2021-09-25, 19:42
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linisen76
Du fick den alltså inte på recept?
Nej köpte svart, skulle aldrig någonsin få nån form av benso eller annan narkotikaklassad medicin då jag står som missbrukare i journalen.
Citera
2021-10-02, 15:36
Avslutad
[quote=Linisen76|[/QUOTE]

Du borde inte inte använda benzo dagligen, men om inget annat alternativ är relevant så måste vi ha mer info.

Jag antar att du är kvinna, ca 50-65 kg (-input age) ?

10mg Stesolid (diazepam) / dag utspritt på två tillfällen. var annan månad varva det med Ikto (Klonazepam) ca 0,5 -1 mg utan tidigare tolerans förutsatt att mina antaganden kring din fysik är så när på korrekta och förutsatt att du inte har tidigare missbruksproblematik annat än möjligen alkohol.

Det i kombination med minimal alkoholkonsumtion bör hålla dig fungerande och minimera toleransutveckling.
Citera
2021-10-02, 16:46
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trainrider
Nej köpte svart, skulle aldrig någonsin få nån form av benso eller annan narkotikaklassad medicin då jag står som missbrukare i journalen.

I samma sits.. ...jävligt underlig policy... jag menar, man (jag, antagligen du) har ju "självmedicinerat" hela livet (i mitt fall) med alkohol.

Pga av detox på St Göran med tokdoser dia kunde jag - trots absig pga ikton - kapa fr en till två, alltså 4 till 2 mg. Funkat i en månad - men se i iktotråden vad som hände när jag av misstag tog 1 mg... skulle "bli av med halvor" som låg och skräpade. Hade ett helvete.

On topic; stess tror jag du TS likt de flesta efter 2-3 månader utvecklar tolerans på, som andra bens, men fan inte ikto! Har också övervägt att "käka denna lågdos" livet ut. Inga panikattacker längre. Sover bra, at last! (iofs m blygsamt Z-tillskott). Viktigast: kan hålla mig från alkoholen, hade en "social pryl" med jobbet i veckan som gick utmärkt, tog min dagliga "kvällstab" innan, kände inte ett dugg sug. Men att utsätta kroppen för 1 mg -hua.... fy, fan, kommer jag trappa ner kör jag via 1,75 isf. Kollektivt OT-sorry här!
Senast redigerad av GoggeGogelius 2021-10-02 kl. 16:48.
Citera
2021-10-02, 18:05
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
I samma sits.. ...jävligt underlig policy... jag menar, man (jag, antagligen du) har ju "självmedicinerat" hela livet (i mitt fall) med alkohol.

Pga av detox på St Göran med tokdoser dia kunde jag - trots absig pga ikton - kapa fr en till två, alltså 4 till 2 mg. Funkat i en månad - men se i iktotråden vad som hände när jag av misstag tog 1 mg... skulle "bli av med halvor" som låg och skräpade. Hade ett helvete.

On topic; stess tror jag du TS likt de flesta efter 2-3 månader utvecklar tolerans på, som andra bens, men fan inte ikto! Har också övervägt att "käka denna lågdos" livet ut. Inga panikattacker längre. Sover bra, at last! (iofs m blygsamt Z-tillskott). Viktigast: kan hålla mig från alkoholen, hade en "social pryl" med jobbet i veckan som gick utmärkt, tog min dagliga "kvällstab" innan, kände inte ett dugg sug. Men att utsätta kroppen för 1 mg -hua.... fy, fan, kommer jag trappa ner kör jag via 1,75 isf. Kollektivt OT-sorry här!
Jag har självmedicinerat med olika former av droger i princip hela livet, alkohol har dock aldrig varit min grej, jag har väl mest fastnat för röka, opioider och centralstimulanter.
Tycker det är helt sjukt att man inte ska kunna få den medicin man verkligen skulle behöva bara för att man står som missbrukare i jornalerna.
Även om man skulle va ren i 20 år så klassas man fortfarande som missbrukare av vården och få fortfarande inte den hjälp man behöver.
Citera
2021-10-02, 18:10
Medlem
trainriders avatar
Citat:

Hade jag kunnat få ikto av läkare och gått på det livet ut så hade jag förmodligen hålla mig borta från alla andra droger.
När jag åt ikto i 6månader så höll jag mig borta från alla andra droger i princip hela tiden, kunde ta nått annat nån gång väldigt sällan då istället för som nästa direkt efter avtändningen var klar började bruka massa annat dagligen igen. Får vara glad att jag hållit mig mest till röka bara senaste tiden.
Citera
2021-10-02, 18:15
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trainrider
Hade jag kunnat få ikto av läkare och gått på det livet ut så hade jag förmodligen hålla mig borta från alla andra droger.
När jag åt ikto i 6månader så höll jag mig borta från alla andra droger i princip hela tiden, kunde ta nått annat nån gång väldigt sällan då istället för som nästa direkt efter avtändningen var klar började bruka massa annat dagligen igen. Får vara glad att jag hållit mig mest till röka bara senaste tiden.

Jo - det är faktiskt helt jävla sjukt nuvarande förskrivningspraxis. Samtidigt kan man läsa renodlade "flöddrare" ("nöjesknaprare") här - ingen nämnd! - som står på recept... ...så länge man flyger under radarn så kan "rätt" (eller "fel" beroende på hur man resonerar... ) skriva ut.

Också galet att vården drar alla bens över en kam...
Citera
2021-10-02, 18:43
Avslutad
Citat:
Jo - det är faktiskt helt jävla sjukt nuvarande förskrivningspraxis. Samtidigt kan man läsa renodlade "flöddrare" ("nöjesknaprare") här - ingen nämnd! - som står på recept... ...så länge man flyger under radarn så kan "rätt" (eller "fel" beroende på hur man resonerar... ) skriva ut.

Känner mig inte träffad, men kallade du mig nyss för knarkare?! Oooooh..... inga namn nämnda, läste bara mellan raderna.

Jag har en väldigt öppen dialog med min läkare via VC där jag tydligt sagt att jag inte tänker stå på LARO för att få min medicin. Jag har tillverkat min egna cannabis olja som jag vid ett tillfälle tog med till ett möte så de kunde mäta CBD och THC halterna. Jag har fått arbeta länge för att bevisa mitt behov och få något förtroende med veckoliga urin/blod prover och ta mig sjutton, efter några år så litar de på mig.

Men annars kan man ta den "enkla" vägen, gå till doktorn, få remiss till BC och jobba in ett fungerande schema där om det är vad som passar en själv bäst.
Citera
2021-10-02, 18:50
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtunderliv
Känner mig inte träffad, men kallade du mig nyss för knarkare?! Oooooh..... inga namn nämnda, läste bara mellan raderna.
- - -

Easy, easy, easy! Hade två användare som postar rätt sällan i bakhuvudet - däribland INTE du!!!

Prylen är att det är som han skriver - ffa bensbrukare råkar ut för detta framför farbror (eller fru/frk) doktorn. Märks om inte annat på Detox, både Maria och StGöran - har du "opiatbakgrund" kan du knalla omkring där i ständig Sub-dimma...
Citera
2021-10-02, 19:15
Medlem
trainriders avatar
Citat:

Har aldrig tagit benso för att nöjesknarka och skulle aldrig göra det heller även om man anses som missbrukare då man självmedicinerar med annat istället eftersom det är omöjligt att få det utskrivet om man väl en gång testat illegalt och råkat hamna i läkarnas journaler.
När jag åt ikto höll jag mig till endast 2-4mg/dag och behövde aldrig höja dosen, då blev jag den jag egentligen vill vara, glad, social och drogfri.
När jag ätit alprazolam har det endast varit 1-2mg per kväll för att kunna sova aldrig höjt den dosen heller utan när jag blivit tolerant på den dosen så slutar jag med det istället för att öka dosen.
Citera
2021-10-02, 19:18
Avslutad
Citat:
Easy, easy, easy! Hade två användare som postar rätt sällan i bakhuvudet - däribland INTE du!!!

Prylen är att det är som han skriver - ffa bensbrukare råkar ut för detta framför farbror (eller fru/frk) doktorn. Märks om inte annat på Detox, både Maria och StGöran - har du "opiatbakgrund" kan du knalla omkring där i ständig Sub-dimma...

Nej för fan, jag är inte så lätt förnärmad ^^.

Ja, visst är de märkligt att läkarna inte vill hjälpa en när man sitter där med en tom blank blick, luktar sprit och stirrar in i väggen medan man förklarar sin paralyserande ångest med slöddrande svårförståeliga meningar.

Vissa människor kommer aldrig ens erkänna sin problematik för sig själva och då är det svårt att få hjälp i guess..
Citera
2021-10-02, 19:30
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtunderliv
Nej för fan, jag är inte så lätt förnärmad ^^.

Ja, visst är de märkligt att läkarna inte vill hjälpa en när man sitter där med en tom blank blick, luktar sprit och stirrar in i väggen medan man förklarar sin paralyserande ångest med slöddrande svårförståeliga meningar.

Vissa människor kommer aldrig ens erkänna sin problematik för sig själva och då är det svårt att få hjälp i guess..

Inte ett dugg mer synd om opiatnissar eller tjacktroll, minns för ett tiotal år sedan när en dylik fick "vänta i kanske en kvart, läkaren är snart här" men likförbannad tjöt (eller "tjöt" förresten, ganska bra pipa!) SUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUB!!!!!! / Mvh Hr Lättförnärmad
Citera
2021-10-03, 20:17
Avslutad
Citat:
Inte ett dugg mer synd om opiatnissar eller tjacktroll, minns för ett tiotal år sedan när en dylik fick "vänta i kanske en kvart, läkaren är snart här" men likförbannad tjöt (eller "tjöt" förresten, ganska bra pipa!) SUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUB!!!!!! / Mvh Hr Lättförnärmad

Haha ja droger ovanpå ett redan stadigt ego kan bli en rätt otrevlig kombination. Typ när intagna eller patienter känner sig berättigade och kräver orimliga saker. Hade en kamrat som gick berkserkargång inne på bc när han blev nekad meta. Han hade ju bara tagit sin "lilla" morgonfix av super bra thai smack.

Man borde ha två program, ett dit man går om man vill sluta och ett annat där man är om man bara vill fortsätta knarka. Alternativ två borde vara statligt subventionerat heroin/amfetamin men drop in för hälsokontroller istället för alla löjliga förbud
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in