2021-10-04, 07:44
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lala.
Jag har aldrig hört att han var antisemit. Har han gjort några sådana uttalanden?

Slött formulerat av mig. Han gjorde sig ju osams med större delen av arabvärlden, som räknas som semiter i de flesta sammanhang förutom när det gäller just anti-semitism, som verkar vara reserverat för judar. Det finns folk som hävdar att han hatade muslimer, menade jag. Vilket inte stämmer, han hatade däremot inskränkningar av yttrandefrihet, oaktat i vads namn.
Citera
2021-10-04, 07:45
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
https://mobile.twitter.com/dexterkrokstedt/status/1444779263450812419

Usch vad arg och ledsen jag blir. Låt de som spyr så mycket hat mot Vilks lida. Må Vilks vila i frid.

Hur kan man ha så mycket aggressioner och vara så lättkränkt av en teckning?
Citera
2021-10-04, 07:46
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Mellan vem? Kaxiga adidasriddare och svärjevänner?

Du ska inte ta vad lajvarna på Flashback säger ordagrant, han menar såklart på twitter.
Citera
2021-10-04, 07:47
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av layvare
Om det visar sig att så var fallet så kommer det verkligen bli liv i luckan i media
både i svensk media och internationell media. Det skulle till och med kunna bli starten på ett krig/inbördeskrig.

Lugna ner dig
Citera
2021-10-04, 07:47
Medlem
Q6s avatar
En misslyckad konstnär som har levt på att provocera.
Hans rondellhund var som konstverk i klass med en barnteckning som gjorde att kostnaden för hans personskydd låg på 10-tals miljoner per år.

Beklagar förlusten av poliserna men ser gärna att de 20-30 poliser som frigörs nu satsas i brottsbekämpning.
Citera
2021-10-04, 07:48
Medlem
Det är klart att folk letar konspirationer. Men det är väldigt enkelt. Om ni har någon insyn alls i hur de flesta i SÄPO kör så är det konstigt att det inte hänt tidigare. De åker med fri fart och inte sällan ligger de i +200kmh. Ja, även med skyddsobjekt. En del av dom uppskattar det nog också.
Citera
2021-10-04, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valtyr
Väldigt märklig olycka.
Jag har åkt där själv en väldans massa gånger, och det är som redan beskrivet en väldigt bra väg, 120, avåkningszon, vajerräcke.
Man måste antingen ha haft en EXTREM otur och föraren typ fått hjärtstopp och sen lyckats pricka ett hål i vajerräcket för att den här olyckan ens ska vara möjlig. Sannolikhet? Extremt låg. Samtidigt inträffar osannolika saker ibland.

Jag var själv inne på att en musse infiltrerat och kört över bilen medvetet. Men ju mer jag tänker på det, desto konstigare blir det.
För det var ju en polis som körde bilen! Hade det inte varit enklare att bara använda sitt tjänstevapen vid väl valt tillfälle?

Förhoppningsvis klarnar bilden av vad som hänt med tiden.

Med risk att få epitetet foliehatt, men det är alldeles för många märkliga olyckor och dödsfall i världen som sker gällande obekväma personer som gör saker som inte är önskvärda. Jag skulle säga att det är naivt att tro att det aldrig skulle hända i Sverige. Särskilt då det numera råder problematisk censur och åsiktsförbud - i samma takt som extremister får tillgång till viktiga samhällspositioner. Det här är inte lågbegåvade gängkriminella som gör sig av med obekväma personer genom galna skjutningar.
Citera
2021-10-04, 07:52
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerstripes11
En liten fet råtta och att ens kalla han råtta är förnedring för råttor ni som kallar han modig konstnär etc seriöst är ni helt efterblivna. Yttrandefrihet va, så nu vet ni vad jag tycker

Citat:
Ursprungligen postat av BigPimpin756
exakt så. han va äcklig som aldrig skulle våga gå till programmen utan aina med sig. ska skända profeten men gömma sig bakom aina usch usch

nu han möter sin skapare han kanske ångrar hur han levde sin liv

Det är ju det här som är det stora problemet och visar varför det är en plikt att motarbete islam och muslimer.

men jag vet att sverige är kört, ni kommer vinna pga antal .... och ta över samhällsfunktioner. sen 10 år går jag bara till vården i akuta ärenden för jag träffar ändå bara en anhängare av peddonätverket islam. apoteken i min stad är övertagna av samma nätverk.

så ni tar över likt en främmande art i naturen där den inte hör hemma....
Citera
2021-10-04, 07:52
Medlem
santos_devilles avatar
Det var ju synd, vila i frid.

Men han var en riktigt dålig konstnär, mer provokatör och rättshaverist med tillgång till penslar och verktyg
Citera
2021-10-04, 07:53
Medlem
"Lars Vilks skyddas ständigt av Säpo".
Enkelt att googla fram att Vilks hade skydd från Säpo sen många år tillbaka.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J1lWWJ/han-skyddas--dygnet-runt

Möjligt att det finns fler mullvadar som är rädda att bli avslöjade nu inom Säpo. När spionen börjar granskas.

Kan ju föranleda viss stress där.
Senast redigerad av pichumachu373 2021-10-04 kl. 07:57.
Citera
2021-10-04, 07:56
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
Du har helt rätt !!

tillochmed terrorÖZZ har tweetat och beklagat över det inträffade ..... ingen går väl på det hoppas jag. han firar naturligtvis nu

Özz har ju dock inte ultra-konservativa åsikter som islamister har. Han har bl.ā skickat pengar till f! och har har själv gjort satir på islam, två saker islamister inte skulle göra.
Senast redigerad av Lala. 2021-10-04 kl. 08:04.
Citera
2021-10-04, 07:59
Bannlyst
Lars visade ju oss tydligt, en teckning kan få väldigt många att bekänna färg.

För mig är det självklart, dessa människor har ingenting i en demokrati att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in