2021-10-04, 18:05
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Vad är det för blått i bilden? Det ser ut som något suddat, eller är det någon slags uppstädningsmedel som räddningstjänsten använder?

Det är nog polisen som ritat en pil där tror jag
Citera
2021-10-04, 18:05
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny-ans
Kan det ha varit någon som slänt ner en sten från viadukten som träffat vindrutan?
Tror vi kan bortse från det. Viadukten ligger säkert 700-800m från olycksplatsen. Jag har svårt att se någon behöva köra in i räcket 16sek efter de fått stenen på rutan.
Citera
2021-10-04, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
När man ser bilden inser man att vägstandarden medger högre hastighet än 160 km/timme med råge,
så orsaken måste sökas i något annat "tekniskt fel alternativt sabotage".
Det enda som talar emot tekniskt fel är väl att polisens säkerhets bilar borde genomgå
mycket noggrant underhåll och dessutom ha däck som tål mycket hög belastning.
Därmed blir det ju frestande att spekulera i sabotage av något slag.
Polisens tekniker hade ju hittat däckrester en bit innan olycksplatsen - så ett spår var däckexplosion.
Jag har fått det i ca 120 km/h och det var inte speciellt dramatiskt, dock var det ganska rakt. Var ett kvarglömt föremål från ett vägarbete som orsakade explosionen. Behöver således inte vara slitna däck, eller fel hastighetsindex/viktindex.
Återstår ju dock att se om däckresterna är från polisbilen.
Citera
2021-10-04, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Något med bilden stämmer inte.
Polisbilen står parkerad mot trafik-riktningen.
Någon av fordonen bör ha befunnit sig på fel sida vägen.

https://imgbb.com/NLTjJNc

Nu är väl i och för sig bilden ihoptryckt en del pga objektivets teleffekt som gör att kurvan ser väldigt skarp ut..men den får mig ändå att förstå logiken i att det nog kan ha varit så att föraren har blivit överraskad av den relativt skarpa kurvan. Åtminstone blir den skarp för en förare som kör i 150-160 km/h, kanske har solen som står lågt samt har en tillfällig bristande uppmärksamhet på vägen av någon anledning. Plötsligt är man ute med bilen i kanten och har då svårt att rädda situationen innan man far igenom vajerräcket. Tidigare kändes det orealistiskt att det skulle handla om en ren olycka, men när jag nu ser hur vägsträckan ser ut känns det mycket mer troligt att det faktiskt är det det handlar om.
Citera
2021-10-04, 18:07
Medlem
Q.Anderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag tror många överdriver däckexplosioner. Kolla bara på videos där polisen i USA slänger ut spikmattor som antigen delvis tar 1, 2 däck eller alla däck i hög fart. Väldigt sällan man ser en rejäl sväng efter det

Syftet med spikmattor är inte att få däcken att explodera, utan att punktera däcken så att luften sakta pyser ut, just av säkerhetsskäl. Hur skulle det se ut om bilar krascha sönder och samman av polisens spikmattor? Det ska ske kontrollerat och göra bilen svårmanövrerad.
Citera
2021-10-04, 18:08
Medlem
Den här händelsen summerar hur Sverige fungerar nuförtiden. Polisen lyckas med konststycket att döda sitt eget skyddsobjekt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Tror vi kan bortse från det. Viadukten ligger säkert 700-800m från olycksplatsen. Jag har svårt att se någon behöva köra in i räcket 16sek efter de fått stenen på rutan.
Sant…
Citera
Medlem
Antar att bilen hade skottsäkert glas, annars kunde en möjlighet ha varit att någon skjutit föraren i kurvan. Om det fanns lämpligt ställe att göradet från

någon som en goggle kart-länk till olycksplatsen?
Citera
2021-10-04, 18:09
Medlem
styrlunds avatar
Hade lastbilen inget släp?
Citera
2021-10-04, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Vet man i vilken fil de låg i? Närmast mitteäcket eller?
Om de kör i 150+ ligger de garanterat inte i högerfilen. Eller hur?
Citera
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Det är nog polisen som ritat en pil där tror jag
Vajerräcket verkar vara nedkört såväl vid det svarta strecket på mötande körbana, samt där det ser ut som sladdspår i det hittre körbanan.

Har de träffats i sidan av lastbilen, så lär nackarna ha knäckts direkt.
Citera
Medlem
Har också fått däckexplosion. Mitt på Öresundsbron i 140 kmh. Med rum flat däck på BMW 535d.
Det smällde, men inte speciellt högt, skakade till, fick hålla hårt i ratten och sedan blev det till att rulla i 80 kmh mot DK. No problemo.

Tror man på olycka är man ju seriöst efterbliven.

Tappade Estonia bogvisiret?
Tog Epstein livet av sig själv?
Och John McAfee?
Hoppade James Forrestal självmant?
Åt Larry Silverstein frukost som vanligt den elfte september?

Många har ju noll koll på vad framförallt Mossad är kapabla till, men också andra grupperingar.

Det är för fan ingen lekstuga därute…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in