2021-10-04, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkwotz
Vidrigt att se alla sossar "gråta" över Lars Vilks död. De kastade honom åt hundarna, vände honom ryggen likt de fega kräk de är. Hans enda brott var att måla en jävla teckning över en låtsasfigur. Hur kan det komma sig att en person i Sverige ska behöva leva under skydd pga det!!! Ett land långt från alla dessa smutsiga muslimländer. Vad fan har Sverige blivit. Islam har ingenting här att göra. Det har inte fört med sig en enda bra sak. Bara problem över hela jävla världen med Islam.

Piratpartiet lyckades anordna en hemlig intervju med Vilks, i en husvagn på okänd plats, together with Aftonbladet.
Det var svårt att hitta lokaler som ville ha honom som "host" så PP löste biffen när alla andra partier... ja gör ingenting som vanligt.

Här, i en husbil mitt i ingenstans, mötte Aftonbladets Åsa Linderborg konstnären Lars Vilks i en hemlig debatt, ordnad av Ung Pirat.
Utanför står en helikopter startklar. Svartklädda och tungt beväpnade poliser vaktar.

Jämför vad Vänsterns Ohly sa om PP.... Lyssna vad Reinfelt säger om PP.
Vänstern kallar PP oseriösa som inte värnar om kvinnorättigheter, wtf?
Var var vänstern när värnandet om Lars Vilks säkerhet och frihet behövdes?

Vakna och inse att etablissemanget är en statisk maskin för att hålla oss tysta och fångna, demokratins främsta styrka är yttrandefrihet och denna skendemokrati är patetisk. Dom lyssnar inte, bara kör över oss och låtsas som att det regnar.
Finns såklart andra partier än PP att bekänna tilltro för, men knappt någon hittar du i riksdagen idag.

Tragisk olycka, helikopter-färd hade väl varit säkrare än hollywood-securitu-armada (Land Rovers).

Ursäkta att det blev ett så pass politiskt inlägg, men det är svårt att inte koppla ihop denna individ med konst, kultur och politik.
Citera
2021-10-04, 12:57
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Varför bara tyst minut för poliserna som omkom och inte en tyst minut för Lars Vilks? Det är polisens fel att inte Vilks lever längre.
Citera
2021-10-04, 13:00
Medlem
tokens avatar
Har ni också reagerat över alla araber som använder ”Haha”-reaktionen i sociala medier och Facebook kring Lars olycka/död? Det är så på varenda artikel.
Citera
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Knappast att du använder lite matematik och får fram hastigheten på mötande trafik.

Jo tex om jag ser dig komma springandes så kan jag ta en utgångspunkt tex ett träd och så räknar jag sedan hur lång tid det tar för dig att komma till ett annat träd och sedan bedömer jag avståndet och på det viset kan jag räkna ut hur fort du sprang. Så jo det är matematik
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Jag tycker inte det.

Modig? Hur svårt är det att vara modig genom att förtrycka folk som redan är förtrycka i hela världen?

Ungefär som att som tysk skapa en karikatyr på judar under nazityskland. Oj va modigt.

Next please..
Han är en enskild person och har inte förtryckt någon. Det är religionen och den lättkränkta hederskulturen som är förtryckande, inte en konstnär som bara vill kunna uttrycka sig.
Citera
2021-10-04, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiefadern
Den har 11 ekrar.

Range rover har 10.
https://parts.jaguarlandroverclassic...eel-alloy.html

Jämför hur de fläker ut nära kanten på fälgen.
Nej, Volvon har 10 stycken ekrar precis som Range Rovern.

Kan rimligtvis vara en Range Rover det gäller i det här fallet, de skulle inte förvåna mig. Men avfärdar inte Volvon än, baserat på endast fälgar. I och med klassen av säkerhet kan de mycket väl dela tillverkare av fälgar då de i nuläget, vanliga personbilar emellan, redan delar bultcirkel och bultmönster.
Citera
2021-10-04, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Nej, Volvon har 10 stycken ekrar precis som Range Rover.

Kan rimligtvis vara en Range Rover det gäller i det här fallet, de skulle inte förvåna mig. Men avfärdar inte Volvon än, baserat på endast fälgar. I och med klassen av säkerhet kan de mycket väl dela tillverkare av fälgar då de i nuläget, vanliga personbilar emellan, redan delar bultcirkel och bultmönster.

Ja jag räknade fel haha. Ändrade det men du var för snabb på att citera!
Nu ser jag ut som en idiot framför alla
Citera
2021-10-04, 13:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FFL88
Vilks hade trots allt en muslimsk Fatwa hängandes över sig efter "rondellhunden" och den hänger ju kvar tills vederbörande är död. Mycket är skumt med detta och det lutar mer och mer åt ett terrordåd.

Förutom att han hade en fatwa på sig, vad är det som lutar åt ett terrordåd?
Citera
2021-10-04, 13:17
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Jo tex om jag ser dig komma springandes så kan jag ta en utgångspunkt tex ett träd och så räknar jag sedan hur lång tid det tar för dig att komma till ett annat träd och sedan bedömer jag avståndet och på det viset kan jag räkna ut hur fort du sprang. Så jo det är matematik

Varför tjatar du om det? Det verkar inte troligt att något vittne har uppskattat avstånd och klockat bilens förflyttning i det här fallet. Är det något du brukar ägna dig åt själv när du är ute i trafiken? Klocka dina medtrafikanter? 160 km/h är väl nåt som vittnet har gissat sig till och det får tas med en nypa salt.
Senast redigerad av Kid-Stardust 2021-10-04 kl. 13:19.
Citera
2021-10-04, 13:19
Medlem
Lite kuriosa:

En livvaktsbil som kör i 160 km/h har 10 ggr högre energi än en 1-tonsbil som kör i 110 km/h.

En lastbil på 50 ton som kör i 80 har 25 ggr högre energi än 1-tonsbilen och 2,7 ggr högre än livvaktsbilen.
Citera
2021-10-04, 13:21
Medlem
Citat:
Muslimskt jubel över Vilks död
Publicerad 4 oktober 2021 kl 11.20
INRIKES. På sociala medier sprids otaliga inlägg från muslimer i både Sverige och resten av världen som firar att Lars Vilks har dött.

(...)

"Alhamdulillah gud är stor, må han vila i urin."

"Aldrig hända på det viset om inte det var från gud. Säkert brändes han som en rullande Gris!!!"
https://www.friatider.se/muslimskt-jubel-over-vilks-dod

Skärmdumpar på ovan kommentarer och fler kan ses i Samnytts artikel: https://samnytt.se/muslimer-i-sverige-jublar-over-lars-vilks-dod-brandes-som-en-rullande-gris/
Citera
2021-10-04, 13:26
Medlem
Däckexplosion?
Bilen har skottsäkra ich punkterings säkra däck med ett virrvarr av ståltrådsarmering i.däcket är även fyllt med en massa så att det inte sjunker ihop vid punktering.
Så livakterna har inte tränat på om det skulle hända nåt med ett däck på en bred fin motorväg.
På pressträffen sa dom att dom har utbildning på bilen och olika förlopp.
Men tydligen inte på ett pafft däck då?
Vilka dårar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in