2021-10-03, 22:51
Medlem
Sam.Boyds avatar
Skulle jag var politisk PR strateg så skulle jag i morgon köra på kortet att Wilks plötsligt blev ”stökig” under färden o var vållande till olyckan som kostade två unga erfarna poliser livet.
O sedan hoppas inte några skäggtomtar tar på sig dådet…
Citera
2021-10-03, 22:51
Medlem
Fitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Det första som slog mig när jag hörde lastbil och Vilks var attentat. Någon som vet om lastbilen kört upp jämsides och mejat eller kört över mittenräckena? Extrem otur om man får sladd och åker över sådär. Nog lite svårt att komma över sådär, men nog möjligt med lastbil?

Läs för fan innan du skriver......hundra inlägg beskriver att det INTE var lastbilen som kom över på fel sida.....
Citera
2021-10-03, 22:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Torrt väglag. Fint väder. Fortfarande ljust ute. Mittvajer.
Ja, mittvajer var det första jag tänkte på. Är lastbilschaffisen hard core islamist och polisen/media mörkar det? Långsökt javisst men ingenting förvånar längre.
Citera
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jj_6
Vi får se om förarens namn släpps och ger indikation på en inkvoterad jihadpolis.
Finns en del lättlurade svennar som låter sig islamiseras för att få känna sig populära och delaktiga i något stort.
Citera
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Låt mig gissa hur det här har gått till.

Vilks hämtas upp av två personer ur livvaktsskyddet. Yngre poliser, en ung utländsk man med arabisk härkomst och en blond svensk kvinna. Man sätter sig i bilen och far ut på motorvägen. I höjd med Markaryd går det undan, långt över 110 km i timmen. Det är tyst i bilen och den unge mannen kör. Helt plötsligt skriker föraren ”Allahu Abkbar” och styr bilen mot vänster, genom vägvajrarna och rakt emot en mötande lastbil.

Polismyndigheten kommer att undersöka detta och inse att den unge polismannen sannolikt utförde ett självmordsuppdrag och att det var därför han sökt in till polisen från första början. Han antogs och hans arabiska härkomst och tvåspråkighet ansågs av myndigheten vara en styrka. Detta är oerhörd information som inte får komma ut, så beslut tas om att tysta ner hela saken. ”För rikets säkerhet”. Så att inte medborgarna tappar förtroendet för polismakten. Alltihop kommer att beskrivas som”en tragisk olycka” och skulden kommer att läggas på bilens styrsystem. Om några veckor är allt glömt och business as usual på intagningen på Polishögskolan.

Hur troligt känns det att en person som Lars Vilks skulle tilldelas en muslimsk polis?
Citera
Medlem
Flashback var först med denna oerhört tragiska olycka. 5 minuter snabbare än Expressen som var tvåa.
Såg en del tv-program där Vilks alltid gick segrande ur debatten. Lugnt och sakligt utmanövrerade han vänsterkritikerna. En stor förlust för demokratin i Sverige.
Citera
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Vila i frid alla 3.

Jag misstänker skarpt att detta inte är en olycka.

Hur stor är chansen att det är en olycka när Lars Vilks är en av de döda?

Slår vad om att chauffören i lastbilen är musse,
och med tanke på den stora branden,fanns
det säkert ngn form av sprängmedel i lastbilen.

Att tre människor,varav 2 poliser mördas på detta sätt,
är ett mkt allvarligt hot mot hela landet.

Vila i frid,alla 3.

Du har rätt. Så rätt så. Nu kom ju polisbilen över på fel sida vägen. Men muslimerna har ju såklart skickat ut självmordslastbilar i alla år, i hopp om att en dag så ska polisbilen hamna på fel sida av ett vajerräcke och frontalkrocka
Citera
Medlem
Den ena Landcruisern har regnummer ZAZ486.
Finns ytterligare en identisk till den. Vågar nästan svära på att det är någon av dessa. Som ni ser är vikten 4 ton.
Citera
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Tvärtom ska det ha varit polisbilen som körde över på fel sida och krockade med lastbilen
Men konstigt ändå

Oj, det låter ju väldigt märkligt. Blir intressant att följa den utredningen. Fick den sladd tro?
Citera
2021-10-03, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Var väl SÄPOS skyddsbil som kom på fel sida av vägen, inte lastbilen.
Det här rör sig om polisens personskydd.
Säkerhetspolisen ansvarar bara för personskyddet för statsledningen, det är betydligt enklare att infiltrera polisen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Skulle jag var politisk PR strateg så skulle jag i morgon köra på kortet att Wilks plötsligt blev ”stökig” under färden o var vållande till olyckan som kostade två unga erfarna poliser livet.
O sedan hoppas inte några skäggtomtar tar på sig dådet…

Pappa staten kommer nu göra allt i sin makt att tysta ned attentatet. Olycka kommer man kalla det i tid och otid. Vad än en utredning skulle visa. För mycket står på spel. Kommer sanningen fram bryter helvetet lös.
Citera
Medlem
Det vanliga är att bilen kör fast i vajerräcket och vänster framvagn blir mos. Konstigt att bilen kör genom vajern och inte trycks tillbaka. Nedslående att höra att det är Vilks som avlidit och två poliser.
Det har ju hänt att lastbilar kört i fyllan och trängt genom räcket och dödat en mötande bilist. Men inte att det är bilisten som tränger genom barriären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in