2021-10-04, 15:19
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoOneSomeOne
Sorry, glömde lägga till att olyckan orsakades av de som skulle skydda honom.
Coolt som fan tycker jag iaf.

Åh fan. Jag trodde det var Allah som låg bakom.
Citera
2021-10-04, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Om muslimer är så modiga, varför låter de då kineserna förstöra moskéer, riva sönder koranböcker etc i Kina och burmeserna gör också så mot muslimer i Burma? Varför låter muslimerna kineserna göra vad som helst med deras kvinnor, likaså sker det i Burma? Vart är alla modiga muslimer?
Jag gissar på att det finns några fegisar gömda bakom en knapp någonstans som kan släppa ner bomber från ett obemannat plan?
Modiga är dom men har tack och lov inte teknologin annars hade vi levt under shariah nu.
Citera
2021-10-04, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Åh fan. Jag trodde det var Allah som låg bakom.
Japp, Hans vilja om du frågar muslimerna.
Citera
2021-10-04, 15:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Egentligen inget. Det ligger också i sakens natur att terrorister tar på sig dådet, eftersom syftet är att få uppmärksamhet för sin sak, vilket inte har skett.

Har någon terrorist tagit på sig det?
Citera
2021-10-04, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Bra idé. Vad sägs ett pins med rondellhunden i miljonupplagor? Vilks forever!
Ja, faktiskt, som kbt för muslimerna. Sägs ju att man blir mindre rädd för en företeelse ju mer man exponeras för den, i detta fall (kanske) mindre hat/ilska ju oftare man ser en muhammedteckning. Skulle nog börja med klistermärken i massor ändå, vill inte bli stabbad i ryggen för att man har en muhammedpin på sig.
Citera
2021-10-04, 15:25
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:

Hmm ok. Vems vilja är det när nån muslim är lite tung på gaspedalen och dör i en olycka?
Citera
2021-10-04, 15:27
Medlem
Citat:
Ja, mycket som ska ske enligt "guds vilja". Är väl därför muslimer/muslimska länder får så lite gjort, ska man vänta på "guds vilja" varje gång man ville ha något gjort skulle man få vänta länge..
Citera
2021-10-04, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Jag håller inte med dig när du skriver ingen. Beror på vem personen är. En uppmärksammad person, död eller levande, ja då tycker jag att man definitivt får tvingas acceptera kritik, humor och satir. Men om det rör sig om en okänd person som inte gjort en fluga förnär då blir ju narr av den personen mer som mobbning.

Ingen människa är 100% perfekt eller felfri alla kan och gör misstag. Om man vill lära sig av sina misstag är en annan sak. Samt vad ett misstag är , är ju i betraktarens ögon.
Citera
2021-10-04, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Att ta hänsyn till vad människor känner.
Det kan vara något.

Men att försöka stå över människor det är fel. Konsekvenserna är ju det intressanta.

Leker man med människors tro.
Så har det ju ett pris.

Och är man villig att betala det priset.
Så är det bara att köra på.

Exakt ingen religion eller människan står över någon annan i grunden. Alla ska kunna kritiseras och bedömas.
Citera
2021-10-04, 15:40
Medlem
wwrs avatar
Är det poliser med överdrivet självförtroende och bristande respekt för lag och andras liv som utan orsak kört ihjäl sig själva och sitt skyddsobjekt?

Påminner lite om den knarkande polisen i Blekinge som körde ihjäl sig.

Tur att båda dessa mötte en långtradare och inte en barnfamilj.
Senast redigerad av wwr 2021-10-04 kl. 15:50.
Citera
2021-10-04, 15:47
Medlem
ponnylover99s avatar
Ifall bilen åkte i 160 knyck så måste ju Lasse gett sitt godkännande till det. I så fall måste han ju varit drömkunden för en bilgalen polis. Kanske var det en bromance/faustisk pakt mellan en bilgalen polis och en pojkaktig skyddsperson som slutade som i Cornelis Vreeswijks sång.
Citera
2021-10-04, 15:49
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frost37
Jag refererade till en olycka som hände 2019(På E6:an), där lyckades bilen pressas under vajerräcket och frontalkrocka med en lasbil som kom i motsatt körriktning, det finns ju en teoretiskt möjlighet att samma sak inträffade vid denna olycka också?

ja då förstår jag ..... ja de där vajerräckena är väl gjorda för att tåla en hel del ... allt i personbilsväg såvitt jag förstår.

vad färdades vilks och co i för bil vet vi det ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in