Citat:
Ursprungligen postat av
trainrider
Ikto är den bästa benson enligt mig, just med tanke på den obefintliga toleransökningen och att man inte blir lika dum I huvudet som på tex alpra. Nej det verkar inte vara någon som vet varför inte toleransen ökar av ikto.
Alpra måste jag nästa öka dosen redan dagen efter och diazepam klarar man iallafall några dagar innan man måste öka dosen.
Håller med igen kompis, tar man 2-4mg ikto om dagen så är man stabil utan ångest och känner sig helt nykter, ikton bara smälter bort ångesten. Man behöver inga akutmediciner, inga panikattacker, ikton tuggar på i bakgrunden och sköter allt.
Xanor är ett jävla skitpreparat, den som skapade xanor måste ha varit en väldigt ond människa. Man blir helt tom/dum i huvudet, lätt att se påverkad ut, måste fylla på flera gånger under dagen, får rebound-ångest och sen den värsta ATn genom tiderna... det sjukaste är väl också att alla unga som mår dåligt idag typ drömmer om att få xanor utskrivet som om det vore räddningen för allt. Sjukt. Skulle gissa på att en stor majoritet av alla som blir riktiga bensotorskar och går in i väggen/slutligen tvingas lägga in sig gör det via xanor.
Stess är bättre än xanor men som du säger toleransen spårar ur direkt. Jävlar. Man kan få avslappning av 10mg nån gång, sedan nästa gång behöver man 50mg för att få samma effekt. DOCK tycker jag om att använda stessen för riktiga kris-tillfällen, typ när man ska flyga då jag är jävligt flygrädd, då tycker jag den slår perfekt för sitt syfte, då pratar vi höga doser typ 80-100mg.
Men som sagt, ikto är kungen!