2021-10-04, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Du får ta mph istället, det är 100mph så 450 ton blir det!

Knop per distansminut ger det mest korrekta värdet.
Citera
2021-10-04, 17:45
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Expressen
"Vägen är en tvåfilig motorväg och det ska finnas vajerräcke mellan körfälten. Räddningstjänst och polis har tidigare konstaterat att det krävs mycket för att ett fordon ska kunna passera över i det andra körfältet."

Är man bara beslutsam så är ingenting omöjligt...
Betänk även att bilen vägde 4,5 ton (enligt Stefan*Sintéus, chef för regionala utredningsenheten). Med den förmodat höga fart de höll blir det en kolossal kraft!
Citera
2021-10-04, 17:46
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadasaltrU
Varför skulle någon vilja mörda honom för att sedan dölja det? Har ni glömt IS?

Själva grejen med att ta kål på Lars Vilks hade varit att göra det så offentligt som möjligt.
Videodokumenterad halshuggning hade säkert varit att föredra, om inte det så hade det garanterat skett i offentligheten, kanske t.o.m utifrån premissen att man själv dör martyrdöden i processen.

Nej, hade det varit ett planerat attentat skulle gärningsmännen skryta om det. Det hör till sakens natur.

Ett mycket insiktsfullt inlägg men som förmodligen kommer att klinga ohört för alla användare med felkopplade hjärnor som genast vältrar sig i febriga konspirationsteorier.

Precis som du påpekar är modus operandi för alla muslimska terrororganisationer att sola sig i glansen av sina dåd. Man får nästan känslan av att dom undviker mord och terrordåd där detta inte är möjligt.

Om Vilks död skulle vara resultatet av foul play, påminner detta mer om underrättelseorganisationer. Men vad dom skulle ha för intresse av att mörda Vilks undgår iaf mitt förstånd.

Personligen tror jag på en olycka men behåller alla sinnen öppna fram till dess att utredningen är klar.
Citera
2021-10-04, 17:49
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frugoransson
Snacket bland Malmöpoliserna är att säkerhetsansvarige gruppchef hade tröttnat på Lars Vilks besatthet av profeten Mohammed och allt islamhat som Vilks och övriga kollegor vräkte ur sig dagligen. Sluskiga kommentarer mot muslimer sägs ha varit regelmässiga från Vilks och hans beskyddare. Gruppchefen hade sedan tidigare inkommit med invändningar till högre instans, dock utan efterverkan. Gruppchefen skulle då ha börjat läsa på om islam och tydligen fattat intresse för religionen. Vid besök på en av Malmös falafelrestauranger skulle denne då ha konverterat och haft goda relationer till ägaren, detta sedan en tid tillbaka, något vare sig ledningen eller kollegorna kring Vilks haft vetskap om.

Gruppchefen ska ha varit den som framfört fordonet.
Jag har hört precis samma
Citera
2021-10-04, 17:50
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Ett mycket insiktsfullt inlägg men som förmodligen kommer att klinga ohört för alla användare med felkopplade hjärnor som genast vältrar sig i febriga konspirationsteorier.

Precis som du påpekar är modus operandi för alla muslimska terrororganisationer att sola sig i glansen av sina dåd. Man får nästan känslan av att dom undviker mord och terrordåd där detta inte är möjligt.

Om Vilks död skulle vara resultatet av foul play, påminner detta mer om underrättelseorganisationer. Men vad dom skulle ha för intresse av att mörda Vilks undgår iaf mitt förstånd.

Personligen tror jag på en olycka men behåller alla sinnen öppna fram till dess att utredningen är klar.

Detta nämnde jag redan igår. Men det försvann bland allt skit.
Citera
2021-10-04, 17:50
Medlem
Sund förnuft som gäller. Poliserna och Vilks blev mördade. Ingen olycka. Den som tror att det är en olycka är jävligt naiv.
Citera
2021-10-04, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruth12
Sund förnuft som gäller. Poliserna och Vilks blev mördade. Ingen olycka. Den som tror att det är en olycka är jävligt naiv.

Jo, håller med, enligt vittnesbeskrivningen så tyder det ju på rök och explosion innan, framför allt fattar inte fordon eld på det där viset, visst det kan vara fara för brand men inte direkt övertänt. Sedan så brukar det väl inte gå till så att alla passagerare omkommer ögonblickligen heller
Citera
2021-10-04, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Jag har hört precis samma
Gruppchefen är alltid den som sitter vid ratten. Så är det alltid varje dag i alla snutbilar i Sverige. Någon måste ha befälet.
Citera
2021-10-04, 17:58
Medlem
Jag har hört att gruppchefen, han som körde, mördade Vilks genom att medvetet köra över på fel sida och krocka med lastbilen. Han hade konverterat till islam och begick något slags heligt självmord för att döda Vilks. Typ som självmordsbombare gör.
Senast redigerad av Johntheshepherd 2021-10-04 kl. 18:00.
Citera
2021-10-04, 18:02
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Lars Vilks död i olycka i kväll. Alla vet vi historien bakom denna person och alla hot som krävde polisbeskydd. Känns det inte lite olustigt att det var är en olycka?

Källa kommer snart
Poliser kör som dårar. Det var en olycka.
På nåt sätt ska man dö även om man har en fatwa på sig.
Citera
2021-10-04, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johntheshepherd
Jag har hört att gruppchefen, han som körde, mördade Vilks genom att medvetet köra över på fel sida och krocka med lastbilen. Han hade konverterat till islam och begick något slags heligt självmord för att döda Vilks. Typ som självmordsbombare gör.
Trams. Du kan omöjligt tro på detta själv. Sluta spamma tråden med rent trams.
Citera
2021-10-04, 18:04
Medlem
Någon som kan visa exakt vart på kartan de kraschade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in