2021-10-03, 16:17
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Plattjordseliten producerar videor där dom utelämnar det dom inte gillar. Om du ser vatten bakom har båten inte nått horisonten än.

Jag tror inte att du kommer att hitta något om Södra korset, för det är ett av ämnena som plattjordingar inte vågar gå in på.

Plan och jordens rotation orkar jag inte att gå in på igen. Flygplan rekker fram med 700 km/h. Vi vet det. Och vi vet också att 2800 km/h är det som behövs söder om ekvatorn för att nå fram i tid om jorden är platt.

Nej men den har försvunnit med mast sist. Och sen zoomas tillbaks med skarpare utrustning än dina ögon.
Alltså. Horisonten förflyttar sig längre bort ju bättre du kan se.

Hur vet du det om du inte har nån plattkarta som efterfrågas hela tiden?
Att människor har lokalsinne och kompass får inte blandas ihop med att rådande kartor är hundra.

Men Eftersom kartorna uppenbarligen hjälper till att navigera så blir det väl lika avstånd om jorden är platt som påstås här.
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2021-10-03 kl. 16:22.
Citera
2021-10-03, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Källa på extra terräng finns inte nej. Förutom Byrds uttalande men det litar jag inte på.
Du vet vilken is. Den bortom antarctic tready.
Jag vet att du inte letar efter något, det är uppenbart.
Återkommer om hassel.
Det är ju bara is det har ju flugit flygplan över det.

Jag såg en film när pgo flygteleskopet åkte upp från kiruna och flög till norra kanada på 40 km höjd och följde stratosfär vindarna.

Var det fake också när jag såg vår underbara glob och ljuger den filmen också.

Jag såg bara runt runt runt.
Det är du som ska fixa bevis på en platt jord som du ännu inte gjort har du fixat foto än.
Du klarar ju inte motbevisa sakerna som läggs fram i denna tråd som ännu inte fixat ett foto.
Sluta ljug
Citera
2021-10-03, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Hur bevisar Södra Korsets icke rörelse på himlen att jorden är rund?
Söder kommer alltid att vara motsatt av norr. När du tittar norrut har du söderut precis bakom dig. Så här är det överallt på jorden. Det betyder att på en platt jord måste södern vara i många olika riktningar. Sör i Australien kan omöjligt vara i samma riktning som sör i Sydamerika eftersom dom är så långt ifrån varandra.

På en rund jord är södern alltid i samma riktning. Om du tittar mot norr är södern alltid i riktning mot sydpolen.

Södra korset står direkt i sör i Afrika, Sydamerika och Australien, utan att röra sig. Det är ett bevis på att södern är i samma riktning var du än är. Om Sydkorset hade flyttat sig hade det inte varit i söder hela tiden.
Citera
2021-10-03, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Det är ju bara is det har ju flugit flygplan över det.

Jag såg en film när pgo flygteleskopet åkte upp från kiruna och flög till norra kanada på 40 km höjd och följde stratosfär vindarna.

Var det fake också när jag såg vår underbara glob och ljuger den filmen också.

Jag såg bara runt runt runt.
Det är du som ska fixa bevis på en platt jord som du ännu inte gjort har du fixat foto än.
Du klarar ju inte motbevisa sakerna som läggs fram i denna tråd som ännu inte fixat ett foto.
Sluta ljug

Fixa foto?
Tror du en hårdcensurerad teori får massa forskningsanslag till att köpa in det som behövs till det?

Det närmaste jag kan visa är väl dog cams höghöjdsballongfärd. Hittar du kurvatur där blir jag imponerad.

Ljuger gör jag inte då jag inte påstår något egentligen förutom att jag inte kan böja vatten. Det kan jag inte. Eller ljuger jag om det?
Citera
2021-10-03, 16:38
Medlem
Citat:
Nej men den har försvunnit med mast sist. Och sen zoomas tillbaks med skarpare utrustning än dina ögon.

Att människor har lokalsinne och kompass får inte blandas ihop med att rådande kartor är hundra.

Men Eftersom kartorna uppenbarligen hjälper till att navigera så blir det väl lika avstånd om jorden är platt som påstås här.
Menar du verkligen det här ?? Jag ser i min kikare att toppen av masten försvinner bakom horisonten. När jag tar en starkare kikare sänks horisonten och båten lyfts upp ??? Ärligt!!

Avstånden söder om ekvatorn är lika på en rund och en platt jord ?? Är det verkligen det du menar?
Citera
2021-10-03, 16:45
Medlem
Citat:
Söder kommer alltid att vara motsatt av norr. När du tittar norrut har du söderut precis bakom dig. Så här är det överallt på jorden. Det betyder att på en platt jord måste södern vara i många olika riktningar. Sör i Australien kan omöjligt vara i samma riktning som sör i Sydamerika eftersom dom är så långt ifrån varandra.

På en rund jord är södern alltid i samma riktning. Om du tittar mot norr är södern alltid i riktning mot sydpolen.

Södra korset står direkt i sör i Afrika, Sydamerika och Australien, utan att röra sig. Det är ett bevis på att södern är i samma riktning var du än är. Om Sydkorset hade flyttat sig hade det inte varit i söder hela tiden.
Du gör ett antagandet att jorden är glob. Det är inte bevis, det är ett påstående.
Citera
2021-10-03, 16:45
Medlem
Citat:
Fixa foto?
Tror du en hårdcensurerad teori får massa forskningsanslag till att köpa in det som behövs till det?

Det närmaste jag kan visa är väl dog cams höghöjdsballongfärd. Hittar du kurvatur där blir jag imponerad.

Ljuger gör jag inte då jag inte påstår något egentligen förutom att jag inte kan böja vatten. Det kan jag inte. Eller ljuger jag om det?
Pausa på 18.16 så ser du jordens kurvatur bra. Mr. Sensible gjorde ett eget experiment med ballong och 3 kameror varav en riktat horisontellt med liten distorsion.
https://youtu.be/dVOLj1je0lk
Citera
2021-10-03, 16:46
Medlem
Citat:
Menar du verkligen det här ?? Jag ser i min kikare att toppen av masten försvinner bakom horisonten. När jag tar en starkare kikare sänks horisonten och båten lyfts upp ??? Ärligt!!

Avstånden söder om ekvatorn är lika på en rund och en platt jord ?? Är det verkligen det du menar?

Ja. Finns ju till och med klipp där en halv sol zoomas tillbaks tillatt befinna sig svävande långt ovan horisonten.

https://youtu.be/k0xClWgidZU
7:13 in i det klippet kan du se.
Citera
2021-10-03, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Pausa på 18.16 så ser du jordens kurvatur bra. Mr. Sensible gjorde ett eget experiment med ballong och 3 kameror varav en riktat horisontellt med liten distorsion.
https://youtu.be/dVOLj1je0lk

Du griper verkligen efter sekunder med kamerakalibreringsluckor.
Alla andra sekunder då?
Citera
2021-10-03, 16:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Du gör ett antagandet att jorden är glob. Det är inte bevis, det är ett påstående.

Ändå så ser man Södra korset rakt i söder från Sydamerikas spets, Sydafrika och Australien. Det finns bara ett Södra kors, men söderut på en platt jord är ett oändligt antal riktningar. Det finns ju givetvis inte ett oändligt antal Södra kors.
Citera
2021-10-03, 17:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja. Finns ju till och med klipp där en halv sol zoomas tillbaks tillatt befinna sig svävande långt ovan horisonten.

https://youtu.be/k0xClWgidZU
7:13 in i det klippet kan du se.

Vid 7:13 i ditt klipp på min Youtube börjar någon zooma ut från båtar och fartyg ute på vattnet. Ingenting som befinner sig bortom horisonten blir synligt igen.
Citera
2021-10-03, 17:07
Medlem
Citat:

Ja men då kan ni plattjordare ta ett flyg eller båt och åka fram ett väderstreck och filma det hela tiden och se var ni hamnar har ni gjort det nej skulle inte tro det.
Ni tittar ju bara på youtube filmer
Senast redigerad av Eagle5555 2021-10-03 kl. 17:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in