2021-10-04, 11:35
Medlem
Det är ju helt fel räcken för denna motorväg som har dike i mitten. Samma låga räcke som 2 filiga vägar har utan mittdike.
Sen tror jag polisen helt enkelt kört för fort. Bilen och däcken borde ju varit i perfekt skick.
Vi vanliga människor jagas ju när vi kör 5 km för fort men dessa poliser följde ju inga hastighetsgränser. Och har väl antagligen hunnit upp en bil framför som körde lagligt.
Senast redigerad av Lugnochfinnutack 2021-10-04 kl. 11:42.
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
någon som vet vad Vilks och poliserna färdades i för bil? Läste någonstans om 4 ton tung? Vad är det för bil undrar jag? Hummer?

Range Rover
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Såg bilden nu och man ser inte någon tendens alls till något bromsspår på någon sida av vägen. Sånt brukar ju komma reflexmässigt att man tvärnitar
Det verkar ha körts fort om ett däck exploderat vid påfrestning eller om de tappat kontrollen kan jag inte säga säkert men när man ser bilden så blir olyckan möjlig.
Citera
2021-10-04, 11:36
Medlem
Cyrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x

Har sparat bilden separat eftersom bilder "försvinner"...
https://ibb.co/NLTjJNc

Ont om bromsspår och annat slitage. Borde finnas en hel del om det nu ska vara däckexplosion.
Tvättas sånt bort, normalt sett?
Citera
2021-10-04, 11:37
Medlem
Har vi exakta koordinater för olyckan, så att vi kan se hur vägen såg ut precis vid "olycksplatsen"?
Citera
Medlem
Jag har också svårt att bara acceptera att Sveriges mest hatade konstnär som levt under beskydd från den allsmäktige getknullarens religion i över 10 år skulle gå och dö i en random trafikolycka med 2 poliser? Någon som vet om föraren var muslim?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
någon som vet vad Vilks och poliserna färdades i för bil? Läste någonstans om 4 ton tung? Vad är det för bil undrar jag? Hummer?
Enligt tråden en Range Rover skyddsbil där skyddåtgärder är orsak till hög vikt.
Citera
2021-10-04, 11:38
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculker
Det skulle ju vara frapperande för säkerhetspolisen om det kommer fram att man slarvat med rutiner kring säkerheten för sitt mest påpassade skyddsobjekt.

Jag skulle inte vilja åka i en bil som väger 4ton och färdas i 160kmh.

Vikten har stor betydelse, särskilt om det går lite sidledes.
Citera
2021-10-04, 11:38
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Det verkar ha körts fort om ett däck exploderat vid påfrestning eller om de tappat kontrollen kan jag inte säga säkert men när man ser bilden så blir olyckan möjlig.

Men varför inga bromsspår? Man ser ju att det är en kurva och man ser att räcket är borta men inte något bromsspår. Inte på någon sida
Citera
2021-10-04, 11:40
Medlem
dilmordos avatar
Endast 2 versioner finns:

1. Detta var en olyckshändelse som råkade involvera Lars Vilks av alla människor på jorden.
2. De var en planerad handling för att mörda Lars Vilks.

Vilken är mest trolig?

ett 3:e alternativ är att Lars Vilks nu äter wookade nudlar i badbyxor i en lurig håla i Thailand.
Citera
Medlem
Nestor Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DVM
I 150 knyck så färdas man 300 meter på två sekunder. De kanske vill leta däckrester och andra ledtrådar. Alltså utökar man avspärrningen.

Stämmer inte alls. På två sekunder med den hastigheten färdas man lite mer än åttio meter. Hur kunde du räkna så grovt fel. Kör man 150m/sek motsvarar det 540km/h.
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyron
Ont om bromsspår och annat slitage. Borde finnas en hel del om det nu ska vara däckexplosion.
Tvättas sånt bort, normalt sett?

Kan inte spåret i asfalten vara efter ett punkterat däck ? Fälg och däck skrapat i asfalten , i så fall höjer ju det tesen om en däckexplosion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in