, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Hur långt efter var följebilen? Kanske var i den som terroristerna färdades om man nu ska tro på ett attentat mot Vilks.
Färdades Vilks alltid i 2 bilar?
Citera
2021-10-04, 18:21
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Jag tycker att det ser ut som sot/brandrester från släckningsarbetet av lastbilen som väl stod över vägen typ där...?

Körde dom ner lastbilen i diket efteråt, varför då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet

Jag tror att det uppklippta är utanför avspärrningen.
Citera
Medlem
toblemonas avatar
Bilen påstods ju ha frontalkrockat med lastbilen. Får inte riktigt ihop det med spåren och bilens slutgiltiga position? Kanske jag inte tolkar bilden rätt?
Citera
2021-10-04, 18:22
Medlem
Däckexplosion i kombination med väldigt hög hastighet känns som en rimlig teori.

Även om Sverige är en bananstat i många avseenden så jobbar det garanterat inga islamister eller jihadister inom personskyddet. Deras screeningprocess lär vara väldigt metodisk. Räcker nog med att du skrev något olämpligt på nätet 1999 för att bli diskvalificerad.
Citera
2021-10-04, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Jag antar det. Jag kan inte se att det är uppklippt någon annanstans så det måste vara där. De svarta strecket är nog antagligen efter alla bilarna som fick köra över där.
Citera
2021-10-04, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eilenberg
Färdades Vilks alltid i 2 bilar?

Som en Epic split, eller i delar?

Nej givetvis färdades Vilks bara i 1 fordon åt gången.

Denna dag hade dom varit i Stockholm varav antagligen följebilen blev aktuell. Tror inte de alltid åker 2st dvs det är inte taktiskt. Dyrt och skulle locka uppmärksamhet.

För denna långfärd dock
Citera
2021-10-04, 18:25
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
tror att Vilks som han har greppat tag i ratten och svängig fram o tillbaka sedan Bang.
Citera
2021-10-04, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toblemona
Bilen påstods ju ha frontalkrockat med lastbilen. Får inte riktigt ihop det med spåren och bilens slutgiltiga position? Kanske jag inte tolkar bilden rätt?

Min tolkning... Polisens front krockar med lastbilen. Men att den frontar helt precis, och att det är krock med lastbilens front, det tror jag inte, efter bilderna som kommit sen igår...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in