2021-10-04, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Hur kan en polisbil köra över vajerräcke och in i en lastbil?

Kan föraren ha varit en sleeper?
Islamistisk terrorist?

Det fanns en följebil med två poliser som måste ha sett vad som hände.

RIP Lars Vilks.
Han vågade ta striden för västs frihetsideal.

RIP poliserna.

-Det kan ha varit en sleeper.
-Följebilen var för långt bort för att se vad som hände.
Citera
2021-10-04, 10:53
Medlem
Läser att det var visst en special bil när dom benämner det som livvaktsbil men dom skriver inte vad det innebär.
Borde den inte tåla mer än andra bilar och varför säger vittnet att bilen åkte i hög fart? Flydde dom från något?

Hela grejen är skum.

Sen att både Pedofilpartiet Annie lööv och Islamistpartiet MP med Amanda Lind säger RIP, är jävligt märkligt. Dom är ju en del av problemet varför Lars Vilks behövs skyddas i 14 år.
Citera
2021-10-04, 10:54
Medlem
nightrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Galning i 130?? när befann du dig på en motorväg sist? 1965 ?
LOL
160 på en nästan tom motorväg är inte galet fort.

Det är galet fort om man kör på en blöt väg med ett bepansrat fordon.
Citera
2021-10-04, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
inte om man kör i 160 och får något fel med bilen. Då går det fort och de 4,5 ton plöjer kanske igenom räcket.
Polisbilar servas konstant för att alltid vara i toppskick. Det här har hänt mitt på dagen på en raksträcka och jag vet inte om det har bekräftats vilken hastighet de körde i, då det står att "ett vittne säger det". Att det just råkar vara Vilks den första och enda gången det här händer och inte konprinsessan ellerTadjikistans ambassadör var ju en himla tillfällighet, det också.
Citera
2021-10-04, 10:56
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Köper inte riktigt det där. Vanliga poliser brukar vara ganska bra på att köra bil.
Inte riktigt. Minns att jag hörde ett nyhetsinslag på radion för cirka 10 år sedan att poliser ofta kör väldigt vårdslöst och orsakar bilskador för massvis av miljoner kr varje år. Tror knappast att det blivit bättre sedan dess i och med att man gjort det lättare och lättare att komma in på polishögskolan.

https://sverigesradio.se/artikel/3016146
Citera
2021-10-04, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Vart fan får du det ifrån?
Polisen själva säger att det var ett specialfordon. Vilka däck de har har jag ingen aning om.
Citera
2021-10-04, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Inte riktigt. Minns att jag hörde ett nyhetsinslag på radion för cirka 10 år sedan att poliser ofta kör väldigt vårdslöst och orsakar bilskador för massvis av miljoner kr varje år. Tror knappast att det blivit bättre sedan dess i och med att man gjort det lättare och lättare att komma in på polishögskolan.

https://sverigesradio.se/artikel/3016146
Fast nu är det ju livvakter på Säpo vi pratar om och inte aspiranter. De här är handplockade och har ganska höga krav på sig.
Citera
2021-10-04, 10:58
Medlem
supreme100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
inte om man kör i 160 och får något fel med bilen. Då går det fort och de 4,5 ton plöjer kanske igenom räcket.
Är inte särskilt konspiratoriskt lagd, men detta är ändå väldigt märkligt.
Omständigheterna kring olyckan är alltså:
-Dagsljus
-Gles trafik
-Torrt väglag
-Vägsträckan håller högsta vägstandard
-Specialutbildad förare
-Bil med punkteringsfria däck
-Trafikverket noterar att det i princip inte ska gå att komma igenom vajerräcket
-Lars Vilks har blivit utsatt för flertalet reela mordförsök med dödsoffer sedan tidigare
Citera
2021-10-04, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Frontalkollision med lastbil....jag tycker det verkar aningens otroligt att islamister skulle fixa att koka ihop det. Det kräver omfattande planering och insiderinformation om transportrutten för att lyckas frontalkrocka med rätt mötande bil. Det är ett kort tidsfönster för beslut och svårt att se om det är rätt bil då man blir bländad.

Det vore en helt annan sak om en upphinnande bil krockat med polisbilen och fått den att köra av vägen eller liknande.

Jag tror det är en olycka.

Det skulle ju kunna vara så att den polis som körde bilen medvetet orsakade olyckan.
Citera
2021-10-04, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nightran
Antimateriell för gummi? Är du korkad eller bara dum?

Vad är antimatrial?
Det är väl bara ett namn på ammunition för att skjuta sönder "saker" med, alltså inte "antimateria"
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Säger att jag åker E4 i Småland flera timmar om dagen och du frågar om jag är ovan på motorväg?

DU kanske kör i 160 och tycker det är normalt, det förändrar inte det faktum att det inte är det och att ytterst få kör så fort.

Du måste sova på vägen??
Jag kör aldrig i 160 när det är trafik, däremot blir jag omkörd varje gång på motorvägen av folk i 160, dagligen, trots mycket trafik.
Få, men knappast ovanligt.
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightran
Det är galet fort om man kör på en blöt väg med ett bepansrat fordon.

Ja, det är en annan sak, det håller jag med om.
Poliserna var ansvarslösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in