2021-10-04, 10:02
Medlem
Mycket märklig olycka om det nu var en raksträcka som några skriver.

Här är några länkar till tester med vajerräcke.

https://youtu.be/L6h4Eog7gmU

https://youtu.be/h6WwNRkxnJM

https://youtu.be/91j_Mhv1j30

https://youtu.be/tKW8aNygme0
Citera
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Vilks var semiternas springpojke, kommer inte att sakna honom. Pinsamt att s.k. "svärjevänner" hyllar denna vänsterglobalist.

Du glömmer bort att "vänsterglobalisterna" hånade, hatade och föraktade honom, och förlöjligade hans konstnärliga gärning efter att han skojat med islam. Det hela är komplext.
Citera
Medlem
zocus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Stämmer. Nyare polisbilar har inbyggda kameror.
Hoppas på korten på bordet på polisens presskonferens, men fan tro't.
Bilen är ju, vad jag förstår, helt utbrunnen, och jag kan inte tänka mig att de streamar allt till en server någonstans, det är inte tillräcklig täckning för att klara det överallt i hela Sverge - så, vad för information tror du man kan få ut ur askan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwrekt
Han vågade stå för yttrandefriheten och göra satir av islam vilket är viktigt. Inget och ingen ska stå över humor eller satir.
Jag håller inte med dig när du skriver ingen. Beror på vem personen är. En uppmärksammad person, död eller levande, ja då tycker jag att man definitivt får tvingas acceptera kritik, humor och satir. Men om det rör sig om en okänd person som inte gjort en fluga förnär då blir ju narr av den personen mer som mobbning.
Citera
2021-10-04, 10:03
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag är inte helt säker på att Vilks var modig. Han var snarare egensinnig, motsträvig, anti-. Han njöt av att provocera, kanske också av att vara omskriven.
Just det du tar upp kräver ett mycket stort mod i det här landet.
Visst han var en provokatör, men det förtar inte hans mod.
Citera
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8QEoV1/vittnet-jag-grat-och-forsokte-slacka-branden

Vittnesmål
Då är det ju konstaterat att poliserna körde brottsligt fort, kanske en punktering, och att de dog en fruktansvärd död. Dvs polisen var farligare för Vilks än en islamist, och Säkerhet var aldrig en prio.
Citera
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finismalarium
Det finns ingen möjlighet för en normal bilförare med en modern bil att köra in på mötande körbana och fronta en långtradare. Än mindre för en tränad förare med ett skyddsuppdrag.
Det är motorväg, delade körbanor, svag högerkurva vägbanan fuktig, oavsett hur fort man kör åker man inte av i den svaga nöjen. Sjukdom eller avsiktligt är enda möjligheten.
Se där, en expert! Har du aldrig hört talas om exempelvis däckexplosioner? Nyper ett hjullager till så är det oftast "god bye" i dom farterna.

Sen är inte mittvajerräcke nån garanti på att inte hamna på fel sida. Är bilen högre än normalt, om vajern är skadad / "ur funktion" eller bilen voltar finns alltid risken att man hamnar på fel sida ändå.

Har själv sett olycksplatser i Skåne där vajerräcket gett vika 2-3 m innan bilen slungats in igen. Kommer det då en lastbil på fel ställe så räcker ju 2-3 m gott och väl att man ska krocka med den.
Citera
2021-10-04, 10:04
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zocu
Bilen är ju, vad jag förstår, helt utbrunnen, och jag kan inte tänka mig att de streamar allt till en server någonstans, det är inte tillräcklig täckning för att klara det överallt i hela Sverge - så, vad för information tror du man kan få ut ur askan?
Jag pratar om följebilen som åkte efteråt.
Citera
2021-10-04, 10:05
Medlem
Hamsterbolls avatar
”Bengt Olsson, presschef vid Trafikverket, säger till SvD att det är ”obegripligt” hur polisbilen skulle kunna komma över på andra sidan vägen.
– Det krävs en väldigt hög fart och att något håller emot för att skapa en kraft uppåt i luften, säger han till tidningen,
– Det ska bli väldigt intressant att höra vad polisen har att säga på presskonferensen, säger han vidare.” Expressen
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Du glömmer bort att "vänsterglobalisterna" hånade, hatade och föraktade honom, och förlöjligade hans konstnärliga gärning efter att han skojat med islam. Det hela är komplext.
Har nog en annan uppfattning. Vilks blev tackvare attentatet emot den vänsterextrema kommunistblaskan Charlie Hebdo vänsterslödrets skyddsling.
Citera
Medlem
Preskonferans nu 10.15 sänds i P1 ( om jah hörde rätt) om olyckan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Vad kan han ha kostat skattebetalarna och samhället i form av polisresurser som kunde använts betydligt bättre?

Skulle gärna se notan för 15 års beskydd av Säpo. Måste vara många miljoner kronor?

Sen får såklart folk göra vilka avbilder de vill av Muhammed! Säger jag absolut inget om.

Det är givetvis en kostnad som ska bokföras bland invandringens utgifter. Det begriper du väl? Han har alltså inte kostade skattebetalarna något. Utan våldsamma muslimska invandrare har.

Hade inte Sveriges politiker importerat en våldsam muslimsk diaspora som inte respekterar västerländska lagar och normer, så hade inte skattebetalarna behövt bekosta livvaktsbeskydd åt människor som endast utnyttjar sina grundlagsskyddade rättigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in