2021-10-04, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Det är t.o.m dubbla vajerräcken. Två körfält, vajer gräsfält vajer och två körfält.

Nej. Det är bara ett vajerräcke mellan körfälten.

Se Google streetview: https://www.google.com/maps/@56.4546833,13.6202405,3a,56.2y,47.79h,88.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-0yYhKFKa53QVkv6F3JxlA!2e0!7i16384!8i8192
Senast redigerad av TierraDelFuego 2021-10-04 kl. 11:40.
Citera
2021-10-04, 11:37
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frost37
11 november 2019. Klockan 11.08 kom larmet till räddningstjänsten. En personbil och en lastbil hade krockat på motorvägen E 6 i södergående riktning i höjd med Mellbystrand.

Händelsen följde inte mönstret för trafikolyckor på motorväg.
Krock på mötesfri väg

De två fordonen hade frontalkrockat. Trots att E 6 är en mötesfri väg, med körbanor separerade av mitträcke.

Hur kunde parets bil komma över i fel färdriktning? Polisen kom fram till ett svar efter en omfattande utredning: I en omkörningssituation i norrgående blev deras bil upphunnen av en vit bil som körde väldigt fort. Den stötte till parets bil som kom ur kurs, tryckte sig under vajerräcket och mötte lastbilen i södergående.
En galning som körde om på högersidan alltså?
Eller körde den i framförvarande bil så att den slungades av vägbanan?
Senast redigerad av Enterprise 2021-10-04 kl. 11:39.
Citera
2021-10-04, 11:38
Medlem
dannbaggens avatar
Det verkar vara rejäla bjässar, dessa livvaktsbilar
- 4.5 ton
- punkteringsfria däck

Man får nästan bilden av "The Beast" som Biden skjutsas runt i.
Citera
Medlem
Machiavellys avatar
Vill även flika in vad gäller vajerräckena. Det är extremt lätt att förstöra dem!

Jag krockade med min bil på 1.8 ton i 120km/h där jag mer eller mindre gled mot vajerräckena. Hade knappt någon vinkel när jag körde in i räcket och ändå totalförstördes de på kollisionsstället. 90.000kr i skador på räcket.

Hade jag kommit in med mer vinkel hade jag åkt rätt igenom. Tänk då vad en bil på 4.5 ton kan göra!
Citera
Medlem
zerocolas avatar
Vi har ett sorgligt läge för yttrandefriheten- eller, som vi inte har.
Egentligen borde vi använda oss av yttrandefriheten i större utsträckning, med tanke på vilket pris de har fått betala för sin. De kan inte ta livet av oss allihop.
RIP
Citera
2021-10-04, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Det du skriver är oerhört provocerande, då det handlar om två tappra polismän som dött i tjänst. Men zvärjevenner är inte kända för att respektera vår poliskår.

Vila i frid, Lars och de två polismännen.

Ja alltså, så behöver det ju absolut inte vara. Känns bar osannolikt att det är en olycka. Det är min vilda gissning som gärna får visa sig vara helt fel om de får reda på mer.

Anledningen till att jag gissar på islamiska extremisterna är Vilks historia och hur olyckan hände. Många olyckor med långtradare är självmordsattentat tyvärr.
Citera
2021-10-04, 11:39
Medlem
Alla kondoleanser undviker att nämna vilka och vilken religion det var som jagade Vilks. Från statsministern och nedåt. Inte ens vännen och frispråkiga S Dabrovski vågade nämna denna explosiva verklighet i morse. Man beklagar sig över förlusten av Vilks och poliserna och sänder tankar till deras anhöriga och att Vilks förhindrades att nyttja sin grundlagsskyddade rättighet till yttrandefrihet.

Men ingenstans att det var muslimer/islamistiska aktivister i Sverige som är roten till det inträffade.
Citera
2021-10-04, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGubban
Jag jobbar dagligen med att beräkna odds för kommande affärer, projekt och företag inom den finaniella sektorn, och med alla parametrar i detta fall skulle jag inte ens ta upp det på nästa möte med investerare. Precis SÅ låga är oddsen.
För mig är det hela solklart att det inte var en olycka.

man ska väl aldrig säga aldrig?

https://corporatefinanceinstitute.com/resources/knowledge/finance/black-swan-event/

frågan är väl om någon "random terrorist" har tagit tillfället i akt och "mixtrat" med ett av däcken i något obevakat ögonblick i stockholm?

men handlar väl om specialdäck och inte något som vem som helst skulle klara?
Citera
Medlem
carminaburanas avatar
Det var ju fan vad förvirrande tråd med vilda spekulation. kan nån vänligt själ sammanfatta eller rätta mig?

Vilks bil färdades i uppemot 160 km i timmen, kom på något sätt över på fel sida vägen trots mitträcke, som kanske enbart var av vajer typen och krockade med en lastbil.

Passagerarna i Vilks bil var poliser
Det fanns en efterföljande polisbil.
Föraren i Vilks bil var muslim?
Den andra livvakten var kvinna.
Lastbilschauffören vårdas för livshotande skador,
Vilks och de två livvakterna dog.
Senast redigerad av carminaburana 2021-10-04 kl. 11:43.
Citera
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kepler-22b
Följebilen såg inte kollisionen tydligen enligt senaste nyheterna.
Eftersom galningarna körde för fort, 160 km/h enligt uppgifter. Om bilen som galningarna satt i vägde 4,5 ton, som polisen sa, är det inte märkligt att de forcerade mitträcket då efter sladd eller ev. däckexplosion.
Citera
2021-10-04, 11:43
Medlem
dannbaggens avatar
Känns som en olycka, men varför körde de i 160 kilometer i timmen, om nu detta stämmer. Helt klart en vårdslös fart.

Men en olycka, det är annars ett oerhört krångligt sätt att ta livet av Vilks och båd polismännen... Helt osannolikt att det skulle vara något annat än en olycka.
Citera
2021-10-04, 11:44
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Inte så lite tendentiös lista från din sida.
Vittnesmål säger ju att olycksbilen ifråga körde rejält över hastighetsgränsen.

Och? När man kör fort är man ofta extra uppmärksam.

Dessutom - har föraren motiv att fronta exempelvis en lastbil är ju hastighet en egenskap man önskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in