2021-10-04, 10:04
Medlem
Är det inte märkligt att polisernas identiteter hålls dolda?
Hur långt tid tog det innan den skjutne polisen i Göteborg visades med bild och namn?
Citera
2021-10-04, 10:05
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murx
Bild på kommentarer från våra nya älskvärda svenskar.
https://ibb.co/096dGFZ

Idioter hela bunten . Jag har sagt det många gånger att det kryllar av muslimer i vårat land och allt gullande med dom kommer sluta med Sveriges undergång. Men svenskar är ju dumma i huvudet och fattar inte detta.
Citera
2021-10-04, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Hur långt tid tog det innan den skjutne polisen i Göteborg visades med bild och namn?

Inte alls märkligt. Eftersom dom skyddar Vilks har dom också en hotbild mot sig. Deras identiteter kommer inte att komma ut, med respekt för deras familjer.
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Vägen är fortfarande avstängd. Skall förbli några timmar till säger de.
Aldrig har väll en trafikolycka hållit en stor väg stängd så längre. Uppenbarligen får en skyddsperson och poliser en betydligt noggrannare utredning och mer resurser.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av konstruktion
Det är många i tråden som glömmer att det finns en brottsrubricering i ärendet. Poliserna och Vilks är döda, så det är med hög sannolikhet lastbilschauffören som är misstänkt för brott.

Händelsen skedde mitt på dagen på E4:an vilket jag tycker är lite konstigt. Lastbilschaufförerna brukar inte somna så länge solen är uppe och om ni någonsin kört bil i Småland så vet ni hur tomt det är på E4:an vid denna tidpunkt. Detta kan mycket väl varit en olycka, det är bara väldigt osannolikt.

Med tanke på att det var polisernas bil som befann sig på fel sida vägen så tror jag inte att det är lastbilsföraren som är misstänkt för brott, utan snarare polisen som körde Vilks.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:

Några dygn tror jag.

Men här är det ju en helt annan sak, då föraren eventuellt gjort sig skyldig till brott (kört för fort eller så).
Citera
2021-10-04, 10:07
Medlem
Zlatan.s avatar
Folk som jämför Vilks död med Palmes och Michael Jacksons Skaffa lite perspektiv.

Med det sagt känns det som att en hund ligger begraven. Blir intressant att följa, har svårt att tro att det var en vanlig olycka. Vila i frid hursomhelst.
Citera
2021-10-04, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Nej föraren av Lars Vilks bil är misstänkt.

”En av anmälningarna rör vållande till annans död och gäller personen som körde bilen som Vilks färdades i” -DN

Det syns ganska väl på denna bilden från AB https://images.aftonbladet-cdn.se/v2/images/0694a859-ddab-4e98-9acc-ac9f7bc3fbff?fit=crop&format=auto&h=467&q=50&w=700 &bd04a65d

Ser ut som att föraren inte ens försökt svänga, bilen har dragit rakt fram i kurvan.
Citera
2021-10-04, 10:08
Medlem
crusades avatar
Citat:

De som jobbar som skyddsvakt har hemlig identitet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstruktion
Det är många i tråden som glömmer att det finns en brottsrubricering i ärendet. Poliserna och Vilks är döda, så det är med hög sannolikhet lastbilschauffören som är misstänkt för brott.

Händelsen skedde mitt på dagen på E4:an vilket jag tycker är lite konstigt. Lastbilschaufförerna brukar inte somna så länge solen är uppe och om ni någonsin kört bil i Småland så vet ni hur tomt det är på E4:an vid denna tidpunkt. Detta kan mycket väl varit en olycka, det är bara väldigt osannolikt.

Nej din idiot, det är föraren av bilen som är misstänkt för vållande. Står både i media men är även inte ovanligt när en dödsolycka sker att även en avliden står som misstänkt men då självklart för rubricering och ge polisen utredningsresurser.
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
"Enligt flera vittnesuppgifter till Aftonbladet ska bilen ha kört i en mycket hög hastighet, hastigheten uppfattades av flera personer ligga på över 160 kilometer i timmen.

Vittnet Norman åkte tillsammans med sin sambo på motorvägen på E4 i motsatt riktning. Han bevittnade olyckan med egna ögon och såg hur bilen som Vilks färdades korsade vajerräcket och kom över på andra sidan motorvägen. Då såg han bilen köra mot honom."

Vad betyder korsade i det här fallet? Kanske Roverns högre tyngdpunkt ändå ligger bakom olyckan?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8QEoV1/vittnet-jag-grat-och-forsokte-slacka-branden
Citera
Medlem
nickomyras avatar
Tror det här var ett uppdrag tyvärr .
Senast redigerad av nickomyra 2021-10-04 kl. 10:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in