Jag missade helgens matcher, men Freiburg ska ha spelat en okej match fast varit helt ineffektiva i sista tredjedelen (förutom standardsituationer). Som tur var var Hertha usla och förtjänade inte ens det mål de fick. Skönt att vi kan vinna även när vi har stora brister.
Ett drömmål för säsongen är att fortsätta släppa in färre mål än matcher, eftersom vårt enorma försvarsspel är en så stor del av vår framgång. 2012/13 släppte vi in 40, så det är inte omöjligt!
Citat:
Ursprungligen postat av
cyberkalle
Upamecano var riktigt usel i försvaret han har inte imponerat på mig än i Bayerntröjan. Vi skulle ha behållit Boateng
Ni läste det här först: Jag tror att Bayern kommer att köpa Nico Schlotterbeck nästa sommar, ifall han håller samma nivå som nu. Tysk, smart, och han har en ordentlig vinnarmentalitet och är inte rädd för att säga att han är duktig. Riktig Bayern-mentalitet.
Jag är hittills inte helt säker på att han kommer att bli en världsspelare, men jag blir så jäkla imponerad av alla val och tacklingar han gör på plan. Han har inte riktigt Söyüncüs man-mot-man-spel, men annars har han Kochs djupledspassningar och Ginters ställningsspel, för att nämna några backar som har gått från Freiburg in i landslag och större klubbar.
Typ 23 miljoner euro kommer han att gå för om han bara har ett år kvar på kontraktet. Sen kommer han prestera på topp för Bayern i tio år