2021-10-04, 12:47
Medlem
layvares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Den mest uppenbara av alla frågor ställer du inte. Varför hände det?

Tråden är ett diskussionsunderlag, jag hade kunnat skriva 20 frågor till i TS men valde att hålla det kort.

Det finns ingenting som säger att du inte får resonera om varför det hände i tråden.
Citera
2021-10-04, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenevaken
Oerhört sorgligt det hela. Men jag undrar om inte turbon hade sin andel i olyckan, effekten av extra hästkrafter, särskilt i kombination med bepansrad tung o hög bil kan ge en effekt som att bilen tar ett skutt, särskilt i en kurva. Det är svårt att uppskatta hur det utfaller

Dummaste jag läst. Detta gäller inte en gammal saab med turbo lagg i 50km/h i tvåans växel.
Citera
2021-10-04, 12:48
Medlem
Varför hade livvaktsbilen en följebil?
Citera
2021-10-04, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiefadern
Kan vara ja, såg nu att audi fälgar har 12 spokes, det ska vara 10 om det ska stämma överens.
Men jag tycker att de "spretar ut" väldigt mycket närmast kanten på olycksbilen.
Värt att nämna: även Volvo XC90 VR8 har fälgar som är lika de på bilden i Aftonbladet.

https://www.vibilagare.se/public/styles/media_image/public/images/2019/06/254928_volvo_cars_lanserar_armerade_bilar_f_r_pers oner_med_h_gt_skyddsbehov.jpg?itok=QvHhf7t_
Citera
2021-10-04, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Värt att nämna: även Volvo XC90 VR8 har fälgar som är lika de på bilden i Aftonbladet.

https://www.vibilagare.se/public/styles/media_image/public/images/2019/06/254928_volvo_cars_lanserar_armerade_bilar_f_r_pers oner_med_h_gt_skyddsbehov.jpg?itok=QvHhf7t_

https://parts.jaguarlandroverclassic.com/lr091518-wheel-alloy.html

Jämför hur de fläker ut nära kanten på fälgen.
Citera
2021-10-04, 12:51
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigPimpin756
du vet de kört för er rasister för dom flesta svenskar är inte rasister som er utan dom flesta svenskar är normala människor och inte hatiska små människor

Jag har inte sagt nåt om ras. Bryr mig inte om hudfärg.

Du visar bara att du har noll argument när du bara kastar en stämpel på mig
Citera
2021-10-04, 12:51
Medlem
Negerhjons avatar
Polisens teori "Däckexplosion"

Möjligen i samband med kollisionen då.. Idioterna har väl legat och pressat bilen i 200knyck på våta vägar... Men detta kommer väl mörkas som med allt annat när lågintelligenta poliser är inblandade...
Citera
2021-10-04, 12:52
Medlem
Vem är Lars Vilks särbo..?

https://www.expressen.se/kvallsposten/lars-vilks-sarbo-efter-kraschen-ar-forbannad/
Citera
Medlem
-benito-s avatar
Svenska Polisen gör det igen. Vilja pajasar.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Nä så kan jag göra om jag ser en fartdåre i mötande trafik nämligen titta på min egna hastighet och sedan göra en höftning av fartdårens hastighet. Om man kan lite matematik och har lite hum om avstånd och tid och sånt. 160km/h i detta fallet är kanske inte den exakta hastigheten utan mer en uppskattning från vittnet. Men jag förstår att många inte kan sådant här det krävs en viss form av intelligens.
Knappast att du använder lite matematik och får fram hastigheten på mötande trafik.
Citera
2021-10-04, 12:55
Medlem
Vilket är den största tragiken..?
Att två poliser dog eller att Lars Vilks dog..

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/polisens-i-sorg-efter-dodsolyckan
Citera
2021-10-04, 12:56
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Teori:

Båda bilarna glider på kanske något över 120, troligen vänster fil mestadels.

Trafiken tättnar på någonstans en bit innan och bil 1 lägger sig i omkörning, bil 2 hamnar efter pga (helt vanligt) något arsle som kastar sig ut i omkörning i egenskap av dålig planering/fart i vänster filen och korkar upp för bil 2 som nu hamnar en bit bakom bil 1.

Bil 1 hamnar nu en bit fram och bil 2 tappar synen av bil 1.

Nu sker något, antingen, mest troligt så ligger de i omkörning och någon vinglar eller tränger sig eller minskar hastigheten som gör att föraren av bil 1 måste agera, kanske blir manövern påtaglig iom att det sker i en kurva, så att fordonet antingen hamnar mot kanten till vänster eller att det kommer för nära ett omkörande fordon - chaufförer parrerar och fordonet kastar sig "naturligt" (betänk extra vikten etc) och avkörningen är ett faktum.

Det kan, kan vara så enkelt att det handlar om en del oflyt blandat med dålig tajmning och dåliga beslut under färden - av alla involverade.

Kanske uppfattade inte det fordonet som "orsakade" bil 1 att göra manövern ens, folk har ju senaste åren blivit sämre förare, kanske är det så enkelt.

Kanske framfördes bil 1 i för hög hastighet i omkörning där någon annan förare inte uppmärksammade en kommande bil (1) bakom och påbörjade en omkörning = bil 1 förare agerar varpå fordonet går av vägen.

Jag kör en del på E18 och ser idioti dagligen, så inget förvånar. Eller jo, det faktum att inte flera olyckor sker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in