2021-10-04, 00:16
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsbilbo
Om chauffören nu var en ond islamist som planerat att ta död på Vilks. Hade inte det enklaste varit att bara dra tjänstepistolen och avrätta honom vid första bästa tillfälle? Varför köra iväg med honom, kasta en tärning att du tar dig över räcket, kasta en tärning att du träffar lastbilen, kasta ännu en tärning att Vilks avlider av kraschen. Känns väldigt långsökt om detta vore planerat. Ett planerat dåd hade tagit den uppenbart lättare metoden som dessutom är väldigt mycket säkrare.

+1

Citat:
Ursprungligen postat av GodMode
Prinsessan Diana var ju en olycka så visst händer det.

Det skulle jag inte hålla för att vara en absolut sanning. Allra minst idag.

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Se själv på bilderna. Range Rovern till vänster är förmodligen följebilen.
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/wOKpoM/kunstneren-lars-vilks-75-doede-i-ulykke

När man tittar på klippet kan man konstatera att olycksbilen och följebilen befinner sig på olika sidor mitträcket och att mitträcket förefaller vara väldigt lågt. Tex en punktering på vänster framdäck i 150 så kan nog en hög bil som denna fara över det låga mitträcket.

Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Nä det är nog en väldigt stor grej att stage:a en sådan olycka skulle jag tro nu när jag tänker till lite, och för många inblandade för att det skulle kunna hemlighållas. Dock skulle jag om jag vore islamist känna ett litet antiklimax av att han gick och dog på det viset, plus att det i bakhuvudet skulle mala på om att han kanske aldrig dog, och att jag aldrig skulle få veta med 100% säkerhet om han är död eller ej. Lite som Elvis lever-fenomenet, fast omvänt. Grattis alla islamister, Lars Vilks är död... eller?

Konstigare saker än så har nog hemlighållits. Jag såg LV en gång för många många år sedan tillsammans med 3 eller 4 livvakter. Hur kul är det att leva så resten av livet? Tänk att hamna i en "olycka" och sedan få leva sitt liv i lugn och ro på annan ort.

Citat:
Ursprungligen postat av SosseIslamism
https://www.vilks.net/2021/09/29/3360-udda-konstekonomi/#comments

Verkar vara islamister som planerat detta. Kommentaren var ju nyligen.

Om nu LV och livvakterna omkom gissar jag att killen just nu hämtas av SÄPO.

Citat:
Ursprungligen postat av Memme89
Den stora frågan är - fanns inget mitträcke?
Vad jag vet efter kört på den sträckan så finns det mitträcke hela vägen förutom där poliserna har sina kontroller, så har polisen kört av där kört mot trafiken? Känns som enda anledningen till allt alltså.. hur fan ska de annars har kommit emot mötande trafik

Jag har inte gått in på MSM-länken. Vilken väg/sträcka handlar det om?
Citera
2021-10-04, 00:17
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Grisen Özz Nûjen var snabb med att twittra ut sin sympati med Lars Vilks
Han om någon vet ju hur farliga lastbilar är med fel förare bakom ratten...
Är det Akilovs kompis som styrde denna lastbil och som putsat fönster hemma hos Nûjen..?
Lastbilshelvetet var i sin fil där den skulle - det var civilpolisbilen med Vilks i som körde genom vajerräckena, över gräsplätten och över till mötande trafik och körde in i lastbilen.
Citera
2021-10-04, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murx
Det är inte slutsatser din idiot. Vi vet inte mycket än. Jag föreslår möjliga scenarion.
Möjliga scenario? Nä, nu måste du skämta, idiot
Citera
2021-10-04, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fulniklas
Vad är det för fatwa du syftar på och vem utfärdade den?
Dödshot pga Vilks teckning av Muhammed som rondellhund. En fatwa utfärdades 2007, dödshotet förklarades med haram, enligt islam. Bl.a. al-Qaida utfärdade dödsdomen mot Vilks.

Dödsolycka, bilolycka...kommer dock förklaringen sannolikt alltid vara till det som hände...
Citera
Medlem
ozyrecons avatar
Som användaren Rytve skrev tidigare är det någon av dom bepansrade bilarna som Personskyddet i Syd köpte för några år sedan. Vad jag minns va dessa inte helt nya när dom köptes av Land Rover. Dom är byggda direkt av Land Rovers speciella avdelning och poliserna som kör dessa får speciell utbildning. Dom är ej särskilt trevliga att köra pga vikten. Polisen i Syd har två av dessa och följebilen är av samma modell som den som krockade.
Citera
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
BMWn till Höger, intill Brandbilen, var hör den hemma, är inte detta följebilen??
Fan vet, det ser ju ut att vara en gammal E46a, dvs en modell som slutade tillverkas för över 10 år sedan. Tror knappast polisen/SÄPO kör runt i så gamla bilar.
Citera
2021-10-04, 00:19
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Vi kan anta att det är Nilsson group som förstärkt bilen. Vet inte riktigt vad de ökar i vikt med, men på 2000-talet var det närmare 600kg extravikt i karossen/chassit. När det smäller så smäller det hårt

Nej. Det är förmodligen Land Rover som förstärkt bilen.
Citera
2021-10-04, 00:19
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
BMWn till Höger, intill Brandbilen, var hör den hemma, är inte detta följebilen??

Den står ju i motsatt riktning. Hur skulle det kunna vara följebilen.
Citera
2021-10-04, 00:20
Avslutad
Solklart inside jobb , SÄPO gjorde sig av med två infiltratörer och Vilks samtidigt.
Allting utfördes av följebilen som detonerade en sprängladdning i Vilksbilen, som fick den att krocka med lastbilen.
Citera
2021-10-04, 00:20
Medlem
Frågan är egentligen, vad har hänt i bilen? Har det blivit bråk, somnade föraren, hade Lars bråttom hem?
Citera
2021-10-04, 00:21
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
+1
När man tittar på klippet kan man konstatera att olycksbilen och följebilen befinner sig på olika sidor mitträcket och att mitträcket förefaller vara väldigt lågt. Tex en punktering på vänster framdäck i 150 så kan nog en hög bil som denna fara över det låga mitträcket.

Det är garanterat RUN-FLAT däck på sådana där typer av bilar. Finns inte en chans i helvetet att dom åkt av vägen på grund av en punktering.
Citera
2021-10-04, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Frågan är egentligen, vad har hänt i bilen? Har det blivit bråk, somnade föraren, hade Lars bråttom hem?
Jag längtar tills de kokat ihop en bullshit-story ā la Estonia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in