2021-10-03, 20:29
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linisen76
Finns det folk som kan gå på stesolid, säg 10-20 mg dagligen under längre tid utan att utveckla nämnvärd tolerans? Eller är det hugget i sten att de slutar funka efter X antal veckor/månader?

Provat flertalet mediciner ( ssri mfl ) - antingen hjälper de inte mot ångesten eller så får jag för mkt biverkningar.

Stesolid verkar vara den ända som faktiskt fungerar mot ångesten och utan biverkningar. MEN jag har stor respekt för benzo och aldrig missbrukat eller vart ute efter rus eller dyl.
Är bara utan att använda det i medicinskt syfte.

Har alltid varit väldigt emot benzo och jag har prövat flera olika och stesolid är uteslutande bäst.

Finns det folk som äter den dagligen som ”långtidsbehandling” i säg flera år i rimliga doser ( och självklart på recept ) utan att utveckla tolerans? Att den liksom fortsätter att fungera år ut och år in på samma dos? Nu pratar jag doser i såg 10-20 mg.

Någon?

( önskar svar från personer som inte använder det i rus-syfte osv )

Japp, Agmatine kommer hjälpa dig med detta!
(FB) Tråden om substanser som nollställer ALL tolerans mot droger/mediciner

Jag spekulerade länge i min tråd om att det kan hjälpa bensodiazepin-tolernas/AT men har nu enligt nya studier det BEKRÄFTAT!

Halleluja!
Citera
2021-10-03, 20:42
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtunderliv
- - -

Man borde ha två program, ett dit man går om man vill sluta och ett annat där man är om man bara vill fortsätta knarka. Alternativ två borde vara statligt subventionerat heroin/amfetamin men drop in för hälsokontroller istället för alla löjliga förbud

Sant! "Min" beroendemottagning har på individnivå lite det stuket, isf att låtsas att alla är helmotiverade... NU är jag ju det, men innan StGöran var det mest för jobbets skull, samt en tidigareläggning av undermedvetet planerat återfall... Men NU! Det är väl då man ska passa på, s a s.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in