Citat:
Ursprungligen postat av
Snorrelino
Följebil ??? Nog för att jag är för yttrandefrihet men va fan har Vilks kostat folket genom åren.
Alltså har även följebilen plöjt fram i 160 knyck. Om jag själv gör det blir jag hudflängd, men om livvakternas mobila årsmöte gör det kallas det tragedi. Det mesta pekar väl på att en galen polis tror att han är Jesus själv, skiter i alla lagar och sedan tar död på sig själv och två till.
Om följebilen låg nära finns det ju vittnen till vansinnesfärden. Om man nu inte mörkar ner alltihop vill säga...
Aningen OT eftersom det inte har med den senaste händelsen att göra, men knappt någonting skulle jag säga. Det var knappast Vilks som blev så kränkt av en teckning att han mordhotade sig själv. Vad sedan människor som uppenbarligen inte lämnat medeltiden kostat oss är en annan femma.
Vad gäller bilarnas hastighet så vet vi väl ännu inte exakt hur fort de körde. Uppgiften om 160 km/h tycks ju komma från något ögonvittne så den är väl allt annat än säker. Däremot, om de nu verkligen körde 40 - 50 km/h för fort kan man onekligen fråga sig varför. Fanns det någon legitim anledning eller är det här, precis som du är inne på, orsakat av ren vårdslöshet från den som körde?
Förhoppningsvis var följebilen försedd med kamera, men man kanske inte ska hoppas för mycket.