2021-10-03, 23:56
Medlem
Jag vet inte om det skrivits redan men det var vägarbete bitvis på den sträckan så det kan vara så att där olycka skedde fanns inget som särskilde filerna (mitträcke)
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Ytterliggare 2 hobby teorier:

1. Jihadister skuggar honom. Kör om. Kastar ut fotanglar.

2. Wilks inser att han snart ska dö. Känner att hans konstnärskap skulle må bra av en dramatisk död. Greppar ratten vid rätt tillfälle.
Det dummaste jag hört.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Men du tror väl ändå inte att svensk polis så korkade att de sätter nåt mena-pack till att köra runt med Vilks?

Hur ska man undvika det när var 3e polis eller ngt är muslim och knäböjer för BLM?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Så poliserna + Vilks är död. Vad med Lastbilschauffören? Överlevde han att berätta sin version?

Han hängde tydligen ur förarhytten, har allvarliga skador men verkar överleva.
Citera
Medlem
GoUoDs avatar
Vila i frid fredskämpe. Nu får dem fan k-märka nimis.

Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Nu är jag inte insatt i just personskydd, men att poliser kör i de hastigheterna är inte ovanligt. Man blåser på.
Inte som livvakt. Antagligen högre hastighet än tillåtet men inte blåkörning.
Senast redigerad av GoUoD 2021-10-03 kl. 23:59.
Citera
2021-10-03, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbajenet
Jag har alltid tyckt att han är en avskyvärd människa, hade han gjort samma sak mot den judiska tron så hade han blivit kallad antisemit och canclad. Nu passade han på för att det var rätt i tiden att kritisera Islam, det finns otaliga sätt att kritisera något som man inte tycker om eller respekterar, han valde att göra det på ett sätt som han visste skulle skapa problem och våldsamheter, men han visste också att han skulle få skydd och att andra skulle få ta smällen, som de i Köpenhamn. Nu har 2 till poliser fått sätta livet för att denna idiot skulle dölja sin rasism bakom så kallad konst. Jag är övertygad om att hade han levt under nazi tiden så hade hans teckningar varit grovt antisemitiska och han hade varit en nazi gullegris.

Må de två poliserna vila i frid och mina tankar går till deras familjer

Du är bara okunnig och därtill ganska dum.
Lars Vilks gjorde ganska precis samma grej mot judar när han gjorde ”judesuggan”.
Några blev upprörda, men inte mycket mer än så. Helt enkelt för att det är ytterst få kulturer och religioner som spårar ur över trams på samma sätt.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Men det var ju missiler och hologram. Samt bomber så wtc vart till smulor.

Men det här då? Kan man ta över mjukvarorna i bilen på något sätt? Har GPS plottats eller har ratt styrningen monterats på något?

Låt säga att den som verkligen vill döda vilks. Sätter upp en dold kamera på fronten på bilen. Tar över ratt styrning och åker bakom i en bil eller något. När tillfälle blir så svänger den rätt över för ratten är kontrollerad. Borde ju gå?

Skulle kunna vara så det gått till.

Låter väl mycket James Bond.

Men bilar går tydligen att ”hacka” enligt folk på KTH. O jag tror inte terrorister går på KTH.

Enklare då att placera en bomb under bilen.

Ännu enklare är det att skaffa ett bra givär med kikarsikte o vänta in bytet på lämpligt ställe. Men det var ju inte fallet här.

Vi väntar med spänning.
Den som ska betala ut 1,5 mille vill troligtvis få PR valuta för pengarna o kommer tillkännage någon form av meddelande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Källa?
Bl.a. Expressen skriver att bilen färdades i "hög fart". Det kan man iofs tolka på olika sätt.

https://www.expressen.se/kvallsposten/en-till-sjukhus-pa-e4-fordon-fattade-eld
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbajenet
Jag har alltid tyckt att han är en avskyvärd människa, hade han gjort samma sak mot den judiska tron så hade han blivit kallad antisemit och canclad. Nu passade han på för att det var rätt i tiden att kritisera Islam, det finns otaliga sätt att kritisera något som man inte tycker om eller respekterar, han valde att göra det på ett sätt som han visste skulle skapa problem och våldsamheter, men han visste också att han skulle få skydd och att andra skulle få ta smällen, som de i Köpenhamn. Nu har 2 till poliser fått sätta livet för att denna idiot skulle dölja sin rasism bakom så kallad konst. Jag är övertygad om att hade han levt under nazi tiden så hade hans teckningar varit grovt antisemitiska och han hade varit en nazi gullegris.

Må de två poliserna vila i frid och mina tankar går till deras familjer

Du tycker alltså att man ska bli dömd till döden för en liten teckning? 🤔
Jamen då passar du inom tex islam. El tro och hopp el vad ni sossemuslimer nu heter. Sånna som du som fyller leden i diktaturer.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Nu är jag inte insatt i just personskydd, men att poliser kör i de hastigheterna är inte ovanligt. Man blåser på.

Om man inte har anledning? Det om något är ju att riskera skyddspersonens liv.
Citera
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Nu jobbar jag inte vid Säpo, de kanske tänker annorlunda och gillar det hollywoodska, men jag tänker att om man från högt uppsatt position inför allmänheten vill fejka någons död för att denne skall kunna leva tryggt annorstädes så gör man inget spektakulärt. Trafikolycka med döda poliser, massor av vittnen inte minst i form av andra trafikanter, räddningspersonal, en traumatiserad lastbilsförare, m.m., m.m.? Nä. På ett eller annat sätt fixar man ett dödsintyg, och därefter kan man läsa att personen "stilla har somnat in efter in tids sjukdom. X blev 75 år".
Nä det är nog en väldigt stor grej att stage:a en sådan olycka skulle jag tro nu när jag tänker till lite, och för många inblandade för att det skulle kunna hemlighållas. Dock skulle jag om jag vore islamist känna ett litet antiklimax av att han gick och dog på det viset, plus att det i bakhuvudet skulle mala på om att han kanske aldrig dog, och att jag aldrig skulle få veta med 100% säkerhet om han är död eller ej. Lite som Elvis lever-fenomenet, fast omvänt. Grattis alla islamister, Lars Vilks är död... eller?
Citera
2021-10-03, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Det finns bilder nu, vajer finns nere i diket dvs en bil i hög fart flyger över den vajern sluta med konspiratoriska inlägg i vart enda jävla ämne

Har du inte skjutit dig tillräckligt i foten ikväll? Allt du skriver går ju emot dig själv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in