2021-10-04, 06:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lala.
Isåfall är det väldigt konstigt av poliserna att inte ändra rutinerna. Då kanske de levt idag. RIP.

Vänsterpartisten Stig Berling förrråde Sverige till Sovjet.. Han var bara politisk "troende så att säga", här har vi göra med religösa muppar. Dom kommer aldrig vara lojala emot Sverige.
Citera
2021-10-04, 06:26
Medlem
Det räcker att släppa namnen på de två omkommna poliserna, så är det lättare att dra ev. slutsatser.
Citera
2021-10-04, 06:35
Medlem
nightrans avatar
Det ska mycket till för att jag ska tro att detta var en ren olycka. Verkar som om personer som är ett hot mot stat och religion har varit ovanligt olycksbenägna på senare tid. Verkar som om det dör av olyckor bra mycket mer än naturliga skäl.
Citera
2021-10-04, 06:38
Medlem
immenhusens avatar
Nu kan jag visserligen vara fel ute, men detta antagande att SÄPO har med Lars Vilks personskydd att göra har jag svårt att köpa. Jag har för mig att SÄPO enbart ger personskydd till riksdag och regering, medan privatpersoner såsom Vilks får det direkt av polisen. Eller har jag helt fel?

/AI
Citera
2021-10-04, 06:42
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av layvare
1946-2021
(75 år)

https://www.svd.se/poliser-doda-i-trafikolycka

Tre personer, varav två poliser och en skyddsperson, har omkommit i en trafikolycka på E4 utanför Markaryd, uppger polisen. Den omkomna skyddspersonen är konstnären Lars Vilks, bekräftar hans sambo till DN.

Sveriges kanske genom tiderna kändaste konstnär är nu död.
Åsikter?
Kommer ni sakna honom?
Vad kommer ni minnas från honom?
Kommer Lars Vilks få kultstatus nu? (många konstnärer blir ju kändare efter de dör)
Kommer Vilks tavlor öka i pris?
Diskutera!

Den mest uppenbara av alla frågor ställer du inte. Varför hände det?
Citera
2021-10-04, 06:47
Medlem
pelle.baumgarths avatar
Vem körde polisbilen - en muslim ? !
Citera
2021-10-04, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Nu kan jag visserligen vara fel ute, men detta antagande att SÄPO har med Lars Vilks personskydd att göra har jag svårt att köpa. Jag har för mig att SÄPO enbart ger personskydd till riksdag och regering, medan privatpersoner såsom Vilks får det direkt av polisen. Eller har jag helt fel?

/AI

Tyder väl kanske på att det inte va Säpo ja..

”Detta är en oerhört tragisk händelse. Nu är det viktigt för oss alla att vi gör allt vi kan för att reda ut vad som hänt på platsen och vad orsakat kollisionen, samtidigt som vi tar hand om våra medarbetare” skriver Stefan Sintéus, chef för regionala utredningsenheten som ansvarar för personskyddet i polisregion Syd.

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bG7w33/lars-vilks-och-poliser-doda-i-trafikolycka
Citera
2021-10-04, 06:51
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Vad tragiskt. RIP. Du är saknad för ditt mod.

En hjälte för yttrandefrihet. Tack vare yttrandefrihet så har han varit tvungen att ha polis skydd dygnet runt på grund Sveriges frikostiga invandring av muslimer som inte klara av yttrandefrihet eftersom dom själva inte har det i sina länder.

Vid minst 2 ggr har dom försökt att mörda han vad jag kommer ihåg. 1 terror attack i Danmark och 1 gång vid hans hus. Minns någon mer attacker?

Nu finns ingen yttrandefrihet kvar. Alla som försöker mot ex Islam åker dit för hets mot folkgrupp. Det är läskigt hur dom har kvävt all kritik mot islam i Sverige.

Jag kommer på 80/90 talet man läste roliga karikatyrer av både Jesus och Mohammed. Inte ett ljud av det hörde jag i media. För det är väl klart man ska få måla av vem man vill.

Men inte längre i Sverige eller övrig Europa. I Frankrike så mördade dom en lärare.

Nu är det bara Dan Park kvar av konstnärer som gärna uttrycker sin yttrandefrihet genom sin konstnärliga frihet mot muslimer.
Är det bara läraren du minns i Frankrike?
Citera
2021-10-04, 06:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nightran
Det ska mycket till för att jag ska tro att detta var en ren olycka. Verkar som om personer som är ett hot mot stat och religion har varit ovanligt olycksbenägna på senare tid. Verkar som om det dör av olyckor bra mycket mer än naturliga skäl.
Jaså? Har du fler exempel?
Citera
2021-10-04, 06:52
Medlem
Det kändes som jag fick ett knytnävsslag i ansiktet när jag läste rubriken i Expressen.
Nej! Inte Lars!
Fick islamistjävlarna honom till sist?
Sorgen och ilskan gör det omöjligt att hålla tårarna tillbaka.
Sorgen över hur han tvingades leva sitt liv, och ilskan över alla rädda hycklare som vänt honom ryggen, men som nu kliver fram och hyllar honom.

Lars var något så ovanligt som en tuff och rakryggad svensk.
Nu är han borta.
Många gamsvenskar känner sig nog skamsna idag.
Samtidigt som en hel del nysvenskar firar och jublar.

Troligtvis berodde Lars död på att polisbilens bogvisir lossnade.

Vila i frid Lars Vilks.
Citera
2021-10-04, 06:52
Medlem
Lite ot och inte riktigt ok men någon stor konstnär var han inte. https://www.google.com/search?q=lars+vilks+bilder&client=ms-android-samsung-gj-rev1&prmd=imnxv&sxsrf=AOaemvIiK97-gID084BgLAsi1YsDFyI4kg:1633323021569&source=lnms&t bm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjW1YO0-q_zAhXPwosKHXvYDVgQ_AUoAXoECAIQAQ&biw=412&bih=785& dpr=1.75
Citera
2021-10-04, 06:54
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finismalarium
Det räcker att släppa namnen på de två omkommna poliserna, så är det lättare att dra ev. slutsatser.

Polisen borde rekrytera dig till utredningsverksamheten..........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in