Idioter hela bunten . Jag har sagt det många gånger att det kryllar av muslimer i vårat land och allt gullande med dom kommer sluta med Sveriges undergång. Men svenskar är ju dumma i huvudet och fattar inte detta.
Är det inte märkligt att polisernas identiteter hålls dolda?
Hur långt tid tog det innan den skjutne polisen i Göteborg visades med bild och namn?
Inte alls märkligt. Eftersom dom skyddar Vilks har dom också en hotbild mot sig. Deras identiteter kommer inte att komma ut, med respekt för deras familjer.
Vägen är fortfarande avstängd. Skall förbli några timmar till säger de.
Aldrig har väll en trafikolycka hållit en stor väg stängd så längre. Uppenbarligen får en skyddsperson och poliser en betydligt noggrannare utredning och mer resurser.
Det är många i tråden som glömmer att det finns en brottsrubricering i ärendet. Poliserna och Vilks är döda, så det är med hög sannolikhet lastbilschauffören som är misstänkt för brott.
Händelsen skedde mitt på dagen på E4:an vilket jag tycker är lite konstigt. Lastbilschaufförerna brukar inte somna så länge solen är uppe och om ni någonsin kört bil i Småland så vet ni hur tomt det är på E4:an vid denna tidpunkt. Detta kan mycket väl varit en olycka, det är bara väldigt osannolikt.
Med tanke på att det var polisernas bil som befann sig på fel sida vägen så tror jag inte att det är lastbilsföraren som är misstänkt för brott, utan snarare polisen som körde Vilks.
Folk som jämför Vilks död med Palmes och Michael Jacksons Skaffa lite perspektiv.
Med det sagt känns det som att en hund ligger begraven. Blir intressant att följa, har svårt att tro att det var en vanlig olycka. Vila i frid hursomhelst.
Det är många i tråden som glömmer att det finns en brottsrubricering i ärendet. Poliserna och Vilks är döda, så det är med hög sannolikhet lastbilschauffören som är misstänkt för brott.
Händelsen skedde mitt på dagen på E4:an vilket jag tycker är lite konstigt. Lastbilschaufförerna brukar inte somna så länge solen är uppe och om ni någonsin kört bil i Småland så vet ni hur tomt det är på E4:an vid denna tidpunkt. Detta kan mycket väl varit en olycka, det är bara väldigt osannolikt.
Nej din idiot, det är föraren av bilen som är misstänkt för vållande. Står både i media men är även inte ovanligt när en dödsolycka sker att även en avliden står som misstänkt men då självklart för rubricering och ge polisen utredningsresurser.
"Enligt flera vittnesuppgifter till Aftonbladet ska bilen ha kört i en mycket hög hastighet, hastigheten uppfattades av flera personer ligga på över 160 kilometer i timmen.
Vittnet Norman åkte tillsammans med sin sambo på motorvägen på E4 i motsatt riktning. Han bevittnade olyckan med egna ögon och såg hur bilen som Vilks färdades korsade vajerräcket och kom över på andra sidan motorvägen. Då såg han bilen köra mot honom."
Vad betyder korsade i det här fallet? Kanske Roverns högre tyngdpunkt ändå ligger bakom olyckan?