2021-10-03, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Massmedia rapporterar om frontalkrock, DN bl.a.. Hur vet du att det ej var en frontalkrock?

Nej jag vet ingenting. Har bara läst på twitter och insta och ”någon” hade ”sett”.

Men också ganska omöjligt att köra igenom vajerräcket.
Citera
2021-10-03, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Se själv på bilderna. Inklusive räckena som är sönderkörda.
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/wOKpoM/kunstneren-lars-vilks-75-doede-i-ulykke

Intressant, tack.
Citera
2021-10-03, 23:49
Medlem
Antingen pit maneuver eller jagade till den grad att man tappar kontrollen.
Citera
Medlem
rtyuios avatar
Så poliserna + Vilks är död. Vad med Lastbilschauffören? Överlevde han att berätta sin version?
Citera
Medlem
Det dör drygt 200 personer om året på svenska vägar, hur många av dessa dör på motorvägar/2+1-vägar? Mitt på dagen? När det inte är snö?

Måste ju krylla av folk som då och då kör 140 km/h. Jag sätter ju farthållaren på 138 km/h (vill inte bli av med lappen) ibland när jag har bråttom. 99,999 % av alla gånger folk kör 140 km/h händer ingenting alls.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Enligt media körde polisbilen i mycket hög hastighet.

Källa?
Citera
2021-10-03, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zlynis
Uppgifterna är från Räddningstjänsten som kom på plats.

OK, tack.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Flera anger att dom skulle ha kört i 150-200, varför skulle dom göra det?

Nu är jag inte insatt i just personskydd, men att poliser kör i de hastigheterna är inte ovanligt. Man blåser på.
Citera
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Var det en plågsam död för Vilks, tror ni?
Nej. Den var inte märkbar ens. Betydligt betydligt kortare än medeldöd.

Men, din farhåga och egentliga fråga är, är allt en cover up? Så lägg tillbaka champagnen alternativt baklavan tills du fått säker info.
Citera
Bannlyst
Lämpligt att polisernas kroppar brann upp till oigenkännlighet
Citera
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Hur vet du att kommentarer är från diasporan? Det är ju högerextremister sjukt duktiga på, att föreställa sig till "tanter" i kommentarsfälten och nu till muslimer. Allt för att orsaka oreda i Sverige, de är köpta av främmande makt. Bara de får pengar gör de vad som helst, säljer ut sitt land. Det är dessa som är sverigehatarna.

Var kyligare min vän mot sånt du ser och hör.
Detta var det foliehattigaste jag läst på Flashback länge — och då var jag inne på en antivax-tråd tidigare idag.

Du tror alltså att alla muslimer SAMT alla tanter i alla kommentarsfält är botar?

Jag hatar att vara bäraren av dåliga nyheter, men tyvärr är båda typerna riktiga människor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Eftersom det pratas om en frontalkollision utgick jag från att olyckan skett för vägarbete pågår.

Annars blir det svårt att förklara hur Polisbilen kom över på fel sida/mötande körbana om det finns vajer eller räcken.

Där vägarbetet pågår är det lätt att komma över på fel sida.
Bara plastkoner som delar körfältet.
4 filig väg med någon meter mittremsa och lågt vajerräcke, om det var en "vanlig" olycka måste det ha gått mycket fort. Föraren har av någon anledning tappat kontrollen över bilen.
Polisen får köra för fort om de anser att det finns anledning till det, men vanliga poliser är många gånger inte de bättre bilförarna.
Har dessa på personskyddet extrautbildning på bilkörning? typ de ska kunna hantera bilar utöver vad ett vanligt körkort kräver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in