2021-10-03, 17:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Tycker att Daniel Craig gjort det bra som actionskådespelare men inte riktigt som Bond. James Bond rollen spelades bäst av Pierce Brosnan som hade rätt humor och blink i ögat det är mycket roligare i just den rollen. James Bond skall främst vara humor och det hade Brosnan....

Håller inte helt med. Humorn får gärna finnas där men jag föredrar när Bond är som Craig spelat honom: intensiv, sarkastisk och känslosam.
Citera
2021-10-03, 18:24
Medlem
Jag har inte sett denna så vet inte ens vad den handlar om. Men ett gemensamt tema idag är hur de dödar gamla filmer med woke eller menlösa action karate filmer . En film t.ex är Star Trek Beyond, det tog (spoiler) ... 5 min in i filmen så var Enterprise förstörd (som hypades som det bästa skeppet), sedan var det karatekickar och absurd och helt overklig action resten av filmen. Vad hände med Star Trek? trodde det var en rymdsaga som utforskade djupa frågor om moral, etik, politik och människans driv på nyfikenhet samt den där känslan av att vi alla sitter isamma båt (kapslades in av skeppet Enterprise). Lika med Bond,filmerna handlade om mystik, exotiska platser, Bonds gadgets, en superskurk och en eller två bondkvinnor. Nu har Bond inga gadgets längre, ren action och Bond ser så gammal ut att han skulle behöva rullator. Skulle inte förvåna mig om nästa bondskurk är en cyberhacker.
Citera
2021-10-03, 19:23
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Jag har inte sett denna så vet inte ens vad den handlar om... Bondfilmerna handlade om mystik, exotiska platser, Bonds gadgets, en superskurk och en eller två bondkvinnor. Nu har Bond inga gadgets längre, ren action och Bond ser så gammal ut att han skulle behöva rullator. Skulle inte förvåna mig om nästa bondskurk är en cyberhacker.
Se den nya så får du åtminstone se lite mystik och några av Q:s gadgets. Exotiska platser också i viss mån. Även ett par snygga brudar var med, även om Bond bara satte på den ena, så visst var NTTD en hygglig Bondfilm. Inte den bästa men långtifrån den sämsta.

Och förutom Dalton och Lazenby har alla Bondskådisar varit 50+ i sina sista filmer och i den åldern börjar många se gamla ut. Det kommer du också att göra när du blir så gammal
Citera
2021-10-03, 21:18
Medlem
WhereIsRussias avatar
VAD I HELVETE SÅG JAG NYSS?!
JAG HAR INTE VÄNTAT 6 ÅR PÅ DET HÄR AMATÖRMÄSSIGA MAGPLASKET TILL AVSKYVÄRDA SLUT!

Det började lovande och bättre än QoS som är Craigs sämsta Bondrulle men när Rami Malek och Christoph Waltz kom in med uttråkad uppsyn så föll hela filmen och får QoS att verka som ett mästerverk.

Alltså, vad i helvete! Fattar att Craig-eran är en reboot men serien har ändå flörtat med de tidigare filmerna och alla Bond-skådisar spelar ju samma person - vilket Diamonds Are Forever klargjorde - men slutet på No Time to Die gör ju att den inte ens går att klämma in nånstans i serien på en kontinuitetsskala.

Alldeles för rörig och rushad handling, klippningen kändes utförd av nån jävla praktikant som fått jobbet på nepotism, Ana de Armas användes för lite och var faktiskt charmig medan Lashanas barnsliga karaktär var helt onödig. Hon visade inte nåt som gjorde det trovärdigt att hon fått ärva 007. Hon och Ana borde egentligen vispats ner till samma person.

Fy fan säger jag bara!
Senast redigerad av WhereIsRussia 2021-10-03 kl. 21:21.
Citera
2021-10-03, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Se den nya så får du åtminstone se lite mystik och några av Q:s gadgets. Exotiska platser också i viss mån. Även ett par snygga brudar var med, även om Bond bara satte på den ena, så visst var NTTD en hygglig Bondfilm. Inte den bästa men långtifrån den sämsta.

Och förutom Dalton och Lazenby har alla Bondskådisar varit 50+ i sina sista filmer och i den åldern börjar många se gamla ut. Det kommer du också att göra när du blir så gammal

Daniel Craig ser ut som han borde checka in på ett hem i Florida till skillnad på de du nämnde. För övrigt är jag nästan 40 och fick visa leg på Lidl idag när jag köpte 3st sockerfria energidrycker, kanske finns en fördel att se ut som en hängpung ändå. Tänk om världen var som i en bondfilm, då kunde jag springa runt i rullator med gråskägg och kostym, så gammal att pacemakern knappt hänger med och svepa den där 19 åriga blondinen utan problem, om nu gråmasken orkar resa sig. License to be a boomer.
Senast redigerad av carlydeveloper 2021-10-03 kl. 21:29.
Citera
2021-10-03, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Det skulle vara grymt om dom gjorde en retrobond,och skulle garanterat bli en hit.

Ja, men kanske blir det lite ofrivilligt Austin Powers då av det hela. En slags retrobond med 60-talets värderingar och kvinnosyn..
Citera
2021-10-03, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Ja, men kanske blir det lite ofrivilligt Austin Powers då av det hela. En slags retrobond med 60-talets värderingar och kvinnosyn..

Tycker nästa Bond borde vara lite mer MacGyver, inte den bästa på att slåss men har hjärna och psyke, lite andra styrkor. Är jag ute och cyklar? Vi har sett den råa bond, den kalla bond (sean connery, psykopaten), kvinnokarlen (Roger Moore), övernaturliga bond (pierce brosnan). Skulle gärna se någon som försöker fylla 007 skor, inte lika raffinerad men har ett starkt psyke, extremt smart men får kämpa och blir starkare i filmerna som följer. Lite som Luke Skywalker.
Citera
2021-10-03, 21:57
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Inte riktigt den bästa filmen jag sett. Allmänt tråkig under vissa scener då de drog ut på snacket sen väldigt klyschigt också.
Citera
2021-10-03, 21:57
Medlem
Citat:
Tycker nästa Bond borde vara lite mer MacGyver, inte den bästa på att slåss men har hjärna och psyke, lite andra styrkor. Är jag ute och cyklar? Vi har sett den råa bond, den kalla bond (sean connery, psykopaten), kvinnokarlen (Roger Moore), övernaturliga bond (pierce brosnan). Skulle gärna se någon som försöker fylla 007 skor, inte lika raffinerad men har ett starkt psyke, extremt smart men får kämpa och blir starkare i filmerna som följer. Lite som Luke Skywalker.

Du menar att det kan vara dax för Jedi-Bond?! Jag kan nog hålla med det som skrivs om en återgång till 60-talet. Teknikutvecklingen har trappats upp på ett närmast löjligt vis för varje film, och det liknar numer (ja, sedan Brosnans osynliga bils dagar) science fiction från framtiden. Inte bara det, för varje film ska actionscenerna vara mer avancerade än i föregående film (återigen Brosnan, när han t.ex glidflyger ikapp ett skenande flygplan..). En återgång till mer kallakriget-spänning, mindre overkliga actionscener, hade inte vart fel. Men det lär ju inte hända.
Citera
2021-10-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Du menar att det kan vara dax för Jedi-Bond?! Jag kan nog hålla med det som skrivs om en återgång till 60-talet. Teknikutvecklingen har trappats upp på ett närmast löjligt vis för varje film, och det liknar numer (ja, sedan Brosnans osynliga bils dagar) science fiction från framtiden. Inte bara det, för varje film ska actionscenerna vara mer avancerade än i föregående film (återigen Brosnan, när han t.ex glidflyger ikapp ett skenande flygplan..). En återgång till mer kallakriget-spänning, mindre overkliga actionscener, hade inte vart fel. Men det lär ju inte hända.

Eller så kanske vi borde gå tillbaka till den högfungerande psykopatiske våldtäktsmannen som gillar att örfila kvinnor, jag menar det skulle vara så underbart anti-woke och upplyftande.
Citera
2021-10-03, 22:11
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980
Så som jag ser det är filmerna bara kronologiska så länge samme skådis spelar Bond. När nån ny skådis tar över som James Bond får man se det som en re-boot eller alternativ verklighet, även om skådisarna som spelat M, Q och Moneypenny ofta hängt kvar eller byts ut i annan takt än James. Det kan hända filmserien från början var tänkt att vara kronologisk när Lazenby tog över efter Connery och därefter Moore efter Lazenby men det blir ju väldigt orimligt i längden att en och samme agent förblir i fysisk högform över ett halvt sekel och räddar världen 25 gånger. Kollar man Dr No eller Goldfinger så är det löjligt svårt att intala sig att de filmerna skulle utspela sig i våran nutid/framtid. De är alldeles för knutna till just 60-talet och det är under den eran de bör utspela sig istället för att man ska låtsas att de utspelar sig typ 2022.

De spelar samma person, Tracy Bond sörjs av Lazenby, Connery och Moore, jag vill minnas att t.o.m. Dalton hintade om henne för Kara Milovy. Själva uppdragen har ju ingen tidsaspekt så 50 år av filmer kan ju vara 15 år i Bondvärlden. Men det är konstigt att Craig-eran har tydliga årtal i sig vilket fuckar upp kontinuiteten.

M, Q, Moneypenny och möjligtvis Felix Leiter är dock utbytbara personer som ärver kodnamnen.
Senast redigerad av WhereIsRussia 2021-10-03 kl. 22:24.
Citera
2021-10-03, 22:21
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Eller så kanske vi borde gå tillbaka till den högfungerande psykopatiske våldtäktsmannen som gillar att örfila kvinnor, jag menar det skulle vara så underbart anti-woke och upplyftande.
Bond som våldtäktsman? Att bond alltid varit bra på att förföra kvinnor hör ju liksom till men våldtäkt? Då är gränsen passerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in