Citat:
Ursprungligen postat av
jocke51
Såg den igår och utöver att den är alldeles för lång och åldersskillnaden mellan Bond och hans kvinna är lite pinsam är filmen sevärd. Inledningen som vanligt magisk! Det jag tycker om med de senaste bondfilmerna är humorn; man vågar driva med sig själv och den brittiska humorn är oslagbar. Sen måste man konstatera att skurkar skjuter fan så illa! Bond och hans kollegor sätter dödliga skott ur alla omöjliga vinklar, medans de onda sprider kulorna utan att träffa annat än väggar och bilglas.
Som helhet 7/10
Jag vet inte men beroende på hurpass emotionellt djup man har och vad man uppskattar hos filmer så tycker jag du har fel men vi har väl olika referensramar. Ja, skurkarna skjuter lite dåligt men det tillhör filmen man får bara tugga i sig det. Hur hade de sett ut annars, man hade aldrig kunnat filmatisera en super agent om det var verklighet för då hade han blivit skjuten direkt.
Ålders skillnaden är inte kontroversiell i mina ögon, han ser knappast ut som en 50 åring och man förstår att han kan ha en sån yngre tjej typ, så det är inget man tänker på. Hans "sexual market value" är tillräckligt övertygande för att man inte ska tänka så, iaf jag.