Citat:
Ursprungligen postat av
judenheten
Varför skulle R få mildare straff? Hon har varit med under hela gärningen och har varit drivande i viktiga moment, och om vi ska tro att M varit utslagen under del av morgonen så måste hon ha varit helt själv under en del av gärningen. Om det är så att M varit borta från huset då BO tog tabletter och drack sprit för att sedan däcka, så måste ju någon ha förmått henne att göra det? Om det dessutom är så att Rosanna ljugit om sitt tablettintag, så framstår det ju som att hon manipulerat BO. Att BO blivit supen under bordet och "ilurad" narki i tron att hon var bland vänner är ju uppenbart.
Tillägg: Jag vill också tro att det finns andra/fler motiv än pillerburken. R svartsjuka mot BO måste ha spelat in, och eventuellt andra motiv också, möjligtvis ekonomiska eller sociala. Det borde ju ha funnits en uppfattning om att BO kanske ska dö ganska tidigt under kvällen.
Jag tänker lite på Magnus Natschki och hur gärningsmännen dömdes där. Han som dödade honom sa ju att han blev tvingad till det typ och han dömdes hårdast. Tror det kommer vara samma sak här.
Sen är jag enig med dig, det var fler motiv än enbart pillerburken. Tror absolut hennes avundsjuka har spelat stor roll.
Jösses vad jag önskar att kalla fakta kan göra en dokumentär av detta likt ”mytomanen” som de gjort. Hade varit intressant att få se förhören. Som jag förstår det vände Rosanna efter ett tag och gick från trevlig och tillmötesgående till dryg och hånfull typ
Avslutar med en gammal favorit;
https://youtu.be/pO4I6g6i9DM
Tycker det är så sjukt roligt att man hör henne snarka i bakgrunden 😂