2021-10-04, 07:59
Medlem
Verkligen ett exempel på vad vi kallar "ödets ironi". Wilks hade personligt skydd av två poliser. En av dem lyckas forcera ett vajerräcke (som är till för att ge skydd för alla trafikanter) med en personbil och krocka med en lastbil. Samtliga i personbilen avlider. Med andra ord ger både polisskydd och vajerräcken bevisligen en falsk trygghet.
Citera
2021-10-04, 08:00
Medlem
säkerligen mördad tillsammans med två poliser som haft otur att följa med. Den vägen är säker, att rutinerade polismän som troligen körde bilen tappade kontroll över bilen och den åkt rakt in i en lastbil känns osannolikt. Mer troligt förföljande bil plötsligt tryckt på den civilia polisbilen när lämpligt tillfälle med mötande lastbil kom. Utgår att staten inte vill utreda detta för stöta sig med de svenska muslimer som idag firar mordet på honom
Citera
Medlem
Levt under polisskydd under 10år?!
Det är ju helt absurt, förstå vilka skattemedel det kostat.

Men personligen ser jag han som en hjälte för yttrandefriheten,
han hade i mina ögon kunnat drivit/hånat hur mycket som helst gällande den nordiska historia, kungahuset, kristendomen eller tom mig utan jag direkt brytt mig.
Konstnärer ska kunna provocera,
Vi kommer nog se tillbaks på Viks karriär som vår sista möjlighet att sätta ned foten och säga det räcker, Religionsfrihet absolut, men det är inte på liv och död. bara för att någon kritiserar ens religion så får man inte friheten att hota eller bete sig hur som helst
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Det hoppas jag med, men troligtvis blir det inte så.

Det är svårt att inte vara konspiratorisk i en värld som styrs av globalister och vänstern. Det skulle inte förvåna mig om han togs av daga. Men troligtvis kommer vi aldrig få reda på det.

Om det är så att han blev mördad, av någon i bilen eller utomstående, så kommer man att dölja det.

Sjukt.

Men folk som muppen du citerade kommer ändå inte fatta vad det handlar om. Du skrev att muslimer firar, hans svar var "det måste vara Islamister". Som om muslimer inte är "islamister". Så lite koll har folk att de inte ens fattar att en muslim är islamist.

Antingen är man muslim eller så är man det inte. Antingen följer man Koranen, eller så gör man det inte - och då är man inte muslim.

Den där bilden är representativ inte bara för muslimer, utan för alla araber. Det är så de fungerar. Det är så de är.

Nja, riktigt så är det inte. Det finns olika grader i helvetet även inom islam. Vissa muslimer är inte mer islamister än vad de flesta svenskar är kristna men tyvärr är det väl ändå så att de har en mycket stor och betydande del av extrema dårar.
Citera
2021-10-04, 08:01
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lala.
Özz har ju dock inte ultra-konservativa åsikter som islamister har. Han har bl.à skönt pengar till f! och har har själv gjort satir på islam, två saker islamister inte skulle göra.

Han gör ju det för att mörka att han samverkar med terrorister .... du fattar väl att det som uppdagats om honom bara är toppen på isberget ?? en doination till F! är bara för att göra sig populär i tramsvänsterns ögon, det påverkar ju inte hans egentliga rörelse islam och jihad överhuvudtaget. han har haft samröre med terrorister och ska därför antingen låsas in på livstid eller utvisas på livstid
Citera
2021-10-04, 08:03
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Nja, riktigt så är det inte. Det finns olika grader i helvetet även inom islam. Vissa muslimer är inte mer islamister än vad de flesta svenskar är kristna men tyvärr är det väl ändå så att de har en mycket stor och betydande del av extrema dårar.
Du har fel och vet inte vad du pratar om.

Givetvis finns det människor som är mer troende än andra.

Men en islamist är en muslim. Det hör man ju till och med på namnet. Islamist är någon som följer Islam.

Ett tips är att läsa om religionen och Koranen innan du yttrar dig. Istället för att bara upprepa allt media tutat i dig. Att du tror att en islamist är något annat än en troende muslim, visar ju hur indoktrinerad du är.
Citera
2021-10-04, 08:05
Medlem
Muslimer kommer fira, bra media kommer meddela, PK-politiker kommer inte kommentera.
Citera
2021-10-04, 08:06
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Verkligen ett exempel på vad vi kallar "ödets ironi". Wilks hade personligt skydd av två poliser. En av dem lyckas forcera ett vajerräcke (som är till för att ge skydd för alla trafikanter) med en personbil och krocka med en lastbil. Samtliga i personbilen avlider. Med andra ord ger både polisskydd och vajerräcken bevisligen en falsk trygghet.

Så kan man se på det. Svenska polisen lyckades med det IS och hela jordens islamister misslyckats med. Ha ihjäl honom.

I ärlighetens namn utan polisskydd hade han väl fått halsen avskuren redan 2011 eller ännu tidigare.

Här var det nog som det verkar inte ett plus med en förstärkt bil då den alltså plöjde rakt genom räcket.
Citera
2021-10-04, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Du har fel och vet inte vad du pratar om.

Givetvis finns det människor som är mer troende än andra.

Men en islamist är en muslim. Det hör man ju till och med på namnet. Islamist är någon som följer Islam.

Ett tips är att läsa om religionen och Koranen innan du yttrar dig. Istället för att bara upprepa allt media tutat i dig. Att du tror att en islamist är något annat än en troende muslim, visar ju hur indoktrinerad du är.

Ja islam är knappt en religion ens, det är en sektrörelse. På majoriteten av sidorna i Koranen står det om "otrogna", dvs fienden.

Koranen är en instruktionsbok för erövring.
Citera
2021-10-04, 08:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Ja, för de som tror att vajerräcke och polisskydd är en garant för att undslippa döden, innebär det en falsk trygghet.
Sen är (var?) du nog rätt ensam om den uppfattningen.
Citera
2021-10-04, 08:10
Medlem
Saxat från Aftonbladet. Ödets ironi.

”I lördags var Lars Vilks på en utställning med namnet ”Krasch boom bang på Konstakademien i Stockholm, något han själv berättade om på Facebook.”
Citera
2021-10-04, 08:11
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skn88
Levt under polisskydd under 10år?!
Det är ju helt absurt, förstå vilka skattemedel det kostat.

Men personligen ser jag han som en hjälte för yttrandefriheten,
han hade i mina ögon kunnat drivit/hånat hur mycket som helst gällande den nordiska historia, kungahuset, kristendomen eller tom mig utan jag direkt brytt mig.
Konstnärer ska kunna provocera,
Vi kommer nog se tillbaks på Viks karriär som vår sista möjlighet att sätta ned foten och säga det räcker, Religionsfrihet absolut, men det är inte på liv och död. bara för att någon kritiserar ens religion så får man inte friheten att hota eller bete sig hur som helst

Riktigt bra skrivet, håller med! Detta visar ju att det behövs försvarare av yttrandefriheten mer än någonsin! Om detta är ett brott som skett, vilket jag tror, är det ett hot mot yttrandefriheten och då behövs fler provokatörer som Vilks. Läskig utveckling som sker. Våra grundlagar måste skyddas .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in