2021-10-03, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Bra inlägg, kan ju förklara att den kommer över räcket. Och även att lastbilschauffören behövde vård kan ju förklara det, med vanlig bil så brukar ju lastbilschauffören klara sig utan en skråma.

Dom har även 1 eller 2 lite äldre BMW X5 som jag tror dom använde som följebilar. Även dom va bepansrade. Jag råka köra efter en av deras Landcruisers i Malmö, mitt i natten för 1-2 år sen. Va helt omedveten att det va polisen först. Såg en gråhårig man i baksätet, och jag låg bakom dom ett tag och jag tror livvakterna blev oroliga så vid ett rödljus drog dom ifrån mig. Det va först då jag förstod kolla regnumret och såg att Landcruisern tillhörde polisen. Därav är jag säker den gruppen hade Lars Vilka under sitt beskydd.
Citera
2021-10-03, 22:49
Medlem
KuKluxKlans avatar
Garanterat ingen olycka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Ja. Wikileaks-läckorna visar hur både underrättelsetjänster och kriminella kan ta över kontrollen av bilar. Ju modernare bilar desto lättare (allt är datorstyrt).

Man får vara rejält pantad om man tror att muslimernas hatobjekt nummer ett dör i en oförklarlig olycka, mitt på dagen, på en av Sveriges finaste vägar. Med vajer. Klart och fint väder.

Håller fullständigt med dig. Sannorlikheten att det "bara" är en vanlig trafikokycka=0.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Det första som slog mig när jag hörde lastbil och Vilks var attentat. Någon som vet om lastbilen kört upp jämsides och mejat eller kört över mittenräckena? Extrem otur om man får sladd och åker över sådär. Nog lite svårt att komma över sådär, men nog möjligt med lastbil?

Tvärtom ska det ha varit polisbilen som körde över på fel sida och krockade med lastbilen
Men konstigt ändå
Citera
2021-10-03, 22:50
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalleKalle
Jag var i närheten och såg // Det small ordentligt 3ggr. Vägen är svagt böjd men annars jättebra
Hur tre, menar du själva krocken, eller lät det som en smäll (bomb) som kan ha orsakat avvikelsen från filen?
Citera
Medlem
PC-Dators avatar
OM det är ett mord som utförts på Lars Vilks så är det här bland det allvarligaste och mest hotfulla muslimer har gjort i sverige.

Det skulle också visa på hur starka dom har blivit. Sluta gulla med dödskulten för fan! Ni är alla sjuka i huvudet.
Citera
Medlem
kauwts avatar
Jag tar av min basker och säger vila i frid åt de två poliser som miste sina liv idag.
Citera
Medlem
Sockerhalss avatar
Fy fan.... De fick honom till slut. Min sorg och förtvivlan är stor över Lars Wilks. T.om poliser offrades.
Citera
Medlem
Aftonbladet visade tidigare bilder på eldhavet och röken innan den var känt att attentatet var mot Lars Vilks, men nu har närbilderna tagits bort från artikeln och ersatts med sämre bilder. Var det någon som hann spara ner de första bilderna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Det här låter märkligt:

Tror det är alldeles för tidigt att utesluta attentat. Hur fan lyckades bilen ens ta sig igenom räcket??

https://www.expressen.se/kvallsposten/en-till-sjukhus-pa-e4-fordon-fattade-eld/

Nån skrev att han vart i sthlm i helgen. Om han kördes hem därifrån till Småland så sätter polisen troligen farthållaren. Uttråkad somnar han till och far rätt i vajerräcket och över till andra sidan. Väl på andra sidan så möter de lastbilen.

Eller så är en av poliserna islamist.

Vad är mest troligt?
Citera
2021-10-03, 22:51
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Låt mig gissa hur det här har gått till.

Vilks hämtas upp av två personer ur livvaktsskyddet. Yngre poliser, en ung utländsk man med arabisk härkomst och en blond svensk kvinna. Man sätter sig i bilen och far ut på motorvägen. I höjd med Markaryd går det undan, långt över 110 km i timmen. Det är tyst i bilen och den unge mannen kör. Helt plötsligt skriker föraren ”Allahu Abkbar” och styr bilen mot vänster, genom vägvajrarna och rakt emot en mötande lastbil.

Polismyndigheten kommer att undersöka detta och inse att den unge polismannen sannolikt utförde ett självmordsuppdrag och att det var därför han sökt in till polisen från första början. Han antogs och hans arabiska härkomst och tvåspråkighet ansågs av myndigheten vara en styrka. Detta är oerhörd information som inte får komma ut, så beslut tas om att tysta ner hela saken. ”För rikets säkerhet”. Så att inte medborgarna tappar förtroendet för polismakten. Alltihop kommer att beskrivas som”en tragisk olycka” och skulden kommer att läggas på bilens styrsystem. Om några veckor är allt glömt och business as usual på intagningen på Polishögskolan.

Du har inte sett Vilks polisskydd va? Det är inte några ungtuppar som får uppdraget. Polisen i Skåne handplockar dem, inte precis så att man i fikarummet på morgonen får reda på: Aha, jag trodde jag skulle göra nykterhetskontroll. Men tydligen ska jag skydda Vilks.
Tror du verkligen att man tar in folk med riskbeteende att skydda en person?
Citera
2021-10-03, 22:51
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Kommer bli en hård nöt bortförklara för statspropagandan och övrig pk-media. Vem körde polisbilen?

Låt säga att föraren var en Mohammad Atta så kommer polisen nu fort som fan ändra namnet till Birger Svensson . Tro mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in