Citat:
Ursprungligen postat av
JayJayAdams
Var påstår jag att de flesta svenskar legat med 70-80 personer eller skrivit något om hur många medelsvensson har legat med?
Säger bara att det inte är något märkvärdigt dvs inte något konstigt eller som får folk att höja på ögonbrynen över.
Skulle däremot aldrig berätta för en kvinna jag dejtar om hur många jag legat med. Får ju bara en att framstå som oseriös. Ska bli intressant att se vad tjejernas reaktion blir på Sebastians svar. Såg inte ut som att man fick se något om det i veckans avsnitt.
En snabb googling gav svaret att 15,3 sexpartners är medel i Sverige enligt Inizio. Hur det ser ut globalt vet jag inte men stora delar av världen har fortfarande traditionen att sex innan äktenskap är förbjudet, speciellt för kvinnor.
https://inizio.se/wp-content/uploads/2018/08/Sa%CC%8A-ligger-landet-Inizio.pdf
Då har det medelvärdet höjts. Men 15,3 partners är ändå långt ifrån 70-80 pers. Sedan, jo det är något jag och typ alla min vänskapskrets skulle höjt ögonbrynen över. Vet du hur många individer 70-80 personer är? Att ha legat med så många säger något om personen i fråga och jag förstår att du inte skulle våga säga det till någon tjej du dejtar, då det är en sjuk siffra.
Sedan vet jag inte vem du är eller vilka du hänger med. Men kan garantera dig att många i Sverige skulle höja ögonbrynen över det. Vet inte varför du tror något annat. Som sagt, medelvärdet är 15,3 pers och det är ganska långt till 70 därifrån. Jag hade nog inte kunnat dejta en tjej om hon sa att hon legat med närmare 100 pers. Det säger något om hennes syn på sig och vad hon prioriterar.