2021-10-04, 12:06
Medlem
Varför körde de så fort, är det vanligt att poliser kör i 160 km/h i tjänst? Nog för att man sett poliser pusha hastighetsgränsen men detta hade ju "en vanlig" förlorat körkortet på. Nu är två poliser med på det i aktuella bilen och ytterligare två i en följebil som accepterar det? För att inte prata om faran för andra trafikanter, "där kommer Lars Vilks och kör som en dåre", inget som skulle ge polisen och vilks polisskydd någon goodwill direkt.. Fin väg också med svag högerkurva markaryd norra till södra. Något vittne som som talat om bilens acceleration och sedan "tappat kontrollen, inte bara tagit sig igenom ett vajerräcke utan två? Nä, märkligt olycksställe.
Citera
2021-10-04, 12:08
Medlem
dannbaggens avatar
Oerhört krångligt sätt att ta död på Vilks må jag säga...

De hade kört från Stockholm i flera timmar, och var nu utanför Markaryd. Just där, med mittvajer och allt, skulle alltså föraren fått för sig att döda sig själv, sin kollega och Vilks...?

Nej, den gubben köper vi inte. Detta var en olyckshändelse.
Citera
2021-10-04, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Låt oss leka med tanken att en av de poliser som fanns i bilen tillsammans med Lars Vilks var islamist, så hängiven att han själv var beredd att dö för att kunna döda Vilks. Låt oss tänka oss att denne polis var en mycket skicklig dubbelagent som hade lyckats sopa igen alla sina islamistspår inför SÄPO. Och låt oss tänka oss att SÄPO inte hyste några särskilda misstankar gentemot just den här polisen.

Är det möjligt att en sådan dubbelagent skulle kunna bli säkerhetsklassad av SÄPO?

Och om det skulle visa sig att det är just detta som har skett, så att dödsolyckan med Lars Vilks i själva verket var ett överlagt mord och ett självmordsdåd, skulle SÄPO i så fall någonsin medge det?
Polisen och SÄPO är sedan länge infiltrerat av såväl islamister och vänsteraktivister, vilket de givetvis förnekar. Aldrig att de skulle erkänna att en eventuell islamist bragd Vilks och en polis om livet.
Citera
2021-10-04, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittelkjell
Hade han arabiskt utseende?

Osäker.
Jag noterade bara utländsk härkomst (tänkte nånstans en liten tanke att det var lite oväntat med tanke på hotbilden, men integrationen kanske inneburit förståelse för yttrandefriheten?). Ganska biffig, byggd ungefär som en dörrvakt. Nu är det för länge sedan för att jag ska minnas något mer än så. Kan lika gärna ha varit en jugge som en grek, arab, perser, syrian eller turk. Men något åt det hållet.
Citera
2021-10-04, 12:10
Bannlyst
Aftonbladet snackar om en däckexplosion tyckte jag mig höra tidigare?

Frågan är då om det är så smart att trycka gasen i botten bara för att ett däck exploderar..
Och eftersom jag själv tycker att det låter som ett väldigt dumt move, så ligger det förmodligen någon annan anledning som grund till det här.

Mina egna tankar är:
En extremist som sitter inuti bilen och trycker gasen i botten.
Eller att man kapat några bromsar så att bilen inte går att sakta ner?
Senast redigerad av Santoku 2021-10-04 kl. 12:14.
Citera
2021-10-04, 12:12
Medlem
Citat:
Låt oss leka med tanken att en av de poliser som fanns i bilen tillsammans med Lars Vilks var islamist, så hängiven att han själv var beredd att dö för att kunna döda Vilks. Låt oss tänka oss att denne polis var en mycket skicklig dubbelagent som hade lyckats sopa igen alla sina islamistspår inför SÄPO. Och låt oss tänka oss att SÄPO inte hyste några särskilda misstankar gentemot just den här polisen.

Är det möjligt att en sådan dubbelagent skulle kunna bli säkerhetsklassad av SÄPO?

Och om det skulle visa sig att det är just detta som har skett, så att dödsolyckan med Lars Vilks i själva verket var ett överlagt mord och ett självmordsdåd, skulle SÄPO i så fall någonsin medge det?
Det var väl inte ens Säpo som hanterade personskyddet?
Citera
2021-10-04, 12:13
Medlem
Inkommers avatar
Skulle kunna sätta min nästa årslön på att det är mord.
Citera
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Det skulle ju kunna vara så att den polis som körde bilen medvetet orsakade olyckan.

Ja, det är den enda sannolika sättet det skulle kunna skett om det var ett attentat. Som jag bedömer det. Utvidgat självmord.

Men jag lutar nog ändå åt olycka. Typ: Polisbilen håller (för) hög fart. Får sladd i en kurva, kastas mot vajrarna i mitten, bilens höga tyngdpunkt gör att den välter över på mötande körbana. En lastbil hinner inte bromsa utan kör rakt in i bilen.
Citera
Medlem
arakas avatar
Det har säkert med covid eller vaccinet att göra, .
Citera
Medlem
KuKluxKlans avatar
Sveriges mest hotade man dör i en i princip ”omöjlig” olycka.

Säger som GW: ”Hata slumpen”
Citera
2021-10-04, 12:15
Bannlyst
Svaret är nog att det var varken olycka lr mord, utan inkompetens av den svenska polisen.
Dom orsakade ”olyckan” själva.
Borde finnas kamera i bilen som kan visa det, men den kommer vi aldrig att få se 👮🏽‍♀️
Citera
2021-10-04, 12:18
Medlem
Har inte läst tråden eller vet vad slags bil men 160 kM /h är ingen orimlighet som jag ser det
260 km / h kanske ligger närmare .Det finns ju många som testar losset på vagnen eller MC .n utan att ha Statspapper .. Har dom blåljus i den finns det vägen fri om det behövs.. och kärran är registrerad så Harry Haffa låter dom vara ifred. dom Också
Det kan jag säga att jag hade nog inte suttit och såsat lyssnat på Wilks ..Finns annat att göra en Söndag kväll än att vara på Landsvägen
Förmodligen har dom väl en särskild utbildning köra fort .. Ligger det då ett föremål på vägen
Avgasrör / Planka Whatnot.. Kan det bli en höjdare ..Fångar det luft under chassit + 200 då kan det lyfta " We have takeoff "
Lite löv + vatten på körbanan är styrningen väck det ögonblicket det behövs för att det skall barka åt skogen. För kort tid rätta upp i de hastigheterna ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in