2021-10-04, 00:25
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Olycka eller inte, frågan är av vilken orsak bilen bytte körbana.

Kanske en överarbetad trött förare som somnat vid ratten.

Tekniskt fel på bilen.

Yttre orsak (något på vägbanan osv.).

Bland de klart mindre troliga orsakerna finns attentat mot bilen alternativt självmordsförare.

Allmän reflektion, såg att någon skrivit att livvakten ofta kör snabbare än vad som normalt är tillåtet.
Finns det någon välgrundad orsak till det för annars är hög hastighet en riskfaktor i sig.

Det är nog en gissning från någon som gillar actionfilm
Citera
Medlem
RonPaul2008s avatar
Bilen gick alltså över räcket och kolliderade med en lastbil i motsatt körfält? Låter sannolikt. Hittade de ett pass jämte bilen också?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Du tycker att det är naturligt att åka igenom ett vajerräcke och frontalkrocka med en lastbil?
Jag kan tänka mig att en punktering kan orsaka en sådan olycka, kanske vänster framhjul.
Bara som ett exempel så kan fotanglar orsaka punktering vilka har används vid värdetransportrån.
En liknande olycka hade kunnat inträffat om bilen slungats tillbaka från räcket framför en lastbil som om bilen åkt över räcket.
Jag har upplevt att vänster framdäck exploderat precis efter jag hade kört av från motorvägen en väldans tur att det inte hände när jag körde på motorvägen i högre fart.
Citera
Medlem
Bushhunters avatar
Sorgligt att det slutade så här, men Lars död blev iaf inget muslimerna kan ta åt sig äran för. Lars har kämpat i många år för att få hålla på med sina konstprojekt, men rondellhunden fick bäaren att rinna över. Som skattebetalarer är jag glad att kunna ha bidragit till hans säkerhet, men själv ville han helst inte ha livvakter.Såg en bild på honom som Profet för många år sen, men hittar den inte igen. Hittasr ni den spå posta den gärna här. Ska trycka upp en affish på den, och rama in i sovrummet. Bilden där han ser ut som Jesus eller profefetn. RIP in Peace vår käre Lars.
Citera
2021-10-04, 00:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Nu tänker jag långt utanför boxen

Kan det vara så att chauffören va självmordsbenägen samt kanske hatade den dom skyddade och passa på att ta med sig personen i döden.

Högst sannolikt så.
Citera
2021-10-04, 00:27
Medlem
Bilen kom över på fel sida vajerräcket, skulle gissat på att det var mellanrummet som ibland finns mellan vajrarna och inte över dem. Oerhört tragisk händelse iallafall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Nej. Det finns inget man kan installera för att fjärrstyra en sån bil.

Att bilen är bepansrad talar till dess nackdel. Bepansringen gör inte bilen styv, den adderar bara vikt som man måste bromsa upp i händelse av en kollision.
Har man inte förstärkt krockbalkar så är krockskyddet förmodligen sämre än en standardmodell av bilen.

Fordon kan visst fjärrstyras om rätt komponenter sitter på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murx
Jag längtar tills de kokat ihop en bullshit-story ā la Estonia.

Bullshit eller inte, en story kommer vi få!

Det vi vet är att olyckan omedelbart var så allvarlig att inga kunde räddas. Det fanns ju ändå en polisbil i följe... detta måste ha gått i hög fart och varit en total kollision.
Citera
Medlem
Flor-Idas avatar
Nu vill vi veta vilka poliserna var. Var någon av dem muslim ?
Den nyligen gripne spionen hade jobbat för bl.a. Säpo. Och han är väl muslim, eller har jag missförstått?
Så det verkar rätt lätt att infiltrera den naiva svenska polisen och andra myndigheter.
Citera
2021-10-04, 00:28
Medlem
Alla skriver om att bilen väger sååå mycket och då tål inte vägräcket den vikten.
Men en lastbil väger ganska mycket mer och träffar den räcket så håller den sig på rätt körfält om man inte kör i helt fel vinkel mot räcket.
Citera
2021-10-04, 00:28
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Jag kan tänka mig att en punktering kan orsaka en sådan olycka, kanske vänster framhjul.
Bara som ett exempel så kan fotanglar orsaka punktering vilka har används vid värdetransportrån.
En liknande olycka hade kunnat inträffat om bilen slungats tillbaka från räcket framför en lastbil som om bilen åkt över räcket.
Jag har upplevt att vänster framdäck exploderat precis efter jag hade kört av från motorvägen en väldans tur att det inte hände när jag körde på motorvägen i högre fart.
Problemet är att den här typen av bilar har run-flat däck som inte säckar ihop om de får punktering utan de går fortfarande att köra på.
Citera
2021-10-04, 00:29
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Är det statistiskt större chans att han blev mördad tillsammans med två poliser än att det var en olycka?
Ja då det är relativt sett så väldigt få personer som dör i trafiken varje år t ex så dog ca 200 personer i trafiken under 2020. Det skulle skulle inte behövas 24/7 polisbeskydd om sannolikheten att han skulle mördas inte var högre än 200 på 10 000 000.. Så ja det är väldigt osannolikt att han dog i en vanlig trafikolycka även om man inte kan utesluta det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in