2021-10-04, 16:59
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Om det handlar om en däckexplosion på punkteringsfria däck så känns det helt uppenbart att det handlar om detonation, om det nu var det som utlöste allt. Vilks hade ju ändå IS och Al qaida efter sig plus alla galna hjärntvättade muslimer som ville åt dom där hundra tusen kronorna som Vilks hade på sin skalle

Ingen olycka det här
Senast redigerad av LegendenLarsVilks 2021-10-04 kl. 17:02.
Citera
2021-10-04, 17:02
Medlem
Det äckliga i allt det här är att jag på riktigt tror att Polismyndigheten och styrande politiker skulle kunna tysta ner det om det var ett attentat. För att inte "spä på hatet mot muslimer", vi har sett det förut..

Vad hette det då? Kod 291.. Den glömmer man inte lätt..

Citat:
Kod 291 är polismyndighetens interna kodning för åtgärder som på något sätt kan kopplas till strömmen av flyktingar till Sverige.
Citera
2021-10-04, 17:06
Medlem
Verkar finnas "self-parking" funktionalitet i Range Rovers sedan 2014 vilket innebär att rattens rörelser kan styras elektroniskt.

https://www.youtube.com/watch?v=_9BLPBTA2eA

Om denna funktion kan möjliggöras för att styra en bil av vägen borde inte vara omöjligt för en aktör som haft tillgång till bilen och med goda kunskaper om bilens mjukvara. Några rader skadlig kod och en fjärrkontroll så är nog inte det omöjligt.

Som sagt bilen besiktigades den 2021-09-15 och så vitt jag vet är det helt vanliga besiktningar som tar in polisens bilar.

https://biluppgifter.se/fordon/PBS247#historik

Låter kanske långsökt men någon via besiktningen kanske har haft något med detta att göra.
Citera
2021-10-04, 17:07
Medlem
Lars Vilks död, olycka eller mord?

Det brann våldsamt efter kraschen. Vad var långtradaren lastad med?
Senast redigerad av Tao707 2021-10-04 kl. 17:08. Anledning: Dåligt skrivet.
Citera
2021-10-04, 17:08
Medlem
Varför skulle någon vilja mörda honom för att sedan dölja det? Har ni glömt IS?

Själva grejen med att ta kål på Lars Vilks hade varit att göra det så offentligt som möjligt.
Videodokumenterad halshuggning hade säkert varit att föredra, om inte det så hade det garanterat skett i offentligheten, kanske t.o.m utifrån premissen att man själv dör martyrdöden i processen.

Nej, hade det varit ett planerat attentat skulle gärningsmännen skryta om det. Det hör till sakens natur.
Citera
2021-10-04, 17:09
Medlem
PartyOmtens avatar
Vila I Frid Lars 🙏
Töntar som tracka på honom! Träffa honom i sommras på Nimis, trevlig gubbe! Man följde hans hamrande från långa håll tills man kom fram till ett gäng grabbar med MP5or, shysta dom också. Undrar om det var någon av dom som undkom.. vila i frid till dom två med 🙏
Senast redigerad av PartyOmten 2021-10-04 kl. 17:14.
Citera
2021-10-04, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
Var väl antingen en laddning som small eller däcket. Att däcket ska smälla på en Säpo-bil känns ju långsökt
Möjligt att dem small. Jag menar ligger man i 160 blås i en skarp kurva med en 4.5 ton tung suv så kan mycket hända det är extrema krafter. Men som du säger borde däcken vara gjorda för detta
Citera
2021-10-04, 17:11
Medlem
Skulle inte förvåna mig ett dugg om någon terroristceller hotat regeringen och vips så avslöjade man vart denna efterlyste herre var. De rätt känt att Sverige har ett flertal sovande terrorceller och nu när alla har kommit tillbaks från ISIS läger och Afghanistan så är de självklart att Sverige är i ett stryptags läge när de kommer till terorrister. Offra den herren för rädda 100 tals enkelt… sedan att vifta bort det och kalla detta för olycka, typiskt svenskt
Citera
2021-10-04, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Å fan så dom klarar inte en husbil på drygt 4 ton.
Det är 4 vajers som var och en har en lyftkraft på 15 ton.

Det finns olika räcken med olika hållbarhet som är beskrivna av trafikverket. Oavsett hur mycket du tror att räckena håller så visar fotot efter olyckan att räcket är helt borta.

Lyftkraft på x ton hjälper uppenbarligen inte för det är inte så att du hänger bilen stillastående i dessa vajrar utan bilen kommer i en hög hastighet.
Citera
2021-10-04, 17:12
Medlem
Ochotnyryads avatar
Jag tycker mest synd om poliserna med anhöriga.

Jag förstår inte varför Lars Vilks behövde peta på kobran med sin penna.
Ja, vi lever i ett fritt land men var det värt det?

Den största förloraren blev han själv som inte kunde leva ett fritt liv
Citera
2021-10-04, 17:14
Medlem
AlphaHannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Tvåfilig väg med mitträcke. Det ska mycket till för att en bil ska komma över på fel sida.

Det står väl helt klart nu att det rör sig om sabotage och mord. Skuldbördan bör givetvis åläggas de militanta islamister som ligger bakom dådet.
Citera
2021-10-04, 17:16
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ochotnyryad
Jag tycker mest synd om poliserna med anhöriga.

Jag förstår inte varför Lars Vilks behövde peta på kobran med sin penna.
Ja, vi lever i ett fritt land men var det värt det?

Den största förloraren blev han själv som inte kunde leva ett fritt liv

Den största förloraren är svenska folket som tvingas lyda islamiska dogmer för att inte bli förföljda av muslimer med extremt högt våldskapital.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in