2021-10-04, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Svaret är nog att det var varken olycka lr mord, utan inkompetens av den svenska polisen.
Dom orsakade ”olyckan” själva.
Borde finnas kamera i bilen som kan visa det, men den kommer vi aldrig att få se 👮🏽‍♀️
Ja, hade man fått se kamerabilderna med egna ögon så hade man ju fått en gnutta större tillit för polisen. Speciellt om de skulle undvika att de bilderna visas för att de skulle visa på just inkompetens - personligen tror jag att de skulle gynnas mer av transparens. Men får vi inte se händelseförloppet med egna ögon så kan man inte utesluta att något kan vara jävligt lurt.
Och det är klart, i så här tidigt skede kan de ju med god anledning välja att inte visa allt.
Citera
2021-10-04, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Låt oss leka med tanken att en av de poliser som fanns i bilen tillsammans med Lars Vilks var islamist, så hängiven att han själv var beredd att dö för att kunna döda Vilks. Låt oss tänka oss att denne polis var en mycket skicklig dubbelagent som hade lyckats sopa igen alla sina islamistspår inför SÄPO. Och låt oss tänka oss att SÄPO inte hyste några särskilda misstankar gentemot just den här polisen.

Är det möjligt att en sådan dubbelagent skulle kunna bli säkerhetsklassad av SÄPO?

Och om det skulle visa sig att det är just detta som har skett, så att dödsolyckan med Lars Vilks i själva verket var ett överlagt mord och ett självmordsdåd, skulle SÄPO i så fall någonsin medge det?

Att vara muslim i Nya Sverige 0.1 är ju en merit. Och det är välkänt att varje muslim kan radikaliseras. Så även om han var en moderat muslim inledningsvis, så kanske hans muslimska bröder så snart det bland dem blev känt att han fått arbete med Vilks, har radikaliserat honom. Eller bara lockat honom med mycket pengar till hans familj eller släkt, om han dödade Vilks genom att avsiktligt frontal krocka i så hög hastighet att krock skydd inte räcker.

Säpo idag hatar ju svenskar, så de lär inte bry sig.
Citera
2021-10-04, 12:20
Medlem
peterZiipens avatar
Av bilden att döma känns det som en solklar olyckshändelse. Föraren körde helt enkelt för fort och kunde inte hantera kurvan. Alla är vi människor och poliser är inget undantag - vissa skickar djurporr till kvinnor och andra kör för fort. Precis som alla vi andra. De är inga gudar som inte begår misstag.

https://imgbb.com/NLTjJNc
Citera
2021-10-04, 12:22
Bannlyst
Inte ett enda bromsspår.
Citera
2021-10-04, 12:24
Medlem
Jag tycker att aftonbladets bild på scenen löste en hel del mysterium.

Känns mer sannolikt med grov vårdslöshet och vållande till annans död. Samtidigt kan man ju undra hur det är möjligt.

Det här är en skandal oavsett. Dom hade lika gärna kunnat plogat rakt in i en hel familj.
Citera
2021-10-04, 12:25
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Av bilden att döma känns det som en solklar olyckshändelse. Föraren körde helt enkelt för fort och kunde inte hantera kurvan. Alla är vi människor och poliser är inget undantag - vissa skickar djurporr till kvinnor och andra kör för fort. Precis som alla vi andra. De är inga gudar som inte begår misstag.

https://imgbb.com/NLTjJNc
Förstår din tanke. Men kurvan är absolut inte så snäv som den ser ut på bilden.

Dessutom har polisen bekräftat att det finns spår av en däckexplosion innan övergången till motsatt körbana.
Citera
Medlem
BaraBiffens avatar
Jag tror att någon har mixtrat med bilen.
Citera
Medlem
Persimååns avatar
Låter som att föraren somnade vid ratten?

Tror inte på terrordåd.
RIP bäste, finaste Lars.
Citera
2021-10-04, 12:27
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santoku
Aftonbladet snackar om en däckexplosion tyckte jag mig höra tidigare?

Frågan är då om det är så smart att trycka gasen i botten bara för att ett däck exploderar..
Och eftersom jag själv tycker att det låter som ett väldigt dumt move, så ligger det förmodligen någon annan anledning som grund till det här.

Mina egna tankar är:
En extremist som sitter inuti bilen och trycker gasen i botten.
Eller att man kapat några bromsar så att bilen inte går att sakta ner?
Eller varför inte en jagande bil som skjuter i däcken och träffar ett? Skulle förstå 160 km/h om de var jagade.
Citera
2021-10-04, 12:29
Medlem
Vad är en däckexplosion? Hur exploderar ett däck?
Citera
2021-10-04, 12:31
Medlem
Kanske ej döda, kanske ett sätt att kunna leva fritt utan skydd.
Citera
2021-10-04, 12:34
Medlem
DraEnLinaMusiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Oerhört krångligt sätt att ta död på Vilks må jag säga...

De hade kört från Stockholm i flera timmar, och var nu utanför Markaryd. Just där, med mittvajer och allt, skulle alltså föraren fått för sig att döda sig själv, sin kollega och Vilks...?

Nej, den gubben köper vi inte. Detta var en olyckshändelse.

Beror på. Om förövarna kände till rutten och inte ville dra uppmärksamhet mot sig så lägger man sig inte bakom/börjar förfölja runt stockholm. Det är där snutarna har koll och märker om en bil förföljer dom.

Men om du som gärningsmän känner till vilken väg dom åker så(om du är smart) så väljer du att svänga ut på en accelerationssträcka från en bonnhåla som markaryd, där snutarna avslappnade och inte väntar sig sällskap, så kan du komma riktigt nära utan att väcka misstanke. Sen gör du de du tänkt göra. Kommer som en blixt från en klar himmel.

Stockholm=högrisk=stress=höExtra uppmärksam
Markaryd=lågrisk=Du slappnar av
BINGO
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in