Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
För att svara alla frågor om kartor så skiter jag fullständigt i dessa eftersom man har kunnat navigera rätt med kartor som är baserade på en platt jord..
Det är ju lite mänskligt narcissistisk att tro en karta gjord av en människa bevisar allt.
Lämna kartorna nu. Det är en mänsklig konstruktion och betyder ingenting egentligen.
Håll er till fysikens lagar så kommer ni hitta rätt i er argumentation.
Vi kan skita i kartorna, men jag kan inte skita i verkligheten som du gör. Jag har med egna ögon sett från två olika platser att Södra korset är direkt söderut, och att det inte rör sig.
Jag känner människor som har fångat val i södra havet, och jag känner människor som har tillbringat en vinter på Södra Georgien. Vad de säger om solens gång är omöjligt på en platt jord.
Det är inte länge sedan en plattis berättade i den här tråden att han hade flugit från Johannesburg till Perth på nio timmar, och han ville att någon skulle förklara hur det var möjligt. När han fick förklaringen blev han arg och försvann.
Du kommer antagligen inte att acceptera det, men dessa saker måste förklaras i förhållande till den platta jorden för att det ska vara trovärdigt. Det räcker inte att säga att vattnet ser platt ut, och då måste jorden vara platt.