2021-10-04, 11:31
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL88
Anhängarna av "freden och kärlekens religion" kommenterar det inträffade....
https://samnytt.se/muslimer-i-sverige-jublar-over-lars-vilks-dod-brandes-som-en-rullande-gris/
Snällt av Samnytt att bjuda dem på gratis medietid också.

Själv är jag glad över att Vilks är död, fast ur en samhällsekonomisk synvinkel. Han var helt enkelt alldeles för dyr i drift.
Citera
2021-10-04, 11:31
Avslutad
Att ett specialtillverkat däck som ska kunna motstå extrema förhållanden exploderat låter som ett dåligt skämt, däremot ser man däcksrester från exploderade långtradardäck ibland, det är väl ett sådant de hittat "i närheten".
Dessutom har jag inte hört att polisen tycker synd om ngn annan än sig själva.
Citera
2021-10-04, 11:32
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norna
Troligen en land eller rangerover. Personskyddet har större bilar.
Även XC60/XC90 förekommer, om jag inte minns fel.
Citera
2021-10-04, 11:32
Bannlyst
Lars anhöriga bör stämma polisen i domstol eftersom polisen verkar vara ansvarig för hans död.
Citera
2021-10-04, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Flera personer skulle offra livet samtidigt? Nä. Det var ju inte nödvändigt för att orsaka en trafikolycka; inte om en av poliserna var inblandad.
Nä precis…det är ju det ena eller det andra. Antingen kapad polisbil eller den andra teorin jag beskrev. Inte en mix av båda.
Citera
Medlem
[complex]s avatar
Han kämpa för yttrandefriheten och jag kommer ihåg att jag själv ritade nån liknande bild förr bara för att jag har den friheten med, och att jag inte ens håller med om mycket med islam eller religion så..
Han körde sin konst och yttrandefrihet och det var hans rättigheter. Trist för hans nära, och trist att vissa islamister/muslimer är glada för detta eller skrattar på twitter som nån sa, bara för han ritade muhammed och det där förr.
Men islam kommer aldrig kunna stoppa alla ihop så, eller tysta massan i det stora hela när det kommer till konst och annat. Synd om vissa är glada han är död för att han skapa konst menar jag, det är inte friskt alls.
Senast redigerad av [complex] 2021-10-04 kl. 11:49.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Om så var fallet, du tror inte att det skulle ha varit lättare för den polisen att bara ta upp sin pistol och sätta en kula i huvudet på Vilks? Varför krångla till det?

Hans karriär hade varit slut oavsett och livet hade blivit väldigt svårt för honom. Och jag gissar att den handlingen hade varit svårare att genomföra psykiskt än att ta ihjäl sig själv samtidigt.
Citera
2021-10-04, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiefadern
Antar det är en polisbil (v70/v90) det handlar om?
Ingen svarade på min fråga för tråden spammas av alla möjliga inlägg.

Finns inte en chans att du tappar kontrollen om du bara "kör för snabbt".

Stabilitetskontroll, ABS, antisladd, antispinn.
Du KAN liksom inte få sladd bara av att köra för fort, de kan omöjligt ha missat att det är en kurva, dessutom motorväg.

Det är ju något som har hänt uppenbarligen.
Dessutom var följebilen för långt bakom för att se något, sen kör de in i en lastbil av alla fordon...
Låter bara för skumt för att vara en vanlig olycka.
Det handlar ju inte om 20-åringen som precis tagit körkort och får sladd med en bil från 90-talet.

Bilderna på bilvraket är en svart bil.
Med bla en dekor "...port"

Jag tror snarare:

Audi, bmw, som brukar vara B6 klass skyddsbilar som SÄPO har.
Inga Volvos.

Se 2 bilderna i artikeln:

https://www.gp.se/nyheter/sverige/han-blev-vittne-till-d%C3%B6dsolyckan-med-vilks-1.56339586

1. Det finns 1 bild bakifrån på olyckan och alla köer, där ser man endast lastbilen och en eldpelare med tele objektiv. Ganska avlägset ochvsuddigt.

All trafik är uppdelat åt sidorna och en svart suv närmar sig platsen, den har dolda blåljus på. Ser ut som en Land Rover.

2. Olycksbilen bär "port"
Frågan är om detta är sådan dekor som står på vissa bilar, ofta på nya modeller som en bilhandlare vill marknadsföra

" sport"
Range rover sport
Citera
2021-10-04, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realist50tal
Det är nog lättare att med en lämplig större bil typ stor SUV bara tvinga över polisbilen på fel sida, det blir ju då fler lastbilar att välja på! Kan bli svårt med timingen annars, andra bilar kan ju finnas på det körfält som prejningsbilen kör på som hindrar prejarna att skicka över polisbilen på endast en vidtalad lastbilschaufför. Och vad har man egentligen för nytta av att ha en samarbetande lastbilschaufför som bara ligger kvar på rätt sida? Långtradare har ju dåligt med acceleration och fartbegränsare och även måttlig toppfart om man kopplar ur den (pga bakaxelutväxlingen bl.a.). Sen brukar det gå så många långtradare på nätterna, på E4, att det torde finnas många att välja på, så varför skulle man behöva involvera en lastbilschaufför?? Hellre då att använda en långtradare som prejningsbil, men skulle tro att en SUV lämpar sig bättre om man ska pricka polisbilen in en långtradare på mötande körfält i rätt ögonblick...Eller var mötande långtradare bara en slump och avsikten från början bara att preja polisbilen. Andra alternativ är att det inte var prejning, utan fel begånget av den som körde polisbilen. Regnade det? Vattenplaning? Muslimsk fundamentalistpolis?vi får väl se vad utredningen säger
Tänker att de kunnat haft kontakt och sen kunnat matcha in varann.
Citera
2021-10-04, 11:35
Medlem
Finns det bekräftat att några namngivna muslimer firat Vilks död?
Citera
2021-10-04, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Om jag inte missuppfattat helt så var det även en eskorterande polisbil som körde bakom. Dessa poliser kan rimligen vittna om hur olyckan gick till. Eller tror du det är med på konspirationen också?

Följebilen såg inte kollisionen tydligen enligt senaste nyheterna.
Citera
2021-10-04, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Hur dog han?

Polisen dödade honom. När de faktiskt skulle skydda honom och med resultatet i hand hade han klarat sig utan polisens "skydd".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in