2021-10-04, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Följebil ??? Nog för att jag är för yttrandefrihet men va fan har Vilks kostat folket genom åren.

Alltså har även följebilen plöjt fram i 160 knyck. Om jag själv gör det blir jag hudflängd, men om livvakternas mobila årsmöte gör det kallas det tragedi. Det mesta pekar väl på att en galen polis tror att han är Jesus själv, skiter i alla lagar och sedan tar död på sig själv och två till.

Om följebilen låg nära finns det ju vittnen till vansinnesfärden. Om man nu inte mörkar ner alltihop vill säga...
Ja, det enklaste vore väl att upprepa Estonia galenskapen från regeringens galningar och cementera bilarna eller ösa på 300 ton grus samt utlysa ett kärlekens minnesmärke att vallfärda till.

Då kanske det skulle ge något till några få från alla hundratals miljoner W kostat oss skattebetalare till absolut ingen nytta mer än till mer galenskap, svenskens nya omsorg.
Citera
2021-10-04, 16:52
Medlem
Polisen talesperson sa att däcken var av säkerhets, skottsäkra. kollade tillverkare och enligt dom jag hittade kunde inte bilarna väga för mycket, samt höga hastigheter var inte lämpligt. I detta fall var både bilen tung och hög hastighet. (tillfredställa er konspirations teorier, visst kan en sprängladdning vart placerad) Hade dom kört runt 100, skulle ett trasigt hjul varit handterbar. Arbetsfordon, militärfordon med luftfria däck kör inte fort.
Senast redigerad av S-D 2021-10-04 kl. 16:54.
Citera
2021-10-04, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stantorman
Glädjescenerna över Vilks död på twitter borde vara en kraftig varning om vilket hat och spänningar det finns mellan folkgrupper.

Det är väl ingen nyhet? Två fruktansvärda världskrig har ju börjat i Europa. Behövs inga muslimer för det. Kristna människor har slaktat varandra ända sedan Jesu tid, ex.vis, Har du nyss vaknat?
Citera
2021-10-04, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinneaLiv
Har namnen på poliserna/ livvakterna kommit fram än?
Några har skrivit kling och klang tidigare i tråden
Citera
2021-10-04, 16:54
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stantorman
Bara att inse att vi har haft massinvandring i flera decennier från länder där folket faktiskt hatar oss. Säger inte att det är mord, det kan vara en olycka. Glädjescenerna över Vilks död på twitter borde vara en kraftig varning om vilket hat och spänningar det finns mellan folkgrupper.

En person med allmänt känd dödsdom hängande över sig dör under oklara omständigheter. Hmmm.

Som någon skrev dom hade just passerat en gångbro. Sen är det väl inte så komplicerat att förstå hur det gått till.

Kunde man mörka Estonia 25 år, kan man väl lägga locket på detta. Men det borde ju vara någon som tar på sig detta om det är mord. Har inte hört någonting.
Citera
2021-10-04, 16:54
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo
Stor smäll = däck

Brak = barriären

Iiih = Lastbilens tuta

Boom = Krocken.
Iiiih tänker jag snarare är när lastbilen bromsar?
Citera
2021-10-04, 16:56
Medlem
Gothenburgers avatar
Allting talar för en olycka just nu.

Om någon fipplat med med bilen så är det 100% insiderkneg.
Citera
2021-10-04, 16:57
Avslutad
För det första dessa bilar med personer som skyddas körs för fort endast i en situation. När de är under attack.

För det andra kan konstateras att bilen körde ca 50 km över tillåten hastighet.

För det tredje så vet vi att polisen inte misstänker brott från föraren. Trots att en vansinnesfärd i 160 med dödlig utgång normalt sett genererar en utredning om vållande till annans död.

För de fjärde har en mordutredning faktiskt inletts.

För det femte är polisen så pass intresserad av telefontrafiken att de startar en mordutredning trots att de säger sig veta att det är en olycka bara för att kunna begära ut just nämnda telefontrafik.

Och i den andra vågskålen har vi en helt obevisbar teori om att exploderande däck orsakat en olycka.

Att inga märken efter en bil som kört utan däck finns på vägbanan innan vajerräcket paserats är givetvis ointressant.
Citera
2021-10-04, 16:57
Medlem
Rollokolans avatar
Har säkert skrivits om. På bilderna syns inga broms/däckspår. Antingen har allt gått så snabbt att föraren inte hunnit bromsa eller så har föraren inte kunnat/velat bromsa.
Citera
2021-10-04, 16:58
Moderator
Tystnads avatar
En mycket Tragisk Olycka tippar jag... Har kört denna sträcka många gånger och motorvägen svänger ganska mycket just där olyckan hände (bilder i media på detta med) och sedan går det nedför.

Sannolikt haft alldeles för hög hastighet med den tunga bilen (bepansrad bil enlig media) och tappat kontrollen totalt i kurvan.

väghållningen är troligen inte bra på dessa fordon.
Citera
Medlem
Dom har kört som galningar helt enkelt
Inte mycket att utreda.
Citera
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Intressant beskrivning
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/vittnet-om-olyckan-en-obehaglig-upplevelse

John Karlsson var ute på sin gård under söndagseftermiddagen när han hörde en stor smäll och däcktjut i samband med trafikolyckan.

"Och då hörde jag en stor smäll. Jag tänkte det var ett långtradardäck eller nåt. Och sen ett stort brak och sen nåt man inte vill höra - "iih!" och sen "bom!" Och sen blir det då tyst."

Källa: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/vittnet-om-olyckan-en-obehaglig-upplevelse

Var väl antingen en laddning som small eller däcket. Att däcket ska smälla på en Säpo-bil känns ju långsökt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in