Citat:
Ursprungligen postat av
Tjerkassy
Om man nu vill spekulera kring att föraren skulle ha varit islamist så kan man ta i beaktande hur tidigare utförare av terrorhandlingar agerat. Inte sällan har gärningen föregåtts av en lång period av ”normalt” beteende för att inte väcka uppmärksamhet. Det kan vara så att man bara inväntar rätt tillfälle. Att själv dö i en sån här gärning är bara positivt för den som har en läggning åt det islamistiska hållet. Det kan vara en anledning till att man inte bara skjutit Vilks, som några här tycker borde ha varit rimligare.
Med detta sagt säger jag inte att det är på det här sättet i det här fallet eftersom jag inte har en aning.
Jo men det är lite långsökt. Vilks har åkt land och rike i flera år, och det är bekräftat att dessa poliser har skyddat honom i flera år, varför just slå till på en hemfärd från Stina Dabrowski, har ju funnits massa andra tillfällen. Aftonbladet intervjuar en som får ses som huvudvittne, han säger att det var väldigt hög fart bilen färdades i, så ansvaret tycks ligga på föraren i första hand, men jag tror inte det handlar om att köra ihjäl sig eller liknande. Nä jag är mest intresserad av personerna som servar bilen och även personerna som körde i det andra följet.