2021-10-04, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Kurvan är inte så stark som du tror. Det är kameran som ljuger.
Kolla google maps på sträckan så ser du.

Bilden är tagen med teleobjektiv och ljuger en hel del. Hur mycket är svårt att säga. Någon som vet hur långt avståndet är mellan stolparna i räcket? På bilden ser det ut som att de står väldigt tätt.
Citera
2021-10-04, 16:49
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Att föraren skulle ha nickat till tror jag vi kan utesluta. Dels så har denne en kollega bredvid sig och dels så hade hade han just gjort en omkörning. Visst kan man nicka till om man sitter själv och kör trist motorväg, men enligt det här vittnet som också menar att det rök om bilen innan olyckan så körde föraren aktivt och accelererade iväg efter omkörningen:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/v5wPlV/blev-vittne-till-kraschen-ser-hur-bilen-mosas-och-bildelar-flyger
Inte nickat till utan tappat fokus via mobil etc etc somnat tror inte jag heller på!
Citera
2021-10-04, 16:50
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
De har punkteringsfria däck. Det är en av de saker som måste förklaras.

Om det stämmer så är det extremt märkligt.
Citera
2021-10-04, 16:50
Medlem
Spriteees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
- Det ser ut som att de först varit i räcket, sedan åkt tillbaks i sin egen körbana, fått retursladd och voltat på tvären över räcket (med tanke på de fyra däckspåren), sedan träffat lastbilen. - Nu börjar jag få klarhet i hur det kan ha gått till. - Det var inte en nos-mot-nos kollision.

Tack!

/WTF
Ser ut att stämma. Frågan är dock varför föraren körde in i räcket första gången.
Kan han ha nickat till pga. trötthet? Sjukdom? Jag tycker ändå det borde vara bromsspår tidigare ifall föraren var medveten under hela förloppet!?
Citera
2021-10-04, 16:51
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Förvånar mig att polisens säkerhetbilar inte har punkteringsfria däck. Kanske något att införskaffa?

Det har dom men det betyder ju inte att dom tål vad som helst för det. Bilen har ju som det ser ut kört över en vajerstolpe och bilen väger 4,5 ton. Poff hål i däcket sen ser man ju hur gummit på det punkterade däcket gett avtryck på vägbanan, ett svart spår.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Vad är det de markerar ut (de gula markeringarna) ???
Är det tomhyllsor ???
Rester av bilen samt gummirester inget annat!
Citera
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Vad är det de markerar ut (de gula markeringarna) ???
Är det tomhyllsor ???
Ser ut som att det är däcksrester de markerat ut.
Citera
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Denna bilden visar allting mycket bättre.

Där ser vi att Landrovern troligen varit i räcket två ggr innan den kolliderade med lastbilen. Första gången verkar det dock som att räcket höll, grus sprutade upp på mötande körbana och de gick tillbaka till sin egna körbana. Sedan verkar det ha bromsats innan de gick igenom/över räcket och kolliderade med lastbilen.

https://www.reuters.com/resizer/5iHlcOkaOGS7k5ZuzbWHSGA2oH0=/1920x0/filters:quality(80)/cloudfront-us-east-2.images.arcpublishing.com/reuters/J2WUL72VAVKPBN734ZP6CKRPQU.jpg

Så verkar det mest troligt ha gått till i min mening.

Först nu jag ser att det är två hål i vajerräcket, har bara sett det första tidigare, det vid Volvon i nederkant, det andra såg jag först nu.. Tack
Citera
2021-10-04, 16:52
Medlem
BENZOMOORs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spriteee
Ser ut att stämma. Frågan är dock varför föraren körde in i räcket första gången.
Kan han ha nickat till pga. trötthet? Sjukdom? Jag tycker ändå det borde vara bromsspår tidigare ifall föraren var medveten under hela förloppet!?

på radion pratar polisen om eventuell däckexplosion som kan ha gjort så att den 4,5 ton tunga bilen kom i gungning,
Citera
2021-10-04, 16:52
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Om det stämmer så är det extremt märkligt.

Ja, och då ljuger de vid presskonferensen.
Citera
2021-10-04, 16:53
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Något med bilden stämmer inte.
Polisbilen står parkerad mot trafik-riktningen.
Någon av fordonen bör ha befunnit sig på fel sida vägen.

https://imgbb.com/NLTjJNc
Polisbilen står i södergående körfält.
Citera
2021-10-04, 16:54
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Konspirationsteorierna i tråden tycks ha avslutat. Den ena värre än den andra.

För att det finns en särskild tråd för det nu:

(FB) Lars Vilks död, olycka eller mord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in