2021-10-04, 11:48
Medlem
Detta är för mkt märkligheter för att historien skall sluta i att det var en vanlig olycka

Det finns nu ett "vittne" som i massmedia säger att poliserna kört i 160 km/h och att ett däck exploderat. Vem är egentligen detta vittne?

Varför skulle polisen köra så fort i en bil som väger 4,5 ton, poliserna skulle få löneavdrag o gud vet vad om de åkt dit på det. Troligen också aldrig mer få vara livvakter. Nej, det med 160 km/h är ren fabrikation.

hur kan ens polisen prata om exploderande däck när hela bilen brunnit upp, och dessutom däck som är kraftigt förstärkta och skall gå att köra med punkterade osv.

Nä, detta är lite för mkt frågetecken för vara en vanlig olycka

Troligen har poliserna blivit plötsligt prejade bakifrån av annan bil, med avsikt, helt oväntat. Den som prejade såg lastbilen komma och tog en chansning med prejningen, och hade tur, polisbilen plöjer genom stacket o mosas av lastbilen. Bilen kan fortsätta. Massmedia förstår något är fel med mörkar som vanligt för att inte stöta sig med muslimerna i Sverige.
Citera
2021-10-04, 11:51
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
hur kan ens polisen prata om exploderande däck när hela bilen brunnit upp, och dessutom däck som är kraftigt förstärkta och skall gå att köra med punkterade osv.

Nä, detta är lite för mkt frågetecken för vara en vanlig olycka

Troligen har poliserna blivit plötsligt prejade bakifrån av annan bil, med avsikt, helt oväntat. Den som prejade såg lastbilen komma och tog en chansning med prejningen, och hade tur, polisbilen plöjer genom stacket o mosas av lastbilen. Bilen kan fortsätta. Massmedia förstår något är fel med mörkar som vanligt för att inte stöta sig med muslimerna i Sverige.

Du har sett för många actionrullar Det där skulle kännas overkligt t.o.m. med dagens Hollywood-standard
Citera
2021-10-04, 11:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av akterseglare
Har mött och pratat med Vilks vid besök på Nimis, ca ett år sedan. Då mötte jag ju även livvakterna med relativt tung beväpning som han hade med sig, även om jag inte pratade med dem. De såg jävligt bittra ut. Och åtminstone en av vakterna var invandrare.

Jag minns att jag tänkte att det är synd om hans livvakter som får springa efter honom upp och ner för berget, samt mer eller mindre bara stå och glo när han spikar brädor… Vilket tråkigt jävla jobb.

Hade han arabiskt utseende?
Citera
2021-10-04, 11:52
Medlem
sunrays avatar
Hög fart typ 150-170 med en bepansrad bil som väger närmare 5 ton. Finns inte ett vajerräcke i världen som står emot det. Däckexplotion eller vattenplaning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sverigesbanker
Sannolikheten att Vilks råkar ut för en bilolycka är snarare större än för vanligt folk. Givet att han körs av poliser som uppenbarligen kör som idioter, i hastigheter långt över vad som vore anpassat till körförmåga och fordonet.
Under presskonferensen sa dom att dom Hittat rester av däck, så kan vara att ett däck som exploderT!
Citera
Medlem
DraEnLinaMusiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Du måste blivit inte bara tappad i golvet som liten utan också slängd med kraft.

”Detta är mest troligt, för jag tror det”

Ne det handlar inte om att jag "tror" det. Utan för att Jag hade gjort så om jag verkligen ville få nån dödad och stagea en "olycka" . Det är nog inte ens svårt. Behöver bara lite kunskap och rätt utrustning, sen ligga straxt bakom så man kan tajma lastbilen.
Citera
2021-10-04, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Du har sett för många actionrullar Det där skulle kännas overkligt t.o.m. med dagens Hollywood-standard

Nej, det har jag inte. Tillfället gör tjuven finns ett gammalt utryck, så ofta det handlar om tillfälligheter. Tex Palme mordet, eller mordet som startade första världskriget där en värdelös person som skulle utföra ett attantet misslyckas men sedan klantade chauffören till Ferdinans bil till det o tvingas vända på en gata- rakt framför ögonen på attantatsmannen som tidigare misslyckats så denna fick ett nytt tillfälle o lyckas denna gån. Så tillfälligheter skall inte förminskas
Citera
2021-10-04, 11:56
Medlem
astmaanfalls avatar
Jävligt märkligt att det sker just i en kurva och att det inte syns några bromsspår.
Citera
2021-10-04, 12:01
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av astmaanfall
Jävligt märkligt att det sker just i en kurva och att det inte syns några bromsspår.
Olyckor sker sällan på spikraka vägar
Citera
Medlem
PalleAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av astmaanfall

Bromsspår existerar väl inte längre, alla bilar har väl ABS?
Citera
Medlem
Vild spekulation!
Bild-sökning på google "Lars Vilks livvakt" skulle kunna vara intressant. Tycker mig se en "vakt" återkomma i alla fall på 2 bilder. Ser dessutom ut att uppskatta solarium.
Citera
2021-10-04, 12:04
Medlem
Låt oss leka med tanken att en av de poliser som fanns i bilen tillsammans med Lars Vilks var islamist, så hängiven att han själv var beredd att dö för att kunna döda Vilks. Låt oss tänka oss att denne polis var en mycket skicklig dubbelagent som hade lyckats sopa igen alla sina islamistspår inför SÄPO. Och låt oss tänka oss att SÄPO inte hyste några särskilda misstankar gentemot just den här polisen.

Är det möjligt att en sådan dubbelagent skulle kunna bli säkerhetsklassad av SÄPO?

Och om det skulle visa sig att det är just detta som har skett, så att dödsolyckan med Lars Vilks i själva verket var ett överlagt mord och ett självmordsdåd, skulle SÄPO i så fall någonsin medge det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in