Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-04, 16:51
  #13
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedForce
Då är det alltså okej att starta en ny tråd som behandlar det Ts skrev om jag förstår reglerna rätt?
Vi skall höra vad admin svarar om det. Men det ligger inte alls i mitt intresse med uppsplittring i flera trådar. Man måste diskutera Greta i ett sammanhang.

Att starta en ny tråd om detta inlägg vore en katastrof för Greta-tråden. Då försöker man lyfta ut den kritik mot henne som är kopplad till EU och då skulle huvudtråden ge en falsk bild.

Men din fråga var ställd till admin så jag bara kommenterade.
Citera
2021-10-04, 16:58
  #14
Medlem
RedForces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vi skall höra vad admin svarar om det. Men det ligger inte alls i mitt intresse med uppsplittring i flera trådar. Man måste diskutera Greta i ett sammanhang.

Att starta en ny tråd om detta inlägg vore en katastrof för Greta-tråden. Då försöker man lyfta ut den kritik mot henne som är kopplad till EU och då skulle huvudtråden ge en falsk bild.

Men din fråga var ställd till admin så jag bara kommenterade.

Jag håller med dig och anser att den diskussionen helt klart borde höra hemma i Greta tråden. Om det blir en väldigt stor debatt om just den frågan så kan det finnas skäl att splittra upp det för att förenkla samtalet i båda grenar.

Min undran är mer specifikt exakt hur man kan agera konkret efter givna regler.

Sen anser jag givetvis att dina teorier är svammel men det är en helt annan sak. Kan bero på att jag inte är tillräckligt insatt eller att du är en svammlare. Det borde dock inte ha med saken att göra i ärendet som ligger till grund för den här tråden.
Citera
2021-10-04, 18:36
  #15
Avstängd
wwrs avatar
Jag vill bara informera mods och admins om att samma fråga som jag besvarade, nu har dykt upp i samma tråd igen, från en annan skribent.
Citat:
har hon varit i kina ännu där det faktiskt spelar roll?
(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)

Självklart ingår frågan i tråden. Men jag gav "fel" svar när jag kritiserade EU för kallt krig mot Kina och påpekade att EU vill låsa in oss.

Då kastades mitt inlägg eftersom jag kritiserade EU.

("För att Kina är stort, hotfullt och öppnar en massa kolkraftverk. Ingen vågar röra landet. De är farliga." hade förmodligen varit "rätt" svar.)

När jag då påpekade att Gretas aktivitet och resor alltid diskuterats i tråden kastade moderatorerna även frågan!

Det är alldeles uppenbart att moderatorerna jagar EU-kritiker och sedan försöker tänja reglerna efter det.

Men nu är frågan självklart tillbaka i tråden. Vem Greta kritiserar och varför är helt centralt för att kunna diskutera hennes verksamhet.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-10-04 kl. 18:46.
Citera
2021-10-04, 19:05
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag vill bara informera mods och admins om att samma fråga som jag besvarade, nu har dykt upp i samma tråd igen, från en annan skribent.

(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)

Självklart ingår frågan i tråden. Men jag gav "fel" svar när jag kritiserade EU för kallt krig mot Kina och påpekade att EU vill låsa in oss.

Då kastades mitt inlägg eftersom jag kritiserade EU.

("För att Kina är stort, hotfullt och öppnar en massa kolkraftverk. Ingen vågar röra landet. De är farliga." hade förmodligen varit "rätt" svar.)

När jag då påpekade att Gretas aktivitet och resor alltid diskuterats i tråden kastade moderatorerna även frågan!

Det är alldeles uppenbart att moderatorerna jagar EU-kritiker och sedan försöker tänja reglerna efter det.

Men nu är frågan självklart tillbaka i tråden. Vem Greta kritiserar och varför är helt centralt för att kunna diskutera hennes verksamhet.

Man får ju vara EU-kritiker och ha den typen av diskussioner. Samt ha diskussioner om Kina. Man får helt enkelt ta det i rätt trådar. Men det som du skrev var ju mer allmän karaktär, i en tråd som handlade om Greta. Det som du skrev saknade ju koppling till henne, så det var ju off topic i den tråden. Skulle du komma med ett inlägg om Kina, och deras kolkraftverk, utan någon koppling till Greta, så skulle det inte vara rätt svar. Det vore off topic det också. Nu var det inte Greta som kritiserade EU, det var du. Det var inte relevant för tråden.
Citera
2021-10-04, 19:18
  #17
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starberries
Man får ju vara EU-kritiker och ha den typen av diskussioner. Samt ha diskussioner om Kina. Man får helt enkelt ta det i rätt trådar. Men det som du skrev var ju mer allmän karaktär, i en tråd som handlade om Greta. Det som du skrev saknade ju koppling till henne, så det var ju off topic i den tråden. Skulle du komma med ett inlägg om Kina, och deras kolkraftverk, utan någon koppling till Greta, så skulle det inte vara rätt svar. Det vore off topic det också. Nu var det inte Greta som kritiserade EU, det var du. Det var inte relevant för tråden.
Jag har förklarat detta flera gånger. Det är inte isolerad EU-kritik.

Mitt inlägg besvarar en fråga varför Greta inte åker till Kina.

Jag svarar att Greta inte åker till Kina eftersom EU bygger upp kallt krig mot Kina och vill låsa in oss.
Citera
2021-10-04, 19:21
  #18
Medlem
RedForces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starberries
Man får ju vara EU-kritiker och ha den typen av diskussioner. Samt ha diskussioner om Kina. Man får helt enkelt ta det i rätt trådar. Men det som du skrev var ju mer allmän karaktär, i en tråd som handlade om Greta. Det som du skrev saknade ju koppling till henne, så det var ju off topic i den tråden. Skulle du komma med ett inlägg om Kina, och deras kolkraftverk, utan någon koppling till Greta, så skulle det inte vara rätt svar. Det vore off topic det också. Nu var det inte Greta som kritiserade EU, det var du. Det var inte relevant för tråden.

Men det stämmer väl inte? Ts gav väl en motiverad bakgrund till varför Ts menar att Greta agerar på ett speciellt sätt. Det måste väl anses vara on topic att motivera, källbelägga sina utlägg? Det måste väl anses göra inläggen än mer värdefulla när användaren gör det.

Därför kan det inte vara off topic.

Anser du att det då är korrekt att starta en helt ny tråd som tar upp motiv och bakgrund till Greta och hennes agerande kring Kina. Vilken forumdel ska tråden startas i tycker du?
Citera
2021-10-04, 19:22
  #19
Moderator
evilhoneys avatar
Vill bara meddela att jag sett tråden och att jag motiverat varningen i PM och har inte så mycket mer att tillägga.
Det hade inte med Greta som person att göra och är därför OT. Det är snävt modererat av den anledningen att den har en tydlig historik av att gå OT sen tidigare. Det ligger även ett moderatorsmeddelande som syns för alla som postar i tråden som lyder:
Citat:
Tänk på att tråden handlar om Greta, inte om miljöproblemen primärt.

Diskussion som svävar iväg för långt från Greta kommer att tas bort, och i vissa fall även varnas.

Varningar riskerar just nu att hagla. Topic är GRETA, inte andra medlemmar i tråden.

/mod

Citera
2021-10-04, 19:25
  #20
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Vill bara meddela att jag sett tråden och att jag motiverat varningen i PM och har inte så mycket mer att tillägga.
Det hade inte med Greta som person att göra och är därför OT. Det är snävt modererat av den anledningen att den har en tydlig historik av att gå OT sen tidigare. Det ligger även ett moderatorsmeddelande som syns för alla som postar i tråden som lyder:
Men vart Greta reser och varför har alltid varit en del av tråden. Det går inte att diskutera Gretas person utan att diskutera hennes resor.

Att "frågan brukar gå OT" känner jag inte till. Ni skall i vilket fall ingripa först då, absolut inte varna. Det har inte med mitt inlägg att göra. Jag svarar på varför Greta inte reser till Kina.

Ni jagar EU-kritiker med snäv moderering och försöker få dem avstängda.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-10-04 kl. 19:40.
Citera
2021-10-04, 19:40
  #21
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men vart Greta reser och varför har alltid varit en del av tråden. Det går inte att diskutera Gretas person utan att diskutera hennes resor.
Detta gällde ingen resa. Det var en spekulation på en utslängd fråga om varför hon inte reser till en viss plats.

Du kunde möjligen svara att du tror hon styrs av EU, och berätta hur styrningen av just Greta Thunberg går till. Fråga KS-moderatorerna om det.

Men:
- våra omtänksamma ledare vill skapa ett nytt kallt krig
. Kina är våra omtänksamma ledares nya fienden
- denna förmodade, nya blockbildning
- det trygga EU med dess euroförsvar under ledning av den store fältherren Napoleon Macron
...får du ta i en mer lämplig tråd. I annat delforum än Kändisskvaller.

Greta Thunbergtråden i Kändisskvaller är inte Alla användares stora tråd om deras egna världsbilder, och andra användares invändningar mot världsbilderna.

Ta dina grejer i en Euroförsvartråd. Det är de tankarna som trycker på i ditt huvud.
Citera
2021-10-04, 19:46
  #22
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Detta gällde ingen resa. Det var en spekulation på en utslängd fråga om varför hon inte reser till en viss plats.

Du kunde möjligen svara att du tror hon styrs av EU, och berätta hur styrningen av just Greta Thunberg går till. Fråga KS-moderatorerna om det.

Men:
- våra omtänksamma ledare vill skapa ett nytt kallt krig
. Kina är våra omtänksamma ledares nya fienden
- denna förmodade, nya blockbildning
- det trygga EU med dess euroförsvar under ledning av den store fältherren Napoleon Macron
...får du ta i en mer lämplig tråd. I annat delforum än Kändisskvaller.

Greta Thunbergtråden i Kändisskvaller är inte Alla användares stora tråd om deras egna världsbilder, och andra användares invändningar mot världsbilderna.

Ta dina grejer i en Euroförsvartråd. Det är de tankarna som trycker på i ditt huvud.
Ni försöker hänvisa kritik av EU till egna trådar. I Greta-tråden får man inte diskutera Greta om det innebär kritik av EU enligt er uppfattning. Att ironisera över EU är förbjudet som ni ser det.

Om du inte tror att EU försöker låsa in oss så är det ett svar man kan ge i tråden. Efter flygskam, corona, CBAM-tullar mot främst Kina, euroförsvar etc etc är inlägget dessutom mycket relevant. Hets mot Kina hela tiden i media numera. Nyligen överflygning av Taiwan. Belt and Road.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-10-04 kl. 19:51.
Citera
2021-10-04, 19:57
  #23
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ni försöker hänvisa kritik av EU till egna trådar. I Greta-tråden får man inte diskutera Greta om det innebär kritik av EU enligt er uppfattning. Att ironisera över EU är förbjudet som ni ser det.

Om du inte tror att EU försöker låsa in oss så är det ett svar man kan ge i tråden. Efter flygskam, corona, CBAM-tullar mot främst Kina, euroförsvar etc etc är inlägget dessutom mycket relevant. Hets mot Kina hela tiden i media numera. Nyligen överflygning av Taiwan. Belt and Road.
Inte ens om det finns en Kändisskvallertråd om Jean-Claude Juncker eller Ursula von der Leyen blir dina budskap OnTopic där. Det du har på hjärtat hör hemma i Politikdelarna.
Kränkning av Taiwans luftrum möjligen också i V&M.
Citera
2021-10-04, 20:03
  #24
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Inte ens om det finns en Kändisskvallertråd om Jean-Claude Juncker eller Ursula von der Leyen blir dina budskap OnTopic där. Det du har på hjärtat hör hemma i Politikdelarna.
Kränkning av Taiwans luftrum möjligen också i V&M.
Den här tråden handlar om Greta, hennes aktivism och resor.
Jag förklarar varför Greta inte åker till Kina.
Ni försöker stänga av EU-kritiker.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-10-04 kl. 20:06.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback