2021-10-04, 10:10
Medlem
papsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Inte alls märkligt. Eftersom dom skyddar Vilks har dom också en hotbild mot sig. Deras identiteter kommer inte att komma ut, med respekt för deras familjer.

Bara en tidsfråga tills namnen läcker ut på flashback och massmedia kommer lägga ut de.
Citera
2021-10-04, 10:10
Medlem
Black-lies-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Enligt flera vittnesuppgifter till Aftonbladet ska bilen ha kört i en mycket hög hastighet, hastigheten uppfattades av flera personer ligga på över 160 kilometer i timmen.

I så hög hastighet kör inte poliser om dom inte är på utryckning eller jagar någon . Detta handlar nog tyvärr om en idiot som tagit sina medresenärer med in i döden .

Har själv åkt polisbil i högre hastigheter än så I INNERSTAN för helvete! Utan blåljus, utan sirener, gripen för ett bagatellbrott jag inte anhölls för eller ens begått.

Att poliser inte följer regelverket är mer regel än undantag.
Citera
2021-10-04, 10:11
Medlem
papsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackstrand
Eller så hade han ett helvete i sitt liv för att han inte respekterade alla människors olika tro.

Du menar att kamelknullarna respekterar vår tro i detta landet med att ta med sin skitreligion hit och förtrycka sina egna kvinnor?
Citera
2021-10-04, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Vägen är fortfarande avstängd. Skall förbli några timmar till säger de.
Aldrig har väll en trafikolycka hållit en stor väg stängd så längre. Uppenbarligen får en skyddsperson och poliser en betydligt noggrannare utredning och mer resurser.

Ja det förefaller väl ganska självklart!! En person med ett överhängande dödshot sedan 15 år gör ju per automatik att polisen utreder om någon mördat honom där på vägen.
Citera
2021-10-04, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackstrand
Eller så hade han ett helvete i sitt liv för att han inte respekterade alla människors olika tro.
Åsikts och yttrandefrihet trumfar allt hokus pokus.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Black-lies-matter
Har själv åkt polisbil i högre hastigheter än så I INNERSTAN för helvete! Utan blåljus, utan sirener, gripen för ett bagatellbrott jag inte anhölls för eller ens begått.

Skjutsad av nyexaminerade Kling och Klang kanske, men du var ju inte direkt en skyddsperson, och de var ju inte direkt personskyddsoperatörer
Citera
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:

Polisen får köra i vilken hastighet de finner nödvändigt. Som tidigare nämnts i tråden är det inte ovanligt att poliser som skyddar särskilda personer kör fortare än vanligt. Den som är misstänkt är den avlidne föraren av polisbilen, inte lastbilschauffören.

När ni hänger här, glöm inte att läsa vanliga medier också...
https://www.expressen.se/kvallsposten/konstnaren-lars-vilks-och-tva-poliser-doda-i-trafikolycka-i-markaryd/
Citera
2021-10-04, 10:14
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Land Rovern har bensin som drivmedel.

Att bilar börjar brinna vid väldigt kraftiga kollisioner är inget onormalt.

Det är iofs rätt ovanligt att bilar brinner. Vanligaste skälet till bilbränder är elfel
Citera
2021-10-04, 10:14
Medlem
CalzoneItalias avatar
Presskonferens nu snart

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/stor-brand-pa-e4-efter-krock-med-tva-fordon
Citera
2021-10-04, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Kanske jag som tolkade bilden jag såg som tagen söderifrån och rört ihop det.
Polisbilen verkar då ha gått över strax före kurvan, gissar på en väjningsolycka.

Så tänker jag också. Räcker med att det har uppstått någon form av kraftig inbromsning i vänsterfil och någon som ligger tätt bakom med alldeles för hög hastighet så är katastrofen ett faktum. Högerkurva och du far rakt fram med ett fordon som är så pass tungt.
Citera
2021-10-04, 10:16
Medlem
Kan det vara så att polisen som körde varit under hot? Om du inte kör ihjäl Lars och gör ett bra jobb tar vi din fru barn osv?
Citera
2021-10-04, 10:16
Medlem
crusades avatar
Citat:

De hade kört från Stockholm, det är 50 mil, har de inte bytt förare så är man nog lite mosig, dessutom i väldigt hög fart enligt vittnen…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in