2021-10-04, 15:36
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisse26
Flyga sönder?!

Jag skulle vilja påstå att om du klipper ett vajerräcke i 160 och får dig en flygtur med bilen kommer du inte få fötterna på pedalerna som du ska, gissningsvis har ju någon typ av farthållare använts så föraren kanske inte ens hade foten på bromsen, att få dit den på mindre än 1 sekund i ett sådant scenario är inte allt självklart.
Citera
2021-10-04, 15:38
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Ja. ZAZ486 va följebilen, jag såg den på tysta minuten på Stortorget i Malmö. Det är PBS247 som är olycksbilen.

De kanske har fler Range Rover än bara två
Citera
2021-10-04, 15:39
Medlem
Crapmagics avatar
Brann dom upp med personbilen tror ni? eller kunde dom kliva ur bilen för att lägga sig & vara döende en bit bort?
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
Såg på trafikverket.se att vägen kommer att öppnas "tidigast 2021-10-06". Helt extremt länge att ha E4:an avstängd.

Jag såg en gång en lastbil med släp som hamnat på sidan i mitten av en motorväg helt tillknycklad, och några timmar senare var den bortforslad och vägen öppen som vanligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Brann dom upp med personbilen tror ni? eller kunde dom kliva ur bilen för att lägga sig & vara döende en bit bort?

Jag skulle tippa att själva smällen var omedelbart dödande. Det är ju bara en skrothög kvar av bilen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Bilen vägde dubbelt så mycket som en ordinarie personbil och färdades i 160 km i timmen.

Rörelseenergin är då 4 ggr större än en vanlig personbil som färdas i 110 km i timmen.

Vajerräcket ser verkligen lågt och tanigt ut på denna sträcka, så det är inte alls mystiskt att den for igenom.

Vem har loggat 160 km/h? Hastighet från vittnen stämmer sällan.
Citera
2021-10-04, 15:42
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Såg på trafikverket.se att vägen kommer att öppnas "tidigast 2021-10-06". Helt extremt länge att ha E4:an avstängd.

Jag såg en gång en lastbil med släp som hamnat på sidan i mitten av en motorväg helt tillknycklad, och några timmar senare var den bortforslad och vägen öppen som vanligt.

Jag skulle tippa att själva smällen var omedelbart dödande. Det är ju bara en skrothög kvar av bilen.
Skulle kunna vara så att det uppstått en dieselbrand och att asfalten skadats så att man måste asfaltera om en bit.
Citera
2021-10-04, 15:42
Medlem
Ensundmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MVW
Vad säger ni? Har de gjort som med "Lisa" i Johan Falk? Låtsas att han dött i Tsunamin? Så att han ska kunna leva hyfsat normalt liv i ett land långt borta? Jag ser ingen som förfäktar den idén, någonstans, mer än jag.
Det här hör inte hemma i den här tråden. Intressant teori dock.
Citera
2021-10-04, 15:43
Medlem
The-Seers avatar
Det här är typ en dubbel katastrof, eftersom 1. Det var (troligtvis) en olycka där 3 personer dog.
Och 2. Själva skyddsobjektet som inte fick dö, dog.
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
De dog direkt.
Jag tror att det gick smärtfritt.
Citera
2021-10-04, 15:44
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Tror inte däck exploderar av sig själv så ofta. Om det har skett så är det verkligen otur att det small vid absolut sämsta stället. Jag tror det är vanligare med att hjullager som pajar men det är en gissning men det är en alldeles för ny bil tycker jag

Jag körde bakom en lastbilsdj.vel en gång som tappade ett tiokilos stenblock som träffade mitt högra framhjul. Framhjulet gick åt h.vete och jag for ner i diket... - Än idag vet jag inte vilken dj.vla idiot som körde och lastat lastbilen. - Men han märkte ingenting. Körde bara vidare. Jag anmälde det direkt till polisen som skulle hålla ögonen efter en smutsgråblå lastbilsdj.vul.

"Freak Accident", "Shit Happens".

Dj.vla lastbilsidiot.

/WTF
Citera
2021-10-04, 15:46
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Skulle kunna vara så att det uppstått en dieselbrand och att asfalten skadats så att man måste asfaltera om en bit.

Vägen ser inte jätteskadad ut på https://imgbb.com/NLTjJNc

Samt varför skall den vara avstängd åt båda hållen om de skall asfaltera ena sidan.
Citera
2021-10-04, 15:47
Medlem
pappasvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Ordinarie motor pressar ut 500hk, addera ett ton så får du ut 340hk, ungefär så. Står på Land Rovers hemsida.

Angående räckeskörning så har en Land Rover rätt hög markfrigång så jag kan tänka mig att däcken i princip kört över dessa vajrar.
Är det en diesel är det grymt?
Citera
2021-10-04, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
De kanske har fler Range Rover än bara två

Nej, det finns bara dom två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto