2021-10-04, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av supreme100
Är inte särskilt konspiratoriskt lagd, men detta är ändå väldigt märkligt.
Omständigheterna kring olyckan är alltså:
-Dagsljus
-Gles trafik
-Torrt väglag
-Vägsträckan håller högsta vägstandard
-Specialutbildad förare
-Bil med punkteringsfria däck
-Trafikverket noterar att det i princip inte ska gå att komma igenom vajerräcket
-Lars Vilks har blivit utsatt för flertalet reela mordförsök med dödsoffer sedan tidigare
Precis min tanke också. Olyckor händer, men det är lite väl många dominobrickor som har tippat över för att det här ska kunna hända.
Citera
2021-10-04, 11:02
Medlem
Somelifesmatters avatar
Det är jävligt tvek att just han och två utbildade personskyddspoliser skulle dö i en olycka.

Dom har säkert bara fejkat hans död för att hotbilden är enorm mot han.

Han har säkert en mojito på väg till argentina, liknande.
Citera
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eugodlbrnujn
Polisbilar servas konstant för att alltid vara i toppskick. Det här har hänt mitt på dagen på en raksträcka och jag vet inte om det har bekräftats vilken hastighet de körde i, då det står att "ett vittne säger det". Att det just råkar vara Vilks den första och enda gången det här händer och inte konprinsessan ellerTadjikistans ambassadör var ju en himla tillfällighet, det också.

ja ibland är slumpen jobbig.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
-Dagsljus
-Gles trafik
-Torrt väglag
-Specialutbildad förare
-Trafikverket noterar att det i princip inte ska gå att komma igenom vajerräcket
-Lars Vilks har blivit utsatt för flertalet reela mordförsök med dödsoffer sedan tidigare
Föraren kanske var inkvoterad för att främja ett feministiskt perspektiv?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Frontalkollision med lastbil....jag tycker det verkar aningens otroligt att islamister skulle fixa att koka ihop det. Det kräver omfattande planering och insiderinformation om transportrutten för att lyckas frontalkrocka med rätt mötande bil. Det är ett kort tidsfönster för beslut och svårt att se om det är rätt bil då man blir bländad.

Det vore en helt annan sak om en upphinnande bil krockat med polisbilen och fått den att köra av vägen eller liknande.

Jag tror det är en olycka.
Det behöver inte vara planerat. Tillfället gör tjuven.
Citera
2021-10-04, 11:03
Medlem
Talespins avatar
Chansen för att detta skulle hända just Lars Vilks är så mikroskopiskt liten att man skulle kunna säga att det inte är möjligt.

Det är lika troligt att Stefan Löfven får ett piano inklusive Robert Wells i huvudet idag.

Det blir alltså svårt att övertyga mig om att det här var en olycka.
Citera
2021-10-04, 11:03
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eugodlbrnujn
Polisen själva säger att det var ett specialfordon. Vilka däck de har har jag ingen aning om.
Finns inte skottsäkra däck så du får nog drömma vidare.
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Du måste sova på vägen??
Jag kör aldrig i 160 när det är trafik, däremot blir jag omkörd varje gång på motorvägen av folk i 160, dagligen, trots mycket trafik.
Få, men knappast ovanligt.
Dagligen? Ren lögn.
Ja det händer som sagt, sist någon körde förbi i den farten var de stoppade av civil med draget vapen längre fram…

Din poäng var att det är normalt med 160 på motorväg. Inte att det existerar, och nej det är inte normalt men ja de existerar
Citera
2021-10-04, 11:04
Medlem
Det enda rimliga scenariot för hur detta skulle kunna vara ett dåd, är om chauffören i polisbilen själv, med mening, orsakat olyckan i syfte om att ha ihjäl Vilks, inklusive sig själv och sin kollega.
Alla andra alternativ är väl ändå väldigt långsökta och/eller invecklade?
Citera
Medlem
karlinges avatar
Citat:
-Dagsljus
-Gles trafik
-Torrt väglag
-Specialutbildad förare

- Det går i 170km/h? Trist värre, men det räcker faktiskt för att det ska gå åt helvete. Jag vet att folk inte vill tro det, och blir lika förvånade varje gång ett gäng barn kör ihjäl sig, eller som i detta fall poliser. Varför tror du det finns hastighetsbegränsningar?

- Bilen väger mer än vanlig bil, så mitträcket kan råka plöjas.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
ja ibland är slumpen jobbig.
Som sagt, visar det sig att det var en Svensson som körde bilen, så ska jag omvärdera. Är det en Habib, så kommer jag vara fortsatt skeptisk.
Citera
2021-10-04, 11:05
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Chansen för att detta skulle hända just Lars Vilks är så mikroskopiskt liten att man skulle kunna säga att det inte är möjligt.

Det är lika troligt att Stefan Löfven får ett piano inklusive Robert Wells i huvudet idag.

Det blir alltså svårt att övertyga mig om att det här var en olycka.
Han var med i en bilolycka. Mikroskopiskt liten? Haha!
Citera
2021-10-04, 11:05
Medlem
Jag har kört den vägen i över 200kmh på såväl natten som på dagen påväg till streetrace i Markaryd. Man krockar inte i mitträcket där, det är så gott som omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in