2021-10-03, 15:25
Medlem
Provrorsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farre11
Då tv4 är så duktiga på spoila har jag tagit reda på vem Sebastian väljer.

Han väljer:

Hur har du sett denna spoilern från TV4?

Tycker killarna dejtar konstigt! De liksom väljer sina favoriter till varenda dejt (och de förväntar sig de), samtidigt som de finns tjejer som knappt träffat killarna. I amerikanska bachelor går ju killen ofta på alla vid något tillfälle för att sålla ut vilka som ens är intressanta men här är de bara som att de går på utseende.
Citera
2021-10-03, 15:46
Medlem
Så som Shilera betedde sig på festen...tänk om en kille gjort så...sådan svartsjuka och kontrollbehov. Ska inte hennes kille få prata med vem han vill. Hoppas hon ryker snabbt för det där är inte friskt.
Elin och Elvira tänker skönhetstävling och tycker att de ska vinna för de ser bäst ut...personligheterna drar ner allt, åtminstone för Elin.
Citera
2021-10-03, 16:28
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saklartvarta
Så som Shilera betedde sig på festen...tänk om en kille gjort så...sådan svartsjuka och kontrollbehov. Ska inte hennes kille få prata med vem han vill. Hoppas hon ryker snabbt för det där är inte friskt.
Elin och Elvira tänker skönhetstävling och tycker att de ska vinna för de ser bäst ut...personligheterna drar ner allt, åtminstone för Elin.

Trodde högt om Shilera innan det patetiska sammanbrottet också. Röda varningsflagg! Hon visste vad hon sökte in till från början, eller så är det kanske bara tecken på att hon utvecklat riktigt starka känslor som förmodligen är skrämmande för henne.
Citera
2021-10-03, 17:19
Medlem
Emma wallenberg ser ut som en dvärg i ansiktet.
Citera
2021-10-03, 21:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Var påstår jag att de flesta svenskar legat med 70-80 personer eller skrivit något om hur många medelsvensson har legat med?
Säger bara att det inte är något märkvärdigt dvs inte något konstigt eller som får folk att höja på ögonbrynen över.
Skulle däremot aldrig berätta för en kvinna jag dejtar om hur många jag legat med. Får ju bara en att framstå som oseriös. Ska bli intressant att se vad tjejernas reaktion blir på Sebastians svar. Såg inte ut som att man fick se något om det i veckans avsnitt.

En snabb googling gav svaret att 15,3 sexpartners är medel i Sverige enligt Inizio. Hur det ser ut globalt vet jag inte men stora delar av världen har fortfarande traditionen att sex innan äktenskap är förbjudet, speciellt för kvinnor.
https://inizio.se/wp-content/uploads/2018/08/Sa%CC%8A-ligger-landet-Inizio.pdf

Då har det medelvärdet höjts. Men 15,3 partners är ändå långt ifrån 70-80 pers. Sedan, jo det är något jag och typ alla min vänskapskrets skulle höjt ögonbrynen över. Vet du hur många individer 70-80 personer är? Att ha legat med så många säger något om personen i fråga och jag förstår att du inte skulle våga säga det till någon tjej du dejtar, då det är en sjuk siffra.

Sedan vet jag inte vem du är eller vilka du hänger med. Men kan garantera dig att många i Sverige skulle höja ögonbrynen över det. Vet inte varför du tror något annat. Som sagt, medelvärdet är 15,3 pers och det är ganska långt till 70 därifrån. Jag hade nog inte kunnat dejta en tjej om hon sa att hon legat med närmare 100 pers. Det säger något om hennes syn på sig och vad hon prioriterar.
Citera
2021-10-03, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Du har rätt. Det var som du säger på 70 talet kanske. Innan mobilerna och badoo och tinder fanns.

Mer det är nog fortfarande mer ovanligt än vanligt.
Nåja, på 70-talet var det många som var ute och dansade 3 ggr i veckan. Betydligt lättare (tycker jag iaf) att mötas i en krogkö och typ "du tycker jag är snygg, jag tycker du är snygg, nu sticker vi hem och knullar" än alla dessa tinderdejtar man ska fixa och så är bara en bråkdel som når upp i den standard de visat upp sig i.. men vad är det man säger, 80% av kvinnorna på tinder delar på 20% av männen så visst finns det främst kortvariga relationer att hämta, inte minst för kvinnor och män som ser ok ut/bra profil. isåfall är nog faktumet att giftermål och familjebildande skjutits upp flera år en större faktor för antal partners som folk har, dock knullar yngre mindre än förr.. https://sverigesradio.se/artikel/7079497
https://www.mabra.com/relationer/7-rimliga-orsaker-till-att-dagens-ungdom-ligger-sa-lite/6658424
Citera
2021-10-04, 00:35
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25181
Emma wallenberg ser ut som en dvärg i ansiktet.

Det känns hemskt att säga men det gör hon verkligen, tänkt samma sak. Kanske därför hon inte blivit utbjuden än.
Citera
2021-10-04, 01:27
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Efter att ha sett fler avsnitt av denna såpa (varför tittar jag ens..?! ) så tycker jag inte längre att Evelina är söt och trevlig iallafall. Både hon och Elin framstår som dryga, elaka översittare som ser sig som förmer än andra. Evelina ligger dessutom inne med ett otäckt flin även när hon säger något negativt.

De trevligaste och mest jordnära tjejerna verkar vara Ida, Rebecka och Shilera. Jag fattar inte att det inte är huggsexa om de tre? Varför springer mansvalparna efter de elakaste bitcharna De säger att tjejer bara vill ha badboys... Det verkar som att detsamma gäller för killar.

Den där Shilera är sjukligt svartsjuk, livet kommer att bli ett helvete med en tjej som ska skapa drama varje gång Sebastian pratar med eller ens tittar åt en annan kvinna.

Men det var bra att hon visade vad hon går för så att killarna vet.
Citera
2021-10-04, 04:01
Medlem
ziggarillens avatar
Elin påminner om kaninkokerskan. Tycker hon ser lite galen ut i blicken och dryg som fan är hon också. Ogillar henne starkt och bara vetskapen om att hon springer omkring och kysser folk med herpes är motbjudande. När man blir så där självgod och egenkär försvinner det som kunde varit vackert.

Dessutom är läpparna alldeles för stora och tjocka. Sebastian har nog också upptäckt hur hon är som person då intresset verkar avstannat. Den finaste och sötaste är Ida. Brukar inte använda ordet ljuvlig men gör det nu då hon beskrivs. Jag hoppas att han väljer henne i slutändan om det är seriöst på riktigt.
Senast redigerad av ziggarillen 2021-10-04 kl. 04:04.
Citera
2021-10-04, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farre11
Då tv4 är så duktiga på spoila har jag tagit reda på vem Sebastian väljer.

Han väljer:

Okej, nu vet jag inte vem han väljer lol, det var bara ett bröllopstema i kommande avsnitt som förvirrade mig…..men men, nu blir det spännande igen och jag kan fortsätta titta.
Citera
2021-10-04, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Det känns hemskt att säga men det gör hon verkligen, tänkt samma sak. Kanske därför hon inte blivit utbjuden än.

Tänkte du samma sak? Haha. Helt otroligt isf. Hon ser verkligen ut som en dvärg i ansiktet. Konstigt utseende.
Citera
2021-10-04, 15:41
Medlem
Elin ser galen ut i ögonen och hon har en extremt vidrig personlighet! Att hon inte berättade om sin äckliga herpes bevisar vilken vidrig personlighet idioten har!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in