Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-10-04, 08:05
  #1
Avstängd
wwrs avatar
I tråden

(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)

besvarade jag ett inlägg som löd
Citat:
Varför åker hon [Greta] inte till kina o gapar o skriker ??
Jag svarade
Citat:
Citat:
Varför åker hon [Greta] inte till kina o gapar o skriker ??
Det verkar som om våra omtänksamma ledare vill skapa ett nytt kallt krig och Kina är den nya fienden. Enligt denna förmodade, nya blockbildning så skall vi främst hålla oss inom det trygga EU med dess euroförsvar under ledning av den store fältherren Napoleon Macron.
Då fick jag varning för off topic.
När jag då påpekade att jag bara svarade på en fråga om varför Greta inte reser till Kina så kastade moderatorerna även inlägget som frågade varför hon inte åkte dit och hävdade att frågan inte tillhörde ämnet!

Det är en helt felaktig varning. Var Greta reser och varför tillhör självklart ämnet. Ämnet har alltid innefattat hennes verksamhet och resor.
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
En fråga som inte heller hör till ämnet när det handlar om Greta som person och är raderad.
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hej
Det är absolut ett svar på varför Greta inte åker till Kina

Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Greta Thunberg (klimataktivist)
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det verkar som om våra omtänksamma ledare vill skapa ett nytt kallt krig och Kina är den nya fienden. Enligt denna förmodade, nya blockbildning så skall vi främst hålla oss inom det trygga EU med dess euroförsvar under ledning av den store fältherren Napoleon Macron.

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk

Jag ser inte hur detta är skvaller om Greta.
Var Greta reser och varför är en fråga som alltid accepterats i ämnet. Jag protesterar mot varningen bestämt.
Där har du inte helt rätt, det beror givetvis på relevans. Här besvarade du en OT fråga med ett ännu mer OT-inlägg. Varningen kvarstår.
Vill du gå vidare så får du starta en tråd i klagomålsforumet, läs den klistrade tråden där för instruktioner.
MVH
//mod
OK, jag gör det
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-10-04 kl. 08:32.
Citera
2021-10-04, 08:32
  #2
Avstängd
fastflashs avatar
Felet med Flashback är att man inte har något större svängrum i diskussionerna, alla skribenter måste hålla sig på en väldigt tunn lina.

I det här fallet får du uppenbarligen enbart skriva om Greta. Inte vad andra personer gör, även om det eventuellt finns ett samband.
Citera
2021-10-04, 08:38
  #3
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fastflash
Felet med Flashback är att man inte har något större svängrum i diskussionerna, alla skribenter måste hålla sig på en väldigt tunn lina.

I det här fallet får du uppenbarligen enbart skriva om Greta. Inte vad andra personer gör, även om det eventuellt finns ett samband.
Jag skriver om hur vissa faktorer påverkar Gretas resande. Självklart ingår det i ämnet

Reglerna tolkas olika beroende på vilka åsikter man har. Tråden är full med inlägg om Gretas verksamhet och resor. Men kritiserar man EU så ger moderatorerna lätt varning.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-10-04 kl. 08:58.
Citera
2021-10-04, 09:39
  #4
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fastflash
Felet med Flashback är att man inte har något större svängrum i diskussionerna, alla skribenter måste hålla sig på en väldigt tunn lina.

I det här fallet får du uppenbarligen enbart skriva om Greta. Inte vad andra personer gör, även om det eventuellt finns ett samband.
Ja, modereringarna tycks gjorda av en hjärntrust av aspergers numer 😑
Citera
2021-10-04, 09:45
  #5
Avstängd
wwrs avatar
Jag kräver bestämt att inlägget läggs tillbaka och varningen tas tillbaka. Moderatorerna får inte försöka få EU-kritiska skribenter avstängda genom att tolka reglerna annorlunda för dem.

Gretas resor och verksamhet har alltid varit en del av tråden om henne.
Citera
2021-10-04, 11:17
  #6
Medlem
Maxipower1s avatar
Märklig varning
Citera
2021-10-04, 12:56
  #7
Medlem
svampsubbas avatar
Den enda anledningen jag kan se angående alla konstiga raderingar och varningar senaste tiden är att Flashback fått det hett om öronen från jurister och myndigheter. Därför utnyttjas regelverket in absurdum av moderatorerna för att undvika åtal och dryga kostnader.

Admins tankar kring detta kaos gällande gränser i regelverket skulle vara intressanta.
Citera
2021-10-04, 13:35
  #8
Medlem
RedForces avatar
Om det är OT i den tråden så bör man sannolikt kunna starta en ny tråd med just den frågan. Då blir det extremt konstigt om tråden tas bort eller sammanfogas med Gretas tråd.

Nu tror jag inte ett dugg på vad du skriver men det känns ju onekligen som att du är i rätt tråd oavsett.

Kan någon moderator göra klart här hur man ska agera angående min tanke om att starta en ny tråd med just detta som topic?
Citera
2021-10-04, 14:01
  #9
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedForce
Om det är OT i den tråden så bör man sannolikt kunna starta en ny tråd med just den frågan. Då blir det extremt konstigt om tråden tas bort eller sammanfogas med Gretas tråd.

Nu tror jag inte ett dugg på vad du skriver men det känns ju onekligen som att du är i rätt tråd oavsett.

Kan någon moderator göra klart här hur man ska agera angående min tanke om att starta en ny tråd med just detta som topic?
Att skilja upp Greta och hennes budskap går inte. Hennes PR-team låter t.ex henne använda sina diagnoser som propaganda. Det handlar om att få oss att tro att systemkritiker är hjärnskadade.

I en tråd om personen Greta skulle man skriva:
Idag höll Greta stort tal på kontinenten och hade möte med EU:s ledare. Alla jublade.

Detta måste besvaras med:
Den unga skådespelerskan är falsk och uppträder med två personligheter. På kontinenten håller hon stora tal. I Sverige står hon apatisk med en skylt på fredagmornar. Därför bryr sig inte svenskar om henne. Detta är hennes sätt att flytta svenskarnas miljöpengar till EU.

Det första inlägget skulle bli kvar i tråden om personen Greta och det andra skulle förvisas till en tråd om Gretas budskap, trots att båda handlar om hennes budskap. Skulle man ta bort Gretas budskap ur tråden om henne kommer fortfarande hennes bejublade framträdanden att bli kvar, men få stå oemotsagda.

I tre år har det gått bra att diskutera Greta och hennes verksamhet tillsammans. Det är det enda man kan göra.Man får inte hacka sönder ämnet. Det gjordes med Skripalfallet när sanningen började komma fram. Det undertryckte diskussionen kraftigt.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-10-04 kl. 14:22.
Citera
2021-10-04, 14:03
  #10
Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är en helt felaktig varning. Var Greta reser och varför tillhör självklart ämnet. Ämnet har alltid innefattat hennes verksamhet och resor.

Det du skriver har ingen direkt koppling till Greta eftersom det enbart handlar om EU och dess styrning.

Riskerar alltså att dra tråden helt OT - vilket gör att det är en korrekt varning.


admin5
Citera
2021-10-04, 14:04
  #11
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Det du skriver har ingen direkt koppling till Greta eftersom det enbart handlar om EU och dess styrning.

Riskerar alltså att dra tråden helt OT - vilket gör att det är en korrekt varning.


admin5
Absolut inte. Inlägget handlar inte alls "enbart om EU och dess styrning".

Inlägget är ett svar på frågan varför Greta inte åker till Kina. EU är en faktor i detta vilket jag beskriver och motiverar.

Jag skriver
Citat:
skall vi främst hålla oss inom det trygga EU
Inlägget förklarar också att Kina är den nya fienden i det kalla krig som nu byggs upp.

Därför åker inte Greta till Kina. Den frågan citerar jag och besvarar.

Det är inte heller en fråga om att admin gissar att "tråden riskeras dra helt OT". Det är en fråga om vad detta inlägg handlar om. (Det låter dessutom på admins formulering som om tråden alltså ännu inte är "helt OT" och därför inte heller skulle motivera varning.)
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-10-04 kl. 14:36.
Citera
2021-10-04, 16:43
  #12
Medlem
RedForces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Det du skriver har ingen direkt koppling till Greta eftersom det enbart handlar om EU och dess styrning.

Riskerar alltså att dra tråden helt OT - vilket gör att det är en korrekt varning.


admin5

Då är det alltså okej att starta en ny tråd som behandlar det Ts skrev om jag förstår reglerna rätt?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback