2021-10-04, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Enligt ingressen är det förtalet han kommenterar. Resten är betalvägg och det skulle aldrig falla mig in att betala för att läsa en artikel skriven av Brännström som har gett prostitutionen inom journalistkåren ett ansikte.

Enligt rubriken så är det husaffären han kommenterar!

Föga överraskande att du med mer än 1000 inlägg i tråden och hur många timmar vet jag ej inte vill betala småpengar för att läsa reportaget men ändå likväl skall kommentera det.
2021-10-04, 14:09
Medlem
Lejon-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Esbjörns ombud har ifrågasatt vitets storlek, 400.000:- pga hans dåliga ekonomi så Katrin har ingett hans taxerade inkomster för ink åren 2018 och 2019.
2018:
Tjänst: 337.144
Kapital: 62.594
Skatt: 116.939
Kvar att leka med: 282.799 eller 23.566/månad

2019:
Tjänst: 342.836
Kapital: 82.442
Skatt: 120.749
Kvar att leka med: 304.529 eller 25.377/månad.

2020 verkar inte vara färdigt ännu. Det kanske pågår något bråk om reavinstbeskattning på fastighetsförsäljning :-)

Han verkar iaf inte vara någon fattigpensionär och det ser ut som om han stoppat undan lite på kistbotten också att döma av kapitalinkomsterna, fast de kan iofs bestå av hyresinkomster om han hyrt ut ngn av /båda sina lägenheter.

Vidare hävdar hon sig ha tagit reda på att Esbjörn fortfarande äger två bostadsrätter. En i Västerås med ungefärligt värde 1.330.000:- och en i Uppsala med ungefärligt värde 2.430.000:-

Katrins inlaga: aktbil 130 med bilagor som har aktbil nr 131-137.
Intressant! En fråga. Vitesbeloppet på 400 000kr gäller väll bara om Esbjörn vägrar skriva under ett köpebrev under en viss tid, om Ebba vinner målet i tingsrätten?
2021-10-04, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Enligt rubriken så är det husaffären han kommenterar!

Föga överraskande att du med mer än 1000 inlägg i tråden och hur många timmar vet jag ej inte vill betala småpengar för att läsa reportaget men ändå likväl skall kommentera det.
Du har uppenbarligen inte ens tagit dig förbi rubriken trots att det är gratis. Det står:

Alf Svensson om husbråket: Det är uppseendeväckande

Kristdemokraternas tidigare partiledare Alf Svensson har under det senaste året följt turbulensen kring Ebba Busch fastighetstvist.
Han har fram tills nu varit tyst om sin uppfattning:
– Uppseendeväckande, säger han om KD-ledarens fällning för grovt förtal.

Det är alltså förtalet han kommenterar, inte husaffären. Det är för att rätta felaktigheter från sådana som dig jag har fått skriva mer än 1000 inlägg och fler lär det bli.
2021-10-04, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
En sak är att externa intressen passar på att slänga skit omkring sig, men det är intressant att folk inom partiet gör det. Okay att det kan gagna deras interna intressen att få bort Ebba från partiledarposten, men det kan även få partiet att hamna under riksdagsgränsen och det borde väl inte ligga i deras intresse? Sitt still i båten och vänta till efter valet vore väl det smarta ur partisynvinkel?

Då Ebba prioriterat sina egna affärer före partiets så känner väl andra inom kretsen att deras kommentarer kan blidka de väljare som är kritiska.

Det visar på en splittring inom partiet som ej gynnar dem inför kommande val.

Att det bästa för KD vore om denna affär aldrig skett tror jag alla är överens om.
2021-10-04, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag tror jag låter din meningsfrände Armstark svara på den frågan:

Jag tycker att narrativet innehåller de flesta kriterier på en konspirationsteori.
Hur ställer du dig själv till sekt-teorin med Majkgård som sektledare?

Tycker du också att det är lustigt att den enda i föreliggande affärstvist som är uppvuxen i och präglad av en sekt - Ebba Busch - inte alls misstänks för sekteristiskt beteende? Inte heller de som förbehållslöst stödjer henne. Personligen har jag lite svårt att dra på smilbanden när jag tänker på det.
Vad bra att du delade det inlägget, det förklarar väldigt väl vad som pågår på Odalgården där dessa ensamma män samlas för sina sista levnadsdagar. Sedan tackar de sin ledare för hennes vänlighet genom att testamentera sina tillgångar till henne.
2021-10-04, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Då Ebba prioriterat sina egna affärer före partiets så känner väl andra inom kretsen att deras kommentarer kan blidka de väljare som är kritiska.

Det visar på en splittring inom partiet som ej gynnar dem inför kommande val.

Att det bästa för KD vore om denna affär aldrig skett tror jag alla är överens om.
Att komplikationerna i affären beror uteslutande på Esbjörn Bolins och Johann Binninges agerande tror jag alla är överens om.
2021-10-04, 14:43
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejon-x
Intressant! En fråga. Vitesbeloppet på 400 000kr gäller väll bara om Esbjörn vägrar skriva under ett köpebrev under en viss tid, om Ebba vinner målet i tingsrätten?
Det har du rätt!
Planerar de fortsatt obstruktion av rättvisan, efter en eventuell förlust i tinget?
Verkar så.
Kommer dock inte hindra henne att få sin lagfart.
Tre veckor kvar nu.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-10-04 kl. 14:55.
2021-10-04, 15:03
Medlem
Tre veckor kvar....eller?
Hur stor är sannolikheten att Binninge ordnar med en sjukskrivning åt Esbjörn i sista minuten för att förhala ytterligare ett halvår ?
Vad tror ni ?
2021-10-04, 15:08
Medlem
Citat:
Hur stor är sannolikheten att Binninge ordnar med en sjukskrivning åt Esbjörn i sista minuten för att förhala ytterligare ett halvår ?
Vad tror ni ?
Då blir det tredskodom, tror TR är extremt trötta och irriterade på rövhattarna runt Esbjörn.
2021-10-04, 15:49
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Då blir det tredskodom, tror TR är extremt trötta och irriterade på rövhattarna runt Esbjörn.

Då detta inte bara handlar om juridik utan lika mycket är en politiskt driven smutskastning så skall vi nog inte bortse ifrån att Esbjörns sida kanske hellre väljer en tredskodom med en sjuk och gråtande Esbjörn, mycket fulspel i denna affären.
2021-10-04, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Hur skulle det kunna bli en tresskis om det finns ett läkarintyg? Det är nämligen laga förfall.
2021-10-04, 16:49
Medlem
Citat:
Vad tror ni ?
Har Binninge kommit tillbaka som ombud?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in