Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Nä, det tycker jag faktiskt inte. Poängen med att ha en plan är att man gör den i förväg.
Det finns inget beundransvärt med personer som byter ben mitt i en kris, och går en väg som ansågs vara hål i huvudet bara några månader tidigare. Då är man bara en vindflöjel.
Ja, poängen med en plan är absolut att man gör den i förväg.
Det betyder ju inte att man aldrig ska ändra en plan, snarare så bör man absolut ändra en plan när förutsättningarna ändras. Fördelen med att ha gjort en plan är då mest att man tänkt igenom vad som kan hända längs vägen, inte att man benhårt ska hålla sig till planen.
Det är dumt att bygga taket på ett hus innan det finns några väggar (vilka blivit leveransförsenade) bara för att det står så i planen.
En plan skapas utifrån aktuell kunskap och bör ändras vartefter kunskapsläget ändras.
När delta-varianten ger helt andra förutsättningar kan man inte hålla fast vid en plan som man gjorde för det ursprungliga Wuhan-viruset.
Om du anser att man är en vindflöjel om man ändrar sig så är det upp till dig, men jag är säker på att du själv också åtminstone någon gång ändrat dig när förutsättningarna ändrats.
Jag kan ev. hålla med dig om att om AW tidigare sagt att traditionellt vaccin är det enda rätta och mRNA-vaccin är mediokra så blir det konstigt att nu hävda motsatsen utan att motivera detta på något vis. V
ad har Agnes Wold egentligen sagt om vaccinerna nu och tidigare?